Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

  • Realme X2 Pro

  • Samsung Galaxy S20 Ultra

  • Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

OlaJohn24

OlaJohn24

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • #1
  • 22 september 2012
  • 19:55

Goedenavond,

Sinds vorige week herkend mijn Galaxy S (android 2.3.3, niet geroot) de simkaart niet meer. Een andere simkaart gebruiken dan wel de telefoon naar de fabrieksinstellingen resetten heeft niet geholpen. Nu kwam ik er na wat zoekwerk achter dat het wel eens de EFS-Folder zou kunnen zijn die het probleem veroorzaakt.

*#1234# geeft aan dat de ‘Phone’ ‘Unknown’ is.

Nu heb ik al langer problemen met apps die vastlopen en black-outs op de telefoon, maar dit is iets heel nieuws. Hoe kan ik dit verhelpen? Garantie heb ik helaas ook niet.

Bij voorbaat dank!

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
Mrjraider

Mrjraider

  • Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • #2
  • 22 september 2012
  • 20:06

doe eens *#06# als je een imei met 000 of 49 aan het begin heb dan is je efs niet in orde meer. Al lijkt me dit sterk.

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
embryo1

embryo1

  • Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • #3
  • 22 september 2012
  • 20:18

Ik zie dat je nog met heel “oude” software draait. Mogelijk kun je updaten via Kies of als dat niet lukt volgens onderstaande HowTo.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Mogelijk is dan het probleem met de sim (IMEI) ook opgelost.

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
OlaJohn24

OlaJohn24

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • #4
  • 22 september 2012
  • 20:32

@Mrjraider

Als ik *#06# invoer staat er: IMEI
Verder niks. Een leeg vak.

@embryo1

Dankje, via Kies updaten lukt inderdaad al heel lang niet. Als ik m'n Galaxy al aan de PC gekoppeld krijg werkt Kies niet mee. Ik ga de Howto van de update via Odin lezen! Als iemand nog een ander idee heeft om het probleem te verhelpen, kom maar op! ;)

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
OlaJohn24

OlaJohn24

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • #5
  • 22 september 2012
  • 21:50

Heb de telefoon via Odin ge-update naar 2.3.6 (+ Factory Reset), hij is nu een stuk sneller maar herkend nog steeds de simkaart niet. Wat kan ik eraan doen?

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
embryo1

embryo1

  • Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • #6
  • 22 september 2012
  • 22:43

De resultaten met *#06# en *#1234# zijn neem ik aan ongewijzigd. Ik zou nu het toestel rooten en met een file manager proberen
of je een EFs folder kunt vinden. Misschien dat je daar “nv_data.bin.bak” vind, dat zou dan mogelijk het juiste IMEI nummer kunnen bevatten. Mogelijk staat deze EFS folder op je Interne SD kaart.
Ik zelf heb geen ervaring met het terugzetten van IMEI (EFS) , maar mogelijk heb je hier wat aan.
xda-developers - View Single Post - Recover your IMEI in 9 steps.

ER is veel te vinden over het terugzetten van EFS folders van de Samsung.

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
OlaJohn24

OlaJohn24

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • #7
  • 2 oktober 2012
  • 21:30

Update:

Telefoon doet het nog steeds niet. Naast het niet kunnen bellen/sms'en/3G doet ook de camera-app het niet en blijft hij vaak hangen. (Gebeurde hiervoor ook al vaak) Personeel van de KPN winkel kon me niet helpen, hadden geen idee wat het was. Nu maar zo snel mogelijk het officiële service-punt van samsung opzoeken. Heeft iemand ervaring hoe het zit met de duur van de reparatie en eventuele kosten?

Heb het toestel ook nog niet geroot omdat ik hoop op de één of andere manier nog van de garantie gebruik te kunnen maken.

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
SGSnoob

SGSnoob

  • Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • #8
  • 2 oktober 2012
  • 22:16

OlaJohn24;344183
Update:

Telefoon doet het nog steeds niet. Naast het niet kunnen bellen/sms'en/3G doet ook de camera-app het niet en blijft hij vaak hangen. (Gebeurde hiervoor ook al vaak) Personeel van de KPN winkel kon me niet helpen, hadden geen idee wat het was. Nu maar zo snel mogelijk het officiële service-punt van samsung opzoeken. Heeft iemand ervaring hoe het zit met de duur van de reparatie en eventuele kosten?

Heb het toestel ook nog niet geroot omdat ik hoop op de één of andere manier nog van de garantie gebruik te kunnen maken.

Garantie?
Over welke SGS hebben we het?

Ikzelf heb mijn toestel ooit naar Rijswijk opgestuurd, zou enkele dagen moeten duren, heeft uiteindelijk een maand geduurd.
Als je nog garantie hebt en het valt onder de garantie zou het gratis moeten zijn.
Indien geen garantie: Geen idee wat de kosten kunnen zijn.

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
embryo1

embryo1

  • Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • #9
  • 5 oktober 2012
  • 21:25

Ben n paar weekjes weggeweest naar de zon, vandaar de late reactie.
Ik weet niet waar je woont, maar soms is het klaar terwijl U wacht. Je kunt natuurlijk altijd even eerst telefonisch kontakt opnemen.
http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
Makker

Makker

  • Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • #10
  • 7 oktober 2012
  • 17:19

OlaJohn24;344183
Update:

….. Heeft iemand ervaring hoe het zit met de duur van de reparatie en eventuele kosten?

…..
Het is mij twee jaar geleden (met een SGS) overkomen dat mijn SIM niet herkend werd en mijn IMEI een vreemd nummer had. Ik kon alleen nog noodnummers bellen, verder niets. Eerst naar een Samsung Service punt (Phonehouse) in Amsterdam Noord geweest. Die konden mij niet helpen en stuurde mij weg met het advies om maar naar de verkoper van het toestel te gaan (Hoorn!!). Ik ben toen naar het Samsung Service punt Amsterdam Centrum (Ferdinand Bolstraat) gegaan en die konden het ook niet verhelpen, maar hebben hem wel opgestuurd naar Samsung. Het heeft tien dagen geduurd en toen was hij terug, gerepareerd en met een 16 Gb interne kaart ( er zat een 8 GB in) en het kostte niets. Ik blij.

Makker

Zie ook: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/14759-help-sim-kaart-wordt-plots-niet-meer-gezien.html

Bewerkt (24 april 2013 15:39)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren