Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

BVV

BVV

• Lid sinds 12 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 september 2012
  • 15:58

Hallo allemaal,

Ik heb al aardig wat berichten/topics gezien en gelezen over deze problemen.
Even kort:

-Het begon met mijn apps die niet meer werkten: “Helaas, deze toepassing is gesloten etc”
-M'n Playstore/Market werkte ook niet meer, kon geen nieuwe apps downloaden of updaten: “Pakketgegevens niet ondersteund” enzovoort.
-Handmatig verwijderen van de apps kon ook niet, ze kwamen gewoon terug na een tijdje!

Dus ik heb op internet rondgekeken en besloten terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Helaas bleven m'n apps weer gewoon terugkomen inclusief bijbehorende problemen.

Later toch maar besloten om een hard reset te geven d.m.v. volumeknop, homeknop en startknop.
Dit lukte, maar helaas bleven de apps en problemen toch terugkomen.

Ook nog een andere hard reset gegeven door zo'n nummer te “bellen”, maar hetzelfde resultaat.
Na een tijd kon ik zelfs m'n Berichten (sms) niet meer openen!
Via instellingen de updates verwijderen etc. werkte ook niet. M'n market wil niks meer installeren (als ik de market al geopend krijg)

Nu zijn we tot het punt gekomen dat de mobiel helemaal niet meer op wil starten, blijft hangen in het opstartscherm.
Ik weer verder googlen, en besloten om er via Odin 2.3.6. op te zetten aangezien Kies mijn mobiel ook niet herkent.

Na heel wat handleidingen en filmpjes snapte ik het zowaar en dus geflasht en gedaan, maar hij wil nog steeds niet opstarten …
M'n SD-kaart heb ik er ook al uitgehaald omdat ik hoorde dat daar een probleem mee kon zijn, maar geen resultaat.

Dus ik heb volgens mij alles geprobeerd en gedaan, en ben ten einde raad!
Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten.

Bewerkt (24 april 2013 15:31)
RedArrow

RedArrow

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 7 september 2012
  • 09:03

Volgens mij is het zo dat de versie 2.3.6 niet voor de Galaxy S is uitgebracht. Dit zal dus niet werken.
Ik zou eerder ervoor kiezen om een custom rom uit te proberen.

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6039
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 september 2012
  • 10:26

Verplaatst naar het juiste (Samsung Galaxy S) forum

marga1

marga1

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 7 september 2012
  • 12:41

RedArrow;337997
Volgens mij is het zo dat de versie 2.3.6 niet voor de Galaxy S is uitgebracht. Dit zal dus niet werken.
Ik zou eerder ervoor kiezen om een custom rom uit te proberen.

Versie 2.3.6. bestaat wel want ik heb deze versie op mijn telefoon staan

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 7 september 2012
  • 15:57

Als je onderstaande HowTo precies volgt, denk ik, dat er veel problemen zijn opgelost.
Ik zou dus alle files even opnieuw downloaden, ipv. de files die je al op je computer hebt.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Als je daarmee klaar bent draai je weer dat nummer : *2767*3855# , je interne SD wordt dan helemaal schoon gemaakt, zodat je toestel niet in de war kan komen met “oude” files.
Daarna ga je het toestel weer gewoon opnieuw instellen. Geen Titanium Backup gebruiken, er staan nogal wat voorbeelden op Internet , dat Titaniumbackup voor storingen heeft gezorgd, bij het terug plaatsen van sommige zaken.

BVV

BVV

• Lid sinds 12 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 september 2012
  • 00:38

Bedankt voor jullie reacties!
De versie 2.3.6 had ik al op m'n mobiel staan, dat kon ik me nog herinneren..

Moet ik nu dan weer via Odin die versie erop zetten?
Backup heb ik niet nodig, alles is er toch al af na al die hard resets denk ik.

Ik zou al blij zijn als hij weer aan ging, en niet urenlang blijft hangen in het opstartscherm tot ik de batterij eruit haal.
Anders moet ik hem maar (weer) opsturen in de hoop dat ze 'm nog willen maken bij Samsung.

AndroidFan!

AndroidFan!

• Lid sinds 25 augustus 2012
  • Berichten 127
  • Reputatie 0
  • 10 september 2012
  • 08:35

Inderdaad via Odin die versie er op zetten. Je weet dan zeker dat je weer met een schone lei begint en geen instellingen/veranderingen in je huidige rom behoudt (ondanks dat het dezelfde versie is). Versie 2.3.6 is de laatste officiele versie die Samsung heeft uitgebracht voor dit toestel. Je kunt voor de installatie ook even je SD kaart even helemaal leeg maken (sowieso de losse SD kaart, die kun je er ook uit halen (toestel eerst uit) tijdens het hele upgrade proces). Verder kun je via de kernel (dit menu is te activeren door toestel aan te zetten met de 3 knoppen combinatie (met volume up)) de caches en buffers legen (voor zover dit in de standaard kernel wordt ondersteund) voordat je de ODIN installatie begint. Vervolgens niet rebooten maar uitschakelen van het toestel.
Aansluitend flashen via Odin (downloadmenu activeren met de ander 3 knoppen combinatie (met volume down)).
Naderhand nog even het nummer intoetsen (of via het instellingen menu), voor de factory reset waarbij de interne SD wordt schoongeveegd. Schoner kun je niet starten. je kernel en ROM zijn vervangen en caches opgeschoond/opnieuw opgebouwd (veel meer zullen ze bij Samsung ook niet doen).

NB: als inschakelen met de 3-knoppen combinatie met volume up niet werkt, dan kun je ook nog de bootloader vervangen (geldt alleen voor een beperkte serie toestellen die rond november 2010 verkocht is).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren