Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Arieblabla

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 18:43

Heel vreemd, ik heb dit trucje al bij meerdere mensen aangeraden en telkens werkte het. Misschien heeft iemand anders nog een idee.

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Rein30

Rein30

• Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 18:55

Dank voor je moeite in elk geval
Kan ik per ongeluk nog die updates ergens geblokkeerd hebben? Door een instelling verkeerd te hebben staan?

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 30 augustus 2012
  • 19:04

Rein30;336154
Dank voor je moeite in elk geval
Kan ik per ongeluk nog die updates ergens geblokkeerd hebben? Door een instelling verkeerd te hebben staan?

En via de computer dan? Ik kan via mijn s plus ( wel ander toestel natuurlijk) via de website apps downloaden en bijwerken.

Rein30

Rein30

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 19:39

Hoi MrJRaider, nu ja dat was het andere probleem, mn Samsung communiceert niet meer via de PC. En de Google Play website “ziet” m'n telefoon ook niet.

AndroidFan!

AndroidFan!

• Lid sinds 25 augustus 2012
  • Berichten 127
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 23:30

Gewoon even een idee. Is je gmail account nog actief. Kun je bijv. va de pc inloggen in het account dat is gekoppeld aan de SGS1?
Als dit gewoon werkt is het een optie om
-te rooten,
-Na opstarten Titanium installeren
-Backup van alle apps en systeem instellingen maken (met titanium),
-Backup bestanden naar de externe SD of nog beter naar een PC kopieren.
-Rom installeren (bijvoorbeeld de laatste officiele samsung rom voor dit toestel met uitleg over installatie:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html)
-Bij eerste opstart google account info opgeven.
-Titanium installeren terugzetten, en hiermee vervolgens apps terugplaatsen
(ook systeem instellingen selectief terug te plaatsen met Titanium, bijvoorbeeld wifi netwerken).
Je hebt dan een schone installatie en je apps+gebruikersinfo (=instellingen en data van de apps) heb je ook nog. Systeeminstellingen zoals wifi kun je ook terugzetten, doe dat echter alleen voor de instellingen die je kent.
Je SGS1 is weer schoon en loopt weer wat soepeler, en de market/ play store werkt.

Rein30

Rein30

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2012
  • 07:32

Goedemorgen AndroidFan!
Dank voor je reactie. Mijn google account dat is gekoppeld is nog gewoon te bereiken ja. “Rooten” heb ik even moeten opzoeken, dat zou me moeten lukken.
Is er een groot voordeel van jouw procedure ten opzichte van een factory reset? (dat laatste lijkt me op het eerste gezicht eenvoudiger, beide procedures heb ik echter nooit uitgevoerd).
Zo ja ga ik jouw procedure volgen. Ik heb niet veel apps en belangrijke app-data of zo dus als ik dat verlies is het niet zo'n probleem.
Nogmaals dank voor je reactie!

Rein30

Rein30

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2012
  • 08:40

Het eerste probleem:
- niet meer communiceert met m'n PC

Heb ik kunnen oplossen met Kies Air :)
Blijft het niet kunnen downloaden van apps/oude versie van Android Market over

Rein30

Rein30

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2012
  • 16:17

Goed, ik ben een stapje verder gekomen dankzij dit artikel: Foutmelding bij downloaden uit de Google Play market met melding DF-BPA-13 - Blog
Ik heb dus ook de gegeven van “Google Services Framework” gewist.
Daarna opnieuw opgestart en in Google Play op mn telefoon kan ik nu wel naar apps zoeken en ik krijg geen foutmelding meer. Echterrrr hij blijft maar op “downloaden” staan (dat groene balkje dat golft zeg maar). Hij downloadt de app alleen niet echt

Op Google Play op de PC zie ik nu ook staan dat de betreffen de app geinstalleerd is. Maar hij staat dus niet op mn telefoon. Als ik in Google Play op de PC op installeren druk zegt ie dat ie de app zo naar mn telefoon stuurt. Maar dat gebeurt dus niet.

Maar goed we zijn een stukje verder. Denkt iemand naar aanleiding van dit verhaal van “he je moet dat nog ff doen?” Dank tot zover!

edit: score! Hij doet het toch ineens, download en installatie geluktDank allen!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren