Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

  • Samsung Galaxy A51

  • Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Rein30

Rein30

  • Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #1
  • 28 augustus 2012
  • 17:31

Beste leden,

Mijn Samsung heeft ruim een jaar prima gefunctioneerd maar de laatste tijd vertoont hij kuren. De twee belangrijkste zijn dat hij:

- niet meer communiceert met m'n PC
- geen apps meer downloadt en/of bijwerkt.

Om met het eerste punt te beginnen; als ik mijn Samsung met het kabeltje in de PC steek kwam er in mijn herinnering vroeger een menuutje op mn telefoon tevoorschijn (iets met dataoverdracht enz). Nu gebeurt er niets. Als ik KIES opstart ziet KIES mn telefoon ook niet. Ook de knop “verbindingsfout oplossen” haalt niets uit. De telefoon laadt overigens nog wel op als hij in de PC zit.

Punt 2: Sinds een tijdje lukt het niet meer om apps te downloaden/bij te werken. Dit is enige tijd ná de overgang van Market naar Google Play gebeurd geloof ik.
De foutmelding die ik krijg wanneer ik in Google Play een app probeer te downloaden:
- Fout bij het verwerken van aankoop.

Dit zijn de twee belangrijkste “kuren”. Verder zie ik ook geen envelopje meer bij een nieuwe mail, crash de app runkeeper nogal eens en soms als ik mijn telefoon helemaal uit wil zetten start hij opnieuw op.

Binnenkort wil ik een fietsreis maken en mn telefoon weer helemaal op orde hebben ivm gps/ tracking met Strava. Zou mooi zijn als iemand raad weet, hopelijk is het topic in orde zo. Als ik aanvullende info moet geven hoor ik het graag! Alvast super bedankt

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Arieblabla

Arieblabla

  • Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • #2
  • 28 augustus 2012
  • 17:47

Ik kan je helaas alleen bij punt 2 helpen: Ga naar instellingen, klik op apps beheren, klik op applicaties, klik op alle apps, scrol naar de google play store, klik erop, klik op updates verwijderen. Start je telefoon opnieuw op. Open de play store en geef hem even de tijd om de updates weer op te halen. Nu zou hij het weer moeten doen. Succes ermee!

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Rein30

Rein30

  • Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #3
  • 28 augustus 2012
  • 18:03

Dag Arieblabla, dank voor je reactie!
Ik heb je stappenplan gevolgd, echter toen ik mijn telefoon opnieuw opstartte was Google Play weer veranderd in Android Market. Heb Android Market geopend maar geloof niet dat ie updates haalt.

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Arieblabla

Arieblabla

  • Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • #4
  • 28 augustus 2012
  • 18:12

Dan zal dat waarschijnlijk nog wel komen in de komende uren/dagen. Kan je nu wel weer apps downloaden?

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Rein30

Rein30

  • Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #5
  • 28 augustus 2012
  • 18:29

Hoi Arieblala,
Nee helaas, heb als proef geprobeerd Buienalarm te downloaden. Na een aantal seconden krijg ik een melding: “Buienalarm. Downloaden is mislukt. Probeer het opnieuw”.
Na opnieuw proberen krijg ik dezelfde melding

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Rein30

Rein30

  • Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #6
  • 30 augustus 2012
  • 12:31

Helaas staat hij nog steeds op Android Market
Iemand een idee wat ik kan doen?

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Arieblabla

Arieblabla

  • Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • #7
  • 30 augustus 2012
  • 15:48

Probeer dit: Ga naar instellingen, klik op apps beheren, klik op applicaties, klik op alle apps, scrol naar de android market, klik erop, klik op gegevens verwijderen. Er staat dan dat je belangrijke info kwijt kan raken. Maar het ergste wat er kan gebeuren is dat je wat instellingen die je in de android market app hebt gedaan opnieuw moet doen (bijvoorbeeld het vinkje bij automatisch updaten). Start je telfoon dan weer opnieuw op en na 15 minuten of zo zou hij dan moeten updaten.

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Rein30

Rein30

  • Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #8
  • 30 augustus 2012
  • 17:28

Dag Arieblabla,
Hartelijk dank wederom voor je reactie.
Ik heb gedaan wat je zei. Bij Market stond echter alleen “verwijderen” (dat was grijs en niet aanklikbaar) en “gegevens wissen” (wel aanklikbaar)
Hopelijk bedoelde je het laatste, dat heb ik gedaan en de telefoon vervolgens uitgezet en weer aan. Nu een kwartiertje wachten dusDank je! Ik laat het weten als er wat gebeurt.

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Arieblabla

Arieblabla

  • Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • #9
  • 30 augustus 2012
  • 17:40

Ja, gegevens wissen is idd wat ik bedoelde. klopt.

Zet anders ook even de market een tijdje aan.

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Rein30

Rein30

  • Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #10
  • 30 augustus 2012
  • 18:01

Helaas, er gebeurt niets. Geen update of iets dergelijks

Bewerkt (24 april 2013 15:30)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren