Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

UnBricked

UnBricked

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2012
  • 11:19

Hallo allemaal,

Mijn SGS is uitgevallen tijdens het flashen en doet nu letterlijk niks meer. Ik heb begrepen dat er nu twee opties zijn om het te herstellen: 1. door middel van een jtag/riffbox 2. door zelf te solderen. Aangezien ik zelf nog nooit gesoldeerd heb ga ik liever voor optie 1. Ik weet echter niet waar ik terecht kan voor een dergelijke ingreepKennen jullie misschien winkels die mijn telefoon zouden kunnen herstellen? Het liefst in Rotterdam of omgeving. Alvast bedankt voor uw hulp!

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 20 augustus 2012
  • 11:41

Kijk eerst eens even wat je met een jig kan doen. Waarschijnlijk kan deze je wel terug brengen in downloadmode zodat je evt een stock rom kan flashen.
In deze lijst van Jig-eigenaren staat vast wel iemand ie bij jou in de buurt woont en je oud de brand wil helpen

AW Forum Queen voor het leven

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 20 augustus 2012
  • 13:52

Eerst even proberen of je je toestel nog wel in download modus kan krijgen. Volumeknop down ingedrukt houden gelijktijdig met de Homeknop en de Powerknop. Als je daarmee in download modus kunt komen dan kun je altijd weer even een Stock rom flashen via Odin.
Lukt dit niet dan inderdaad via de methode van Esther, dus met een JIG proberen.
Als dat allemaal echt niet meer lukt (99,9% van de gevallen lukt wel) dan kun je een PM sturen aan mede forumlid Makker. Hij heeft al menig SG1 via de soldeermethode weer tot leven gewekt.

UnBricked

UnBricked

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2012
  • 16:50

Dankjewel Esther en Johan voor de tips. Kan de JIG ook uitkomst bieden als de toestel geen enkel teken van leven geeft, dus zwarte scherm, geen licht, geen geluid?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 20 augustus 2012
  • 16:56

@HardBrick: dat is best mogelijk. In ieder geval het proberen waard.
Misschien zit je toestel ook wel in een freeze. Houd de powerknop eens lang (meer dan 10 seconden) ingedrukt. Of haal de batterij er even voor een 10 seconden uit en probeer het dan nog eens.
Als er echt helemaal geen reactie komt dan een Jig proberen. Dan ook nog niet? Dan naar Makker. Je kunt het altijd nog via een servicecenter regelen maar dat gaat je veel geld kosten.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 20 augustus 2012
  • 19:08

Jow probeer gewoon Makker lief aan te kijken ! Zeg gewoon : Hey Makker ik heb gehoord dat je een Fantastisch goed uitziende vent bent ! En dat je ook gewoonweg een super aardige Man bent , die zo verschikkelijk slim is ! En als je dan aan hem vraagt of hij jouw SGS1 wilt solderen doet hij dat zo voor je !

hier heb je meer info :
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32344-hard-brick-zelf-ongedaan-maken.html

Al zul je deze tread al eerder gelezen hebben .

Sterkte ermee !

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 20 augustus 2012
  • 22:13

Wat een aardige berichten toch hier over mij. Ik wil best helpen, maar garanderen doe ik niets. Ik heb inmiddels wel 6 SGS'en gerepareerd en ze doen het allemaal perfect. Gratis is het tegenwoordig ook niet meer. Ik vraag 2 euro en dat zijn de postzegels om het toestel terug te sturen. Ik kan dat zelf best missen, maar het wordt mij toch een beetje te gek, om nog buiten die tijd die het mij vergt, ook nog kosten te maken.

Makker

Edit: Dave, je hebt helemaal gelijk (tweede en derde zin natuurlijk)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

UnBricked

UnBricked

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 09:08

Wat een behulpzame mensen lopen er hier rondBedankt allemaal voor de hulp!

Makker, wat zou jij zelf gedaan hebben in mijn geval? Direct solderen? Ik weet niet zo goed of ik daarmee een risico loop. Je geeft natuurlijk aan dat het al zes van de zes keer is gelukt, maar ik vraag me af of eerst andere opties proberen niet veiliger is.

Ik vind het trouwens erg tof van je dat je anderen geheel vrijwillig weer aan een werkende telefoon helpt :thumbs:

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 21 augustus 2012
  • 15:58

HardBrick;333180
..

Makker, wat zou jij zelf gedaan hebben in mijn geval? Direct solderen? Ik weet niet zo goed of ik daarmee een risico loop. Je geeft natuurlijk aan dat het al zes van de zes keer is gelukt, maar ik vraag me af of eerst andere opties proberen niet veiliger is.

…..

Als je nog garantie hebt, zou ik als eerste naar een Samsung Service centrum gaan. Stel dat je de laatste officiële update van de Galaxy S met Kies op je toestel wilde zetten en tijdens het ‘uploaden’ van de primaire of secundaire bootloader ( boot.bin, Sbl.bin ) naar je telefoon is per ongeluk je usb kabeltje losgeschoten van je computer/toestel, dan heb je een gebrickt toestel waar je niets meer mee kan, behalve om hem naar een Samsung Service centrum te brengen. Die zijn er vast wel in Rotterdam.
Die sturen hem dan op naar Samsung en daar zullen ze waarschijnlijk het ‘binnenwerk’ vervangen in plaats van het toestel opnieuw te programmeren (met jtag/riffbox). Dat laatste kost namelijk de nodige tijd en is daardoor kostbaar. Je kunt altijd met het Service centrum afspreken dat ze je waarschuwen als het geld kost.
Wordt het te duur of als er geen garantie meer is, dan is solderen het alternatief. Eenmaal een draadje gesoldeerd (en een weerstandje verwijderd) is er natuurlijk geen sprake meer van garantie.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

UnBricked

UnBricked

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 13:21

Hallo makker, ik ben vandaag naar een Samsung service centrum geweest en ze hebben het daar niet kunnen oplossen. Ze hebben me ook verteld dat ze de telefoon kunnen opsturen naar Samsung, maar dat dat € 67,50 kost als ze hem niet kunnen repareren en € 150 als het wel lukt. Nogal prijzig dus! Het vervelende is dat de garantie twee maanden geleden is verstreken.

De meest voor de hand liggende optie lijkt nu solderen. Zou jij dat voor mij willen doen? Ik zou je heeeel erg dankbaar zijn.

Bewerkt (24 april 2013 15:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren