Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Casa

Casa

• Lid sinds 14 december 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 01:37

Hallo allemaal,

Binnenkort staat Lowlands weer voor de deur. Dat betekent drie dagen geen stopcontact. Gelukkig heb ik twee reservebatterijen en een extern batterypack. Echter, met mijn huidige config doe ik met een batterij maar een uurtje of zes: Slim ICS, Vodafone.

Voor Lowlands zal ik een factory reset doen en alleen de daar benodigde apps installeren. Hebben jullie tips voor een configuratie die weinig stroom verbruikt?

Casa

———- Update van bericht ———-

Trouwens, niets ten nadele van SLIM ICS. De vorige keer dat ik dat draaide deed ik veel langer met een batterij.

Mijn carrière tot nu toe: stock rom 2.1 - Root - CM7 - CM9 - SLIM ICS - CM10 - CM9 - SLIM ICS. Als launcher gebruik ik al tijden Go Launcher.

Ik heb nooit aparte kernels of modems geprobeerd. Na CM10 moest ik wel herstellen via een hier gevonden herstel rom, ik weet niet of dat misschien de oorzaak kan zijn van de slechte batterijduur momenteel t.o.v. de vorige keer SLIM ICS?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Bewerkt (24 april 2013 15:22)
pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2012
  • 23:37

Ik weet niet hoe het weer is, en of je nog wat wil investeren, maar misschien dat een zonne-lader nog een optie is ? Als zo'n ding vol in de zon licht, laad ie helaas niet je SGS, maar geeft wel voldoende energie om je SGS aan de gang te houden.

Voor stroombesparende instellingen kan ik je niet echt helpen. Misschien wat logische en gebruikelijke tips. Zet je bluetooth uit, wifi uit (als je dat allemaal niet nodig hebt of niet kunt gebruiken), zet je telefoon in 2G mode (dus niet automatisch), helderheid zo donker mogelijk. Succes en have fun in LowLands….

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
alian_dus

alian_dus

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2012
  • 11:57

Vorige week heb ik mijn SGS meegehad op vakantie, ook zonder beschikbaar stopcontact. Heb het updaten (pushen) van alle apps zoals Facebook, E-mail en Twitter en dat soort dingen uitgezet, wifi uit, gps uit, en een appkiller die elk half uur alles uitzet erop. Heb ongeveer 4 dagen op mijn accu kunnen draaien, waarbij ik ook nog veel foto's heb gemaakt. Het kan dus wel!

Bewerkt (24 april 2013 15:24)

Wow. So Android. Much Phone.

Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2012
  • 23:53

Thanks voor de suggesties. Ik wilde het wel zoekenop mijn telefoon zelf, dus een zonnelader liever niet.

Helaas blijken die instellingen bij mij niet zo te werken. Heb nu echt een minimale configuratie met synchroniseren een bluetooth etc. uit. Vier dagen lijkt me echt utopisch…

Kan het zijn dat er bij één van mijn flashacties een niet zo'n efficiënte modem is geïnstalleerd? Heeft iemand dan een tip voor een betere modem voor Vodafone?

Bewerkt (24 april 2013 15:25)
Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 15 augustus 2012
  • 10:58

Waarom koop je geen externe batterij ? Bijvoorbeeld zoiets: Duracell 5 uurs Mobiele Oplader - GSM Opladers | Internetshop.nl - De enige, de echte internetshop

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 15 augustus 2012
  • 11:29

hier nog een lowlandsganger :-)

ik kan met cm9 de 3G internet uitschakelen, en zo alleen 2G gebruiken. Dat is voldoende om te synchroniseren (maar te weinig om mee te werken). Misschien dat dat ook met Slim ICS kan. Dat scheelt enorm veel batterij. Een fabriekreset is inderdaad ook een optie, want 6u is wel erg weinig.

Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2012
  • 20:32

Externe batterij en twee extra batterijen heb ik al. Maar ook dat kom ik het weekend niet mee door

Ok, ik ga 2g proberen. Factory reset heb ik trouwens ook net gedaan.

Niemand suggesties voor een modem?

Bedankt weer voor de suggesties!

pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2012
  • 23:08

Casa;331847
Externe batterij en twee extra batterijen heb ik al. Maar ook dat kom ik het weekend niet mee door

Ok, ik ga 2g proberen. Factory reset heb ik trouwens ook net gedaan.

Niemand suggesties voor een modem?

Bedankt weer voor de suggesties!

Ik meen dat het ZSJPG modem goed moet zijn zowel in ontvangst als in batterijgebruik, maar heb ik ook maar “van horen zeggen” Succes

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 15 augustus 2012
  • 23:44

Jeetje….zes uur maar ???? Dat is wel erg weinig hoor !!
Zou je niet eens gaan kijken voor een andere rom ?

Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 11:36

Nou, Lowlands is overleefd. Hiervoor waren 2x een extra batterij nodig en ‘s nachts aan het infuus (externe batterij).

Vlak voor Lowlands nog wel even Slim ICS 4.2 vervangen door CM9. Verder meestal 2g gebruikt en de helderheid op ’dimmen' i.p.v. ‘automatisch’.

Uiteraard weet ik nu nog niet precies wat er heeft geholpen, maar ik weet wel dat de eerste dag de batterij sneller leeg was dan de volgende dagen.

Nog even om verwarring te voorkomen: zoals ik al eerder schreef, had ik enkele maanden geleden veel betere batterij prestaties met Slim ICS dan na terugkomst bij Slim ICS na wat andere roms geprobeerd te hebben!

PS: Nu ik weer een gewone werkdag heb, merk ik dat ik weer op mijn oude vertrouwde batterijgebruik terug ben. Zit nog op 82% na dik 4 uur!! Maar dit weerhoudt mij er niet van om zometeen even naar de stad te lopen voor de S3

Bewerkt (24 april 2013 15:26)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren