Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Zatta

Zatta

• Lid sinds 28 februari 2011
  • Berichten 777
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 02:07

Er was eens een tijd dat Google Android ontwikkelde. De source van Android is open. Grote bedrijven hebben hiermee versies van Android Ontwikkeld. Samsung heeft daar zijn eigen draai aan gegeven met hun Touchwiz framework en launcher, HTC heeft dat gedaan met hun Sense.

Dan is er nog op een klein eilandje, ver, ver weg, een groepje mensen zoals jij en ik die uit diezelfde bron-code hun eigen versie van Android hebben gebrouwen. Later is dit kleine groepje mensen steeds wat groter geworden en uitgegroeid tot de grootste community in Android-land. Ze worden aangevoerd door Steve Kondic en ze brengen u CyanogenMod!

CyanogenMod is een compleet vanaf de grond af aan opgebouwde Android “distributie”, zoals ze het zelf noemen. Dit betekend dat er geen software van Samsung in zit! Het is stock Android met wat extra's.

In het begin van 2011 kwam CyanogenMod7 naar de Samsung Galaxy S. Nu is er al CyanogenMod10.1 eraan. De eerste nightly is uit!

Toch is enige waarschuwing vooraf vereist:

• CyanogenMod is géén Samsung Android. Dus ook geen Samsung Apps (maar er zijn duizenden goede vervangers op de market)
  • Bepaalde features die Samsung Roms wel hebben heeft CyanogenMod niet (Call-recording, alle samsung apps)
  • Vele instellingen die CyanogenMod heeft heeft Samsung niet. (custom statusbar, themechooser, vibratie-instellingen, etc et. Voor CM10.1 worden ze langzaam weer toegevoegd.)
  • Zonder ODIN (en dus ook niet zonder USB) is er geen weg terug naar Samsung Roms.

Flashen van Samsung naar CyanogenMod 10.1:
  • Zorg voor een schone lei: Stock Samsung Rom flashen met Odin met pit-file en repartition.
  • Rooten met een kernel die ClockWorkMod Recovery bevat.
  • Reboot naar recovery met je 3BC, dus niet via een extended power menu (belangrijk!!)
  • Factory Reset in CWM-recovery.
  • CyanogenMod10.1 flashen
  • Gapps flashen
  • Bij problemen de externe SD kaart verwijderen. Een eerste bootloop is overigens niet raar, dan gewoon nog een keer flashen. Een tweede bootloop is wel raar!

Flashen van CM7/9/10 naar CyanogenMod 10.1:
  • Maak een nandroid backup (let op, om deze te herstellen als 10 je niet bevalt moet je wel eerst downgraden, de partitie layout is anders namelijk
  • Doe een factory reset in CWM
  • Flash CM10.1 in CWM
  • Flash GAPPS voor de market etc

• GAPPS bevat: Market (uhh, Play..), Talk, Gmail, Google Quicksearch, Voicesearch, GalleryGoogle en nog allerhande ondersteunde zaken. Gapps bevat dus niet: Maps, Youtube, Picasa etc, dezen kan je gewoon uit de Market halen.

Cyanogemod10.1 en de Gapps downloaden doen we hier:

Modems kan je hier vinden:
deze zijn anders dan modems voor Samsung. Ze komen op een ander plekje terecht namelijk. Gebruik alleen modems voor cm7/9 op ICS/CM9

Inmiddels zijn er ook custom kernels voor Cyanogenmod10.1:
Semaphore

Overige interessante links:
XDA threads by pawitp

Ontwikkelaar:

Op- en aanmerkingen over, of aanvullingen op deze post zijn altijd welkom. Ik sta open voor iedere vorm van opbouwend commentaar.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 16 juli 2012
  • 09:35

Ik heb hem geflashed. Wat een verschil. Ik heb gelukkig geen problemen gehad met bootloops als je je maar houd aan de instructies.

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 16 juli 2012
  • 10:53

Er zijn geloof ik twee topics toch of zie ik iets verkeerd deze cm-10-20120714-UNOFFICIAL, compiled from sources, data/calls/sms/wifi working - xda-developers en deze TAJB: Jelly Bean port for Galaxy S - xda-developers

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5967
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 16 juli 2012
  • 11:02

Fcck;322379
Er zijn geloof ik twee topics toch of zie ik iets verkeerd deze cm-10-20120714-UNOFFICIAL, compiled from sources, data/calls/sms/wifi working - xda-developers en deze TAJB: Jelly Bean port for Galaxy S - xda-developers
volgens mij is je laatste link de pure aosp port, terwijl de eerste (die van zatta) op de cyanogenmod branch is gebaseerd. Dat zijn toch wel twee verschillende.

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 16 juli 2012
  • 11:06

nanders;322381
volgens mij is je laatste link de pure aosp port, terwijl de eerste (die van zatta) op de cyanogenmod branch is gebaseerd. Dat zijn toch wel twee verschillende.

Helder, bedankt!

pbecks1963

pbecks1963

• Lid sinds 03 januari 2011
  • Berichten 932
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 11:44

Hallo luitjes,

Het is nog een beetje vaag wat er nu allemaal nog NIET werkt..

-Market?
-Apollo? (muziek op de external sd?)
-SU?

ps: welke fix moet je eigenlijk gebruiken? (1 of 2 ?)

SGS3/SGS5plus/Tab4
fervent gebruiker van: Tasker & Kustom

PsycoHero

PsycoHero

• Lid sinds 24 juni 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 11:47

Jaggle;322360
Ik heb hem geflashed. Wat een verschil. Ik heb gelukkig geen problemen gehad met bootloops als je je maar houd aan de instructies.

Gefeliciteerd! Ik zelf wacht nog heel even met flashen, elk uur wel nieuwe ontwikkelingen op dit moment.
Je zegt: ‘Wat een verschil.’ Vergeleken met wat?

Ik draai zelf de CM9 nightlies.

android-sgs

android-sgs

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 528
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 11:53

de port van tajb is beter

Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 16 juli 2012
  • 12:04

PsycoHero;322407
Gefeliciteerd! Ik zelf wacht nog heel even met flashen, elk uur wel nieuwe ontwikkelingen op dit moment.
Je zegt: ‘Wat een verschil.’ Vergeleken met wat?

Ik draai zelf de CM9 nightlies.

Wat snelheid betreft. Uiterlijk is ook wat aangewerkt, maar vooral snelheid.

oodh

oodh

• Lid sinds 15 juli 2010
  • Berichten 254
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 12:10

v2 wordt nu geüpload, hier zijn weer wat issues opgelost. Dus wanneer je nog niet hebt geflashed, zou ik wachten tot deze klaar is.

changes:
- rom slimmed down and gapps/su fix included (thx to bhu1)
- replaced ear.apk with one supposed to work (user report)
- replaced hw composer with the one from nexus s (this is the jb one, old release was using ics hw composer)
- fixed recording of 720p (upstream fix to media_profiles.xml

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren