Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rth741

rth741

• Lid sinds 11 juli 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 23:04

Om plaats te krijgen op het geheugen heb ik de maps met navigatie kaarten verplaatst naar een sd kaart ,maar nu werkt de navigatie niet meer.Hoe kan ik dit oplossen.?Kan ik deze app(Sygic) ook verplaatsen?

Bewerkt (24 april 2013 15:12)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 11 juli 2012
  • 23:29

rth741;320739
Om plaats te krijgen op het geheugen heb ik de maps met navigatie kaarten verplaatst naar een sd kaart ,maar nu werkt de navigatie niet meer.Hoe kan ik dit oplossen.?Kan ik deze app(Sygic) ook verplaatsen?
Ik gebruik ook Sygic en die staat op mijn interne sd kaart plus de landen van Europa. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik deze naar mijn externe sd verplaatst. Ik heb een backup van het huidige systeem (via Titanium Backup) en mocht het fout gaan dan kan ik altijd terug naar mijn huidige instellingen.
Mijn eerste advies is om je navigatie kaarten terug te zetten naar je ‘interne sd’, (en kijken of het dan werkt), vervolgens een nadroid backup te maken bijvoorbeeld met TitaniumBackup en dan nogmaals na het verplaatsen kijken of het werkt. Gaat het fout dan kun je terug naar je oude instelling via ‘restore’ van TitaniumBackup.
Wat wellicht een stuk simpeler is, maar ik weet niet of dat helpt, is je toestel uitzetten en opnieuw opstarten. Het kan zijn dat dan Sygic je ‘maps’ weer gewoon ziet.
Ik heb dit probleem nooit gehad, maar het lijkt mij simpel op te lossen.
Probeer het maar even.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

rth741

rth741

• Lid sinds 11 juli 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 23:46

Natuurlijk werkt de navigatie wannneer ik de karten terug zet;Maar de vraag is kan ik deze apps op de externe sd kaart installeren?

singel

singel

• Lid sinds 12 juli 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2012
  • 00:31

rth741;320769
Natuurlijk werkt de navigatie wannneer ik de karten terug zet;Maar de vraag is kan ik deze apps op de externe sd kaart installeren?

Waarom probeer je dat niet even dan. Als je een backup hebt, kun je toch altijd terug naar je huidige systeem. Dit is toch niet zo moeilijk?

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 13 juli 2012
  • 08:54

Heb zelf geen Sygic (maar Navigon) maar heb je de kaarten manueel verplaatst of via de instellingen/apps naar SD verplaatsen?
Verder komt dit van hun eigen website: https://support.sygic.com/sygic/topics/how_to_move_application_and_maps_from_internal_memory_to_sd_card-1b1u7c
Niet veel support dus, en als je een custom rom hebt lukt het ook al niet :p
Dus gewoon reinstallen.

En anders: Sygic GPS Navigation Android – put maps on external sd card «

Bewerkt (24 april 2013 15:13)
rth741

rth741

• Lid sinds 11 juli 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2012
  • 12:03

En zoals ik dacht is het nog niet mogelijk op Galaxy S3.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 13 juli 2012
  • 12:14

Achzo, jij hebt een S3. Dit forum is voor S1

Harky

Harky

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 276
  • Reputatie 10
  • 13 juli 2012
  • 14:36

GirlKillu;321263
……………..

En anders: Sygic GPS Navigation Android – put maps on external sd card «

Hallo,
Girlkillu bedankt voor de link!!!!
Volgens deze link heb ik alles stap voor stap verhuisd, alvorens een backup te maken.
Ik heb het volgens de methode gedaan die verderop in het artikel staat door Amaron beschreven wordt.
Zowel de Maps als de RES folder staan nu op mijn externe_sd.
Ook heb ik de talen-files in de mappen Languages en Userguides gewist die niet van toepassing zijn.

/edit/: Na later bleek: Bij een kaartupdate worden de standaard configuratie files aangemaakt en wordt er geen MAPS- en RES-folder gevonden. Beiden worden opnieuw gedownload.
Bij het terugplaatsen van de ge-edite files werkt eea niet meer en moet de gehele procedure doorlopen worden.

/EDIT/ Doordat alles niet volgens plan verliep heb ik AURA van de interne SD-card verwijderd en mbv TB gerestored. Hierna bleek dat Aura op de externe SD-card was geinstalleerd. Hier stonden nog de folders MAPS en RES. Waarschijnlijk was dit de reden van de “externeSD” installatie.

RobGalaxyS

RobGalaxyS

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 256
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 13:49

Heb zojuist een verse start gemaakt met downloaden en installeren van Sygic, inclusief het downloaden van kaarten. Volgens Root Explorer staat er geen map Aura in de root of op de sdcard. Wel staat op de sdcard de map Sygic met de submappen Android, Maps, Res en Version. Is het ook mogelijk om de Sygic in z'n geheel via de Root Explorer te verplaatsen naar de external_sd? Of moet dat misschien via instellingen\applicaties?

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
RobGalaxyS

RobGalaxyS

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 256
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 16:29

Definitieve oplossing voor Samsung Galaxy S:

In vervolg op mijn vorige bericht heb ik de hele map met Root Explorer verplaatst naar external_sd en vervolgens via instellingen\applicaties beheren\ Sygic met de button ‘Verpl. naar SD-kaart’ verplaatst naar die plek. Waarschijnlijk wel een keertje SGS herstart. Daarna Sygic opgestart (werkt!) en binnen Europe de kaart van België geïnstalleerd. Sygic werkt en de kaart van België is keurig bijgeschreven op de external_sd kaart. :-)

NB. Heb nog een uitstapje gemaakt naar de links in dit item en settings.ini aangepast, maar dat liep op niets uit (sygic opstarten leverde niets op).

Bewerkt (24 april 2013 15:33)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren