Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

fon

fon

• Lid sinds 26 juni 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2012
  • 22:40

Hoop dat het goed staat hier…..ik had als mail provider wanadoo, dat overgegaan is naar online, maar nu stoppen ze met @wanadoo.nl en moet het mailadres gewijzigd worden in @online.nl. Voor mijn binnenkomende mail heb ik het makkelijk kunnen aanpassen in m'n telefoon, maar voor de uitgaande lukt het niet. Want dat blijft toch gewoon via vodafone.nl (mijn telefoonprovider) lopen? Ik kan nergens vinden waar ik dan kan aanpassen dat de mails via online verzonden moeten worden, wat zie ik over het hoofd???
groetjes Yvonne

Bewerkt (24 april 2013 15:11)
Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 11 juli 2012
  • 17:05

fon;320324
Hoop dat het goed staat hier…..ik had als mail provider wanadoo, dat overgegaan is naar online, maar nu stoppen ze met @wanadoo.nl en moet het mailadres gewijzigd worden in @online.nl. Voor mijn binnenkomende mail heb ik het makkelijk kunnen aanpassen in m'n telefoon, maar voor de uitgaande lukt het niet. Want dat blijft toch gewoon via vodafone.nl (mijn telefoonprovider) lopen? Ik kan nergens vinden waar ik dan kan aanpassen dat de mails via online verzonden moeten worden, wat zie ik over het hoofd???
groetjes Yvonne

Misschien kun je proberen om een nieuwe aan te maken zodat ie de instellingen automatisch zoekt zoals ie bij hotmail, msn of live accounts doet? Als dat gelukt is kun je gewoon de @wanadoo variant verwijderen van je telefoon.

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

fon

fon

• Lid sinds 26 juni 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2012
  • 22:55

Bedankt voor de tip, heb het gedaan, alleen krijg ik nu helemaal mijn uitgaande mail niet meer goed ingesteld……mail ontvangen lukt wel, maar bij verzenden krijg ik steeds “verbindingsfoüt”….heb al wat gestoeid met een andere poort instellen enzo, maar kan ook niet meer zo goed de juiste instellingen terugvinden. Dus dat ga ik nu maar weer uitzoeken, want het heeft altijd goed gewerkt.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 16 juli 2012
  • 13:00

Ik heb het volgende op de site van online gevonden:

inkomende mail: pop.online.nl
uitgaande mail: smtp.online.nl

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

fon

fon

• Lid sinds 26 juni 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 22:25

Wederom bedankt, maar ik moet toch voor uitgaande mail mijn telefoonprovider instellen? Dat had ik tenminste wel altijd…..maar het gekke is dat als ik dat nu doe, ik steeds die melding van verbindingsfout krijg…….
heb dus nu authsmtp.vodafone.nl
poort 25
en als ik dan aanvink aanmelden verplicht en ik vul daar de gegevens in, krijg ik de melding: “server ondersteunt geen verificatie” terwijl dit eerst dus wel werkte.
Als ik het vinkje weglaat pakt ie het wel maar krijg ik bij het verzenden dus de melding verbindingsfout……
ik snap er nu dus niks meer van, maar ga het toch eens proberen met jouw gevonden gegevens dan.

T-Mobile_Webcare

T-Mobile_Webcare

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 10:16

@fon,

Voor inkomende email gebruik je de mailserver van je mailprovider: imap.online.nl
Daar is de email immers afgeleverd.

Voor uitgaande email gebruik je echter de mailserver van je internetprovider.
De meeste providers staan namelijk niet toe dat er mail wordt gerelayed van buiten het netwerk van de provider. Dit voorkomt spam, en het gevolg van spam: geblackliste mailservers waardoor klanten niet meer kunnen mailen.

Voor Vodafone zijn deze instellingen:

Server bij uitgaande e-mail: authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van het toestel)
Uitgaande beveiligde verbinding: SSL of TLS
Gebruikersnaam uitgaande e-mail: Je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór ‘@vodafone.nl’
Wachtwoord uitgaande e-mail: Het wachtwoord van je My Vodafone account
Verbinden via account / profiel: Vodafone Internet

(bron:Vodafone: Algemene instellingen -Toestel instellen)

fon

fon

• Lid sinds 26 juni 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 21:51

Op een of andere manier heb ik nu weer de poorten en beveiliging aangepast en kan ik wel weer uitmailen, inderdaad zoals hierboven is aangegeven, maar nu mail ik nog steeds met mijn wanadoo adres……… Het lukt nl. niet om een nieuw account aan te maken omdat ik dan bij inkomende mail al steeds de melding “kan niet verbinden met server” krijg. Het maakt niet uit of ik met pop (poort 110) of imap (poort 143) probeer. Ik durf eigenlijk niet zo goed eerst mijn oude account te verwijderen en dan weer een nieuwe aan te maken na al dit gedoe, maar ben eigenlijk bang dat er niks anders opzit?? Had nl. al mijn oude account weer terug gezet op wanadoo, maar ook dan lukt het niet……

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
fon

fon

• Lid sinds 26 juni 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 22:49

hèhè er kan een slotje op…….eindelijk is het gelukt! Toch maar de oude account verwijderd en een nieuwe gemaakt en nu werkt het wel allemaal. Dank voor de antwoorden
groetjes Yvonne

Bewerkt (24 april 2013 15:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren