Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Marky

Marky

• Lid sinds 05 juli 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2012
  • 09:51

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn toestel (Samsung Galaxy S), waarbij ik hulp nodig heb. Het probleem komt al vaker voor op dit forum en ik heb de diverse oplossingen ook al uitgevoerd, echter heeft dit geen resultaat geboden. Vandaar dat ik een nieuwe discussie ben gestart.

Het probleem is als volgt:
Sinds een paar dagen start mijn toestel uit zichzelf opnieuw op en blijft dan hangen in het opstart scherm (Samsung GT-i9000). De enige remedie is de batterij er uit halen, deze terugplaatsen en het toestel opnieuw opstarten. Dan gaat het geruime tijd goed; de ene keer langer als de andere keer.
Bij het opladen van de batterij (zowel op netstroom als via USB) ontstaat dit probleem van het zichzelf uitschakelen, opnieuw opstarten en daarin blijven hangen vrijwel altijd.

Ik laad het toestel nu meestal maar op als het uit staat. Dan komt het batterij icoontje naar voren. Af en toe blijft dit icoontje ook leeg en draait er een gekartelde cirkel midden in de batterij (laad-icoontje). Op andere momenten zie ik wel de normale batterij met een groene indicatie kleur.

Wat heb ik al geprobeerd:
Naar aanleiding van informatie elders op dit forum heb ik de volgende oplossing al getest:

• batterij er uit, telefoon tijdje (nacht) uitlaten en opnieuw opstarten
  • updaten naar nieuwste firmware via Kies
  • legen van de cache (via 3-button-combo)
  • factory reset (via 3-button-combo)

Ondanks deze acties blijft het probleem zich voordoen…

Goed om te weten

• Ik heb het toestel nu ruim een jaar in gebruik en heb er nooit een custom ROM of iets dergelijks opgezet.
  • Ik heb geen malafide apps gebruikt, maar gebruik normale/gangbare apps.
  • Ik heb meer dan genoeg ruimte op het intern geheugen en externe sd-card.
  • Volgens Kies is de nieuwste firmware geïnstalleerd.
  • Provider: Tele2
  • Ik ben een redelijk n00b op dit gebied, dus als je een oplossing hebt, zou je deze dan in Jip en Janneke taal willen uitleggen?

Ik hoop dat het probleem duidelijk genoeg is omschreven en hopelijk kan iemand mij helpen. Misschien is een nieuwe batterij de oplossing? Het liefst stuur ik mijn telefoon niet ter reparatie op (ik heb geen reserve toestel), maar het probleem is enorm irritant.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Marky

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
pelle.jansen

pelle.jansen

• Lid sinds 13 februari 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2012
  • 13:56

Wat je kan proberen is complete herinstallatie van stock via Odin. De kans is groot dat er iets niet lekker zit in android en een reflash kan dat dus oplossen http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Als je het aandurft kun je ook naar custom ROM's kijken. Aan het begin is het een beetje eng maar als het eenmaal gelukt is zal je wel een herboren telefoon hebben. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12760-info-custom-wat-komt-er-bij-kijken.html

Als dat ook niet werkt zou het nog wel een hardware probleem in de accu-controle elektronica kunnen zijn.

Vergeet niet HIER te kijken

Veel succsess

Marky

Marky

• Lid sinds 05 juli 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 08:12

Hoi Pelle,

Bedankt voor je hulp. Ik heb de stappen zoals omschreven uitgevoerd, maar helaas. Het probleem is er nog steeds. Ik denk dat ik mijn provider maar eens ga bellen hoe nu verder.

pelle.jansen

pelle.jansen

• Lid sinds 13 februari 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 11:38

Dan denk ik dat het een hardware probleem is. Als je nog garantie hebt moet je dat doen. Anders denk ik dat het niet de moeite meer waard is. De SGS is niet de niewste meer.

Tapatalked

Marky

Marky

• Lid sinds 05 juli 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 09:50

Mijn telefoon is inmiddels opgestuurd ter reparatie :cry:. Ik wacht het wel af.

Bewerkt (24 april 2013 15:11)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 9 juli 2012
  • 10:02

Ik hoop wel dat ie opgestuurd is met een stock firmware? Anders is het weg garantie o_O

Bewerkt (24 april 2013 15:11)

AW Forum Queen voor het leven

Tulipe

Tulipe

• Lid sinds 08 november 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 november 2012
  • 14:04

Marky;319686
Mijn telefoon is inmiddels opgestuurd ter reparatie :cry:. Ik wacht het wel af.

Hallo Marky, Ik heb het zelfde problemen met mijn telefoon en vroeg me af hoe het is met jou mobiel gekomen… hebben ze het gerepareerd terug gestuurd???

Bewerkt (24 april 2013 15:50)
sher

sher

• Lid sinds 26 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2013
  • 23:40

Dag Marky,
Hoe is dit probleem opgelost? Ik vind op het forum geen feedback meer. Moest de telefoon gerepareerd of was er iets anders aan de hand?
Kan je dat nog evt. melden op het forum in de thread? Dan hebben anderen met hetzelfde probleem hier ook wat aan.
Hartelijk dank.
sher

Piaf

Piaf

• Lid sinds 24 juli 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2013
  • 23:02

De mijne had hetzelfde probleem, hij ligt nu bij de reparateur (al bijna 2 weken) Ik hoop dat dit nog onder de garantie valt. Veel mensen hebben hetzelfde probleem

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren