Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

senol

senol

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 09:06

Hallo

Ik denk dat de titel denk dat de titel ook veranderd moet worden in:
Firmware XENJV6_XEN / Geen play store / Niet meer kunnen bellen / Geen root.

Gisteren heb ik na het officieel updaten van mijn ROM via KIES geprobeerd weer Root rechten te krijgen door met ODIN de kernel te flashen naar: Sepamhore_Kerner_JW1_2.4.0.tar.
En vanaf dat moment begon de ellende.

Mijn SGS startte op tot het moment dat er groot GALAXY S I900 staat. Vervolgens bleef ie daar in een loop hangen.
Met geen enkele mogelijkheid werd de opstart voltooid.

Ik kan (gelukkig) nog in de download modus en de Recovery komen.
Ik heb via recovery gekozen voor factory reset en Wipe Dalvik. Maar beide hielpen niets.

Dus dacht ik vanochtend: Ik flash hem terug naar een officieel uitgebrachte versie.
Deze heb ik gevonden via : SamMobile Firmware Page
Ik heb de laatste versie voor Nederland genomen.

Het flashen via Odin ging op zich prima. Maar nu na het opstarten zie ik de Google Play Store niet aanwezig op deze firmware. Ik kan niets aan apps downloaden.

Ook rooten van de telefoon gaat/lukt niet. Iedere keer dat ik probeer te rooten met semaphore krijg ik dezelfde bootloop zoals hierboven beschreven.
Ik kan nu wel eerlijk zeggen dat ik er behoorlijk misselijk van ben geworden.

KIES werkt ook niet meer. Ik krijg geen verbinding meer.

- hoe krijg ik Play weer terug?
- is er een andere officiele samsung rom voor de galaxy s (met vodafone?) die ik had moeten nemen?
- ik moet root hebben, zodat ik met Titanium weer eea terug kan zetten, wie kan helpen? (ik heb deze draad: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32199-how-rooten-samsung-galaxy-s.html ook al gelezen. Maar omdat mijn methode twee niet werkte dacht ik : heb ik dan iets fout gedaan).

Ik zal het geen ik tot nog toe heb gedaan met edits proberen aan te geven. Zo blijft de Openings Post zo actueel mogelijk.

EDIT: alleen root heeft helemaal geen zin besef ik net. Ik heb geen Google Play Store op de galaxy S momenteel. Ik kan niet geen apps downloaden. Mijn misselijkheid is even een graadje toegenomen.

EDIT2: Ik heb een apk gevonden van Google Play Store. Wanneer ik deze echter wil installeren dan krijg ik de melding dat ik te weinig ruimte heb. Dat is uiteraard bijna onmogelijk aangezien er van de 1,17gb slechts 250 mb wordt gebruikt. Dus ofwel die APK werkt niet ofwel er is iets anders aan de hand.Het is me gelukt om Play te installeren. Ik heb eerst een oudere rom geinstalleerd, daarna play, en toen weer terug naar de bovengenoemde ROM. Flashen met semaphore 2.7.4 werkt weer (nog steeds) niet. Ik blijf in die bootloop zitten.

Edit 3: Google play store opent wel, maar ik kan er niets downloaden. Ik krijg steeds de melding dat De toepassing Google Play Store( precoes.com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw. En dat kan ik dan ik dan steeds blijven proberen, maar ook dat werkt niet.

Edit 4: Ik kom er net achter dat ik niet gebeld kan worden. De tegenpartij hoort steeds dat ik niet bereikbaar ben. Vervolgens ontvang ik een sms dat er iemand gebeld heeft.
Wanneer ik de powerbutton lang ingedrukt houd kon ik voorheen kiezen uit: Stil/Dataverkeer aan uit / Flight Mode / UITzetten
Nu kan ik alleen nog maar kiezen voor Telefoon Uitzetten.
Ik kan jullie hulp nu behoorlijk hard gebruiken.

Stand van zaken tot nog toe:
werkende firmware 2.3.6 XXJVU
ik kan weer gebeld worden
en heb een werkende google play store
nog niets kunnen doen met ROOT
Ook het probleem met de mindere opties bij EDIT4 is verholpen.

Waar kan ik achterhalen wat de laatste officiele rom is welke door KIES is verspreid?
En welke kernell heb ik nodig om die te kunnen rooten?
(zie post hieronder semaphore 2.7.4 werkte niet, kreeg ik weer bootloop door)

Ik had dus op de sgs CWM staan..
maar dat is nu ook verdwenen..

ik heb mezelf al bijna de hele dag ingelezen in van alles en nog wat, maar 151 pagina's per forumpost doorploeteren is gewoonweg bijna niet te doen.

Wie o Wie kan me weer een stapje verder helpen?
Ik zou graag dus wederom CWM op de telefoon willen, met rootacces zodat ik Titanium kan gebruiken
Het liefst de originele laatste versie van Samsung uitgebrachte ROM.

Een custom ROM lijkt me nu net iets te lastig, want dat is constant bijhouden en bijwerken.
Vooral met ICS lees ik zijn er hele goede versies, maar ook versies die gewoon niet lekker werken

wederom het bekende bomen en bos.
het is allemaal gewoonweg teveel.

ik stel jullie hulp op prijs

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
Cassie

Cassie

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 89
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 09:28

je had ook semaphore 2.7.4 moeten flashen!
gewoon weer eroverheen knallen via odin en dan loopt hij als een trein

senol

senol

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 09:33

@cassie
dank voor je reactie, maar daarmee heb ik wellicht alleen nog maar de root terug.
dus dan ontbreekt ieder spoor van google play store

wellicht dat je daar nog een idee over hebt?

Dutch

Dutch

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 224
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 09:48

Even heel snel uit mijn hoofd en het is heeeeel errrruggg lang geleden dat ik stock firmware had, moet je voor Vodafone de XEN versie hebben.

Voor de misselijkheid, maak je geen zorgen: het gaat goed komen. Er zijn SGSen uit veel diepere dalen terug gekomen. Inclusief de mijne.
Gewoon volhouden tot je de juiste firmware hebt.

De Semaphore die jij geflasht had is naar ik meen voor ICS, Android 4.0.x. Werkt wsch. niet voor 2.3.x.

Moet er vandoor, dus ik hoop dat iemand anders meer Info voor je heeft. Het gaat echt goed komen! succes!

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 28 mei 2012
  • 10:15

Eventueel SpeedMod Kernel kan ook vwb de laatste Value PAck Roms

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16202-kernel-speedmod-gingerbread-kernel-k17-2-xxjw4-value-pack-cwm-ext4.html

senol

senol

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 10:32

Semaphore 2.7.4 geeft precies hetzelfde probleem als hierboven geschreven.
Ik kom dan niet meer voorbij de tekst GALAXY S I900

heb een eerdere rom versie van galaxy geinstalleerd, de: I9000XWJW1_I9000XENJV5_XEN
daarna heb ik een google play store apk gevonden en deze geinstalleerd.
Het lijkt erop dat ik op zijn minst weer in de market kom.
Maar zonder root, kan ik dus geen enkele backup (van Titanium) terugzetten.

ik begrijp er echt helemaal niets meer van.

Ook KIES krijg ik niet meer verbonden.
(en ik weet dat er velen zijn die KIES minder prettig vinden)

senol

senol

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 10:35

Fcck;305144
Eventueel SpeedMod Kernel kan ook vwb de laatste Value PAck Roms

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16202-kernel-speedmod-gingerbread-kernel-k17-2-xxjw4-value-pack-cwm-ext4.html

Hoi Fcck

Wat doet het bovenstaanden dan?
Om heel eerlijk te zijn, zie ik op dit moment door de bomen het bos niet meer.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 28 mei 2012
  • 11:28

hey senol ,
je gebruikt Kies nog steeds lees ik , ook in combinaie met Odin ?? Verwijder Kies en blijf het houden bij Odin
Volg dit anders even . :
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jvu-voor-beginnelingen-noobs.html

Dan heb je in iedergeval een goed werkende Rom op je telefoon . en daarna kan je How to rooten volgen die moet lukkengeduld is een schone zaak . Maar gooi eerst die Kies ervanaf !

eedy14

eedy14

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 608
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 12:02

@ Senol,

Flash deze stockrom http://dl.dropbox.com/u/54952312/GT_I9000_XWJW5_XXJW4_XENJV6_Sbl.7z

Deze rootkernelhttp://dl.dropbox.com/u/54952312/CF-Root-XX_OXA_JW4-v4.4-CWM3RFS.tar

senol

senol

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2012
  • 12:14

@DaveDH
Bedankt vooralsnog ik zit op JVU door je beschrijving.
Kan nu weer gebeld worden, dat scheelt.

Heeft het nu nog zin / is het verstandig om toch te updaten naar XENJV6?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren