Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vinz3nt

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2012
  • 23:08

Het is me uiteindelijk gelukt om een Semaphore kernel te flashen via dezelink.
Ik kan nu in Semaphore CWM Recovery 5.5.0.4 komen en via ‘mounts en storage’ de telefoon benaderen en een andere ROM erop kopieren.

alles ging prima totdat ik de ROM ging installeren.

Ik krijg de volgende fout, het volgende verschijnt in het display als ik de ROM ga installeren vanaf de SD Card. Voor de duidelijkheid: ik heb er geen externe SD kaart inzitten en geen SIM kaart. De telefoon was van origine een Vodafone toestel met een Vodafone opstartlogo (misschien is dat het verschil).

– Installing /sdcard/ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000.ZIP
Finding update package…
Opening update package…
E:can't open ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000.ZIP
(bad)
Installation aborted

Ik heb ook andere ICS ROM's geprobeerd, allemaal dezelfde fout!

Wat doe ik verkeerd?

Telefoon boot nu ook nog steeds niet, zie wel snel wat CWM meldingen en reboot en dan in een loop.

Al met al weer een stap verder maar nog steeds geen bootend toestel!

Iemand nog tips/ideeën?

Bewerkt (24 april 2013 14:50)
vinz3nt

vinz3nt

• Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2012
  • 23:11

Ik heb ook nog geprobeerd om ‘choose zip from internal SD card’ te kiezen maar dan krijg ik de fout:

E:can't mount /emmc/

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2012
  • 00:19

Ok het probleem hier is dat je een ics kernel hebt geflasht op een GB rom. Dit veroorzaakt bootloops.

Je hebt daarna geprobeerd een ics rom te flashen maar aangezien dat steeds niet lukt is de kans groot dat je GB rom er gewoon nog op staat.

Download van deze link de 2.5.0 versie, flash die met odin en probeer dan eens of hij weer boot: www.semaphore.gr/downloads/i9000. Succes

vinz3nt

vinz3nt

• Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2012
  • 09:27

Ik ben weer een stap verder gekomen. Ik heb gisteren een XXJVP firmware erop gezet. Hierna startte de telefoon in ieder geval weer normaal op, zij het met allerlei foutmeldingen. Ik denk dat de versie firmware ouder was dan er daarvoor op gestaan had, echt helemaal niks werkte en alles crashte wat te maken had met het Android besturingssyteem. Maar goed, de telefoon bootte en daar ging het me even om.

Hierna via ODIN de laatste Semaphore kernel erop gezet, voor ICS want uiteindelijk wil ik toch naar ICS.

Nu begint het vreemd te worden.
- Ik ga in recovery, doe een mount USB storage, windows komt omhoog met een verwisselbare schijf F
- Op schijf F zie ik allerlei mappen, waaronder de fotomap DCIM en whatsapp. Die mappen staan vol foto's en filmpjes van de vorige eigenaar.
- Ik kopieer een ICS ROM naar de F schijf. De ROM hoort bij de kernel dus dat zou goed moeten gaan.
- Ik unmount de USB storage in recovery
- Ik start ‘install ZIP from SD card’
- en ik krijg de melding die ik eerder had:

– Installing /sdcard/ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000.ZIP
Finding update package…
Opening update package…
E:can't open ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000.ZIP
(bad)
Installation aborted
- Wat ik ook doe, niks werkt en als ik de telefoon reboot dan is de zipfile gewoon weg!
- Uiteindelijk vanuit de recovery het geheugen geformatteerd en uiteindelijk ook maar eens repartition gedaan. Het enige resultaat wat ik daarvan heb is dat er ook een schijf G bij is gekomen die niet te benaderen is (geeft in schijfbeheer ‘geen medium’) maar dat zal wel zijn omdat ik iets niet goed heb gedaan.
- Uiteindelijk in Windows F geformatteerd (Windows geeft aan 13,2 GB, vind ik ook gek) en F is leeg. ROM er naar gekopieerd en USB storage ge-unmount. Weer install ZIP from sdcard…..zip nergens te vinden maar alle mappen met foto's en whatsapp staat er gewoon weer!
- Ik heb ook zitten proberen met mount/unmount /sdcard in recovery. Dat maakt geen enkel verschil, het resultaat is altijd bovenstaand.

Ik denk dat er iets aan de hand is met het interne geheugen. Hoe kan ik het interne geheugen totaal opnieuw instellen? Ik heb het nog niet kunnen vinden, je vindt enorm veel info hier en op XDA maar niet exact wat ik nodig heb: het interne geheugen compleet opnieuw initialiseren.

Iemand nog een idee? Het wordt een steeds interessanter probleem!

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 14 mei 2012
  • 10:28

Zoals Dherre in een eerdere post reeds meldde je moet in 1ste instantie bij Gingerbread blijven.
Je moet dus de Gb kernel versie van Semaphore gebruiken,om tot in de CWM modus te komen. Dan zal er nog niet zo veel vreemds gebeuren. Is dat toch het geval, kun je mogelijk opnieuw de ICS file downloaden, omdat die je nu hebt mogelijk corrupt is.

Je kunt dus pas ICS kernels op je toestel zetten, als er ipv Gingerbread, ICS op staat.

vinz3nt

vinz3nt

• Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2012
  • 10:33

Ik heb net een 8 GB SD kaartje van een andere telefoon gebruikt, daar de ROM opgezet (die is goed, ik heb de hash info gecheckt met ExactFile en die is gewoon in orde.
Via het sd kaartje kon ik wel ICS installeren, ik heb een ICS kernel. Installeren ging goed, telefoon start op, maar…..

Nu ging er iets mis met file encrypion, nu kan ik alleen maar reboot kiezen.

Om moedeloos van te worden

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 14 mei 2012
  • 12:01

Maar ik lees dat je op een Samsung stock firmware, die Gingerbread is, een ICS kernel flasht. Daarna flash je een ICS rom.
Dat is niet de manier.
Via stock Samsung rom, flash je een Gingerbread kernel, om in de CWM modus te kunnen komen.
Dan kun je de ICS (zip) rom, dus niet de kernel, op je toestel flashen. De ICS kernel zit nl. al in derom.
Net zoals je van froyo afkomt en naar Gingerbread gaat, flash je ook niet eerst een gingerbread kernel.
Maar ik begrijp dat het zo nu hebt gedaan; helaas mijn kennis schiet dan te kort.

Ook heb ik de howto van jouw link eens doorgenomen en de reacties in dat forum.
Ik lees niets dan problemen, dus de howto is niet juist omschreven.
Ik denk dat het komt, omdat TopicStarter van een Samsung stock rom, eerst een ICS kernel laat flashen.

Dus met de Semaphore, die je hebt gedownload van de Dherre65 link, werkt het niet. ?

Stoneboy

Stoneboy

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2012
  • 20:24

ThanX Anyway!!

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2012
  • 00:13

vinz3nt;300489
Ik ben weer een stap verder gekomen. Ik heb gisteren een XXJVP firmware erop gezet. Hierna startte de telefoon in ieder geval weer normaal op, zij het met allerlei foutmeldingen. Ik denk dat de versie firmware ouder was dan er daarvoor op gestaan had, echt helemaal niks werkte en alles crashte wat te maken had met het Android besturingssyteem. Maar goed, de telefoon bootte en daar ging het me even om.

Hierna via ODIN de laatste Semaphore kernel erop gezet, voor ICS want uiteindelijk wil ik toch naar ICS.

Nu begint het vreemd te worden.
- Ik ga in recovery, doe een mount USB storage, windows komt omhoog met een verwisselbare schijf F
- Op schijf F zie ik allerlei mappen, waaronder de fotomap DCIM en whatsapp. Die mappen staan vol foto's en filmpjes van de vorige eigenaar.
- Ik kopieer een ICS ROM naar de F schijf. De ROM hoort bij de kernel dus dat zou goed moeten gaan.
- Ik unmount de USB storage in recovery
- Ik start ‘install ZIP from SD card’
- en ik krijg de melding die ik eerder had:

- Wat ik ook doe, niks werkt en als ik de telefoon reboot dan is de zipfile gewoon weg!
- Uiteindelijk vanuit de recovery het geheugen geformatteerd en uiteindelijk ook maar eens repartition gedaan. Het enige resultaat wat ik daarvan heb is dat er ook een schijf G bij is gekomen die niet te benaderen is (geeft in schijfbeheer ‘geen medium’) maar dat zal wel zijn omdat ik iets niet goed heb gedaan.
- Uiteindelijk in Windows F geformatteerd (Windows geeft aan 13,2 GB, vind ik ook gek) en F is leeg. ROM er naar gekopieerd en USB storage ge-unmount. Weer install ZIP from sdcard…..zip nergens te vinden maar alle mappen met foto's en whatsapp staat er gewoon weer!
- Ik heb ook zitten proberen met mount/unmount /sdcard in recovery. Dat maakt geen enkel verschil, het resultaat is altijd bovenstaand.

Ik denk dat er iets aan de hand is met het interne geheugen. Hoe kan ik het interne geheugen totaal opnieuw instellen? Ik heb het nog niet kunnen vinden, je vindt enorm veel info hier en op XDA maar niet exact wat ik nodig heb: het interne geheugen compleet opnieuw initialiseren.

Iemand nog een idee? Het wordt een steeds interessanter probleem!

Lol ik zie het al. Achter de foutmelding staat (bad). Dat is dus heel simpel, je zipje is gewoon niet goed (embryo zei het al, mogelijk corrupte file). Hoeveel MB is de zip die je nu hebt?

Ff opnieuw downloaden, md5 sum checken en dan 2x flashen in recovery. Dan moet het werken.

mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2012
  • 09:13

en als je wil weten hoe je md5 checksum doet..

MD5 Checksum Checker for Windows

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren