Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 00:52

In hoeverre is de gebruikte, zeg: geflashde, modem, verantwoordelijk voor de kwaliteit van de GPS ontvangst?
Met andere woorden: kan je door middel van het flashen van een andere modem, de kwaliteit van de GPS verbeteren, cq verslechteren?

Bewerkt (24 april 2013 14:46)

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 6 mei 2012
  • 09:10

Modem staat hierin wat ik mij herinner buiten kijf, alleen alleen ROM en kernel leading. Zodra het ergens in die combinatie niet goed gaat heb je geen ‘lock’

Sent from my Samsung Galaxy S

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 6 mei 2012
  • 12:15

Het “modem” in moderne SoC's is verantwoordelijk voor alle radio verbindingen, dus ook GPS. Ja, je kan de werking er van beïnvloeden door andere modem-software te flashen.

general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 13:24

2 totaal verschillende reacties.
Onduidelijk dus. ;-P

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 6 mei 2012
  • 13:57

Nou, wat ik zeg ‘dacht ik’, het maakt mij voor mij namelijk nog uit of ik GPS gebruik op mijn SGS met ZSJPG modem (nu) + MIUI (of een andere ROM) en op mijn andere SGS met Cyanogenmod. En heb al veel crosstesting gedaan met diverse telefoons en diverse modems. Denk dat het wel degelijk afhankelijk / kan zijn van kernel/ROM i.c.m. een modem, maar niet alleen van een modem. Verbeter me als het niet zo is, gebruik t enkel soms ff voor foursquare maar zo ervoer ik het in t verleden.

general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 14:45

Het probleem is eigenlijk dat ik geen enkel GPS signaal, of hooguit maar 1, ontvang. Ook niet na een rit van ruim 10km met de GPS aan met de app: GPS TEST actief.
Ook heb ik met de app: Fasterfix, het zogenaamde POOL bestand op Nederland gezet, zonder merkbaar beter resultaat. Ook de POOL instellen op EUROPA geeft geen verschil. Er blijft maar 1 GPS satelliet zichtbaar.

Als ik een andere modem wil flashen vanuit Perkas Filestash, bij de samsungs SGS-I modems, krijg ik een foutmelding dat er een fout zit in het modemzip bestand. En dus word het flashen gestopt zonder wijzigingen.
Uiteraard flash ik vanuit de recovery.

Zie mijn handtekening voor welke rom en kernel ik gebruik.

Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 6 mei 2012
  • 15:48

Je hoeft niet per se de zip te flashen. Je kan de zip ook uitpakken op je computer en het bestand ‘modem.bin’ er uit halen.

Vervolgens zet je de modem.bin op je telefoon en kopieer je deze naar de map ‘System’ > ‘Radio’.
Je hebt hier wel RootExplorer of ES File Explorer voor nodig, en je bestandssysteem moet op read/write staan.

Zet de permissies goed en reboot.

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2012
  • 01:02

General; heb op cyanogenmod.nl/files wat modems neergezet. Kun je die eens proberen?

Aan te raden is het wel om het in cwm te doen dus hoor graag

Bewerkt (24 april 2013 14:48)
general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 11:22

Bedankt Ratje!
Ik zal er zeker naar kijken en beginnen met de XXKB3 en zo verder naar beneden tot ik een tevreden stellende modem gevonden heb.
Uiteraard laat ik wel even weten wat mijn bevindingen zijn.

XXKB3 = vind snel, binnen enkele seconden, al 3 satellieten achter glas in de woonkamer, nog geen fix want signaal lijkt iets te zwak. Is al een verbetering van 300% tov het “standaard” modem.
Praktijktest met Navigon:
De weergeven locatie lijkt heen en weer te springen binnen een gebied van 10 tot 200 meter. Niet echt fijn voor navigatie. Soms zit je op een straat, en dan zit je in eens 2 á 3 huizenblokken verder.
Op naar het volgende modem:

ZSJPG = het duurde wat langer om wat satellieten te vinden, achter glas in de woonkamer vond/zag het niks. Nadat er enkele satellieten gevonden waren, kwamen er snel meer, tot aan 8 toe. Maar helaas is de signaal sterkte te zwak om een stabiele fix te krijgen. Tijdens stilstaan in de buitenlucht, wisselt het aantal sats en ook de sterkte enorm. Dus, helaas, op naar het volgende modem:

AUCKF1= gelijk aan de ZSJPG

ZWJV4 =

general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 12:44

Bedankt Ratje!
Ik zal er zeker naar kijken en beginnen met de XXKB3 en zo verder naar beneden tot ik een tevreden stellende modem gevonden heb.
Uiteraard laat ik wel even weten wat mijn bevindingen zijn.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren