Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

• Pocophone F1

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 29 april 2012
  • 11:47

Voorwoord
Helaas is mijn gratis 50gb dropbox account afgelopen. Hierdoor zijn veel van mijn bestanden niet meer te downloaden. Ik zal kijken of ik een tweede account hiervoor ga aanmaken om deze bestanden opnieuw aan te bieden.
Hoi , Hier beschrijf ik hoe je je SGS1 in 4 simpele stappen kan voorzien van de nieuwste originele software. Zorg er op dit moment voor dat je je telefoontje gaat opladen en sluit hem niet aan op je pc ! Je accu moet minimaal 75% zijn , het liefst zo vol mogelijk !
Ook kan je deze How-To/beschrijving volgen als je alleen nog maar in de download mode kan ( geel driehoekje , gravende android mannetje ) of als je alleen nog maar een teken ziet Dit heb ik met de meest makkelijke woorden beschreven maar ook met de moeilijke termen zodat IEDEREEN dit kan doen !Bij geringe twijfel , stop waarmee je bezig bent en ga verder niet zelf aanrommelen en stel je vraag hier op het forum . In de eerste instantie moeten jullie weten dat alle zelf geinstalleerde apps , account-instellingen , highscores etc. kwijt zullen zijn ! Hetgeen op de SD-kaarten staat blijven jullie behouden ! Hij wordt straks net zoals hij uit de verpakking kwam .
Ondanks dit allemaal door veel mensen al gedaan en gevolgd is, blijft het zelf installeren en volgen van deze how-to op eigen risico en ben ik nergens verantwoordelijk voor !
( just in caseook al zal ik alles er aan doen om jullie te helpen , kan ik dat niet zijn er andere forum bezoekers die alles op alles zullen zetten om jullie te helpen ! )

Stap 1: Kies verwijderen
Oke allereerst , Vraag je zelf af waarom je kies nu nodig hebt precies , eigenlijk kan je alles wat je
met Kies kan , ook op een andere manier doen , Kies kan ook problemen geven wanneer je een update wilt uitvoeren (flashen), Gelukkig heb je ook andere programma's om je telefoon van nieuwe software te voorzien ( flashen)zoals bijvoorbeeld Odin .
Kies verstoord , schijnt, vaak de installatie dmv Odin , dus dit wil ik dat jullie doen:
sluit Kies af en verwijder deze programma . Dit doe je bij Start->configuratiescherm->programma's en
dan verwijderen ! Zodra je dit gedaan hebt of zeker weet dat hij er van af is kunnen jullie door gaan naar stap 2 .Ik ga er wel van uit dat jullie Windows draaien .Voor de Mac gebruikers onder ons heeft Makker ook een mooie HowTo geschreven : Flashen op de Mac met Heimdall - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld voor vragen over Mac kunnen jullie bij Makker terecht

Stap 2: USB-Drivers installeren
De volgende stap is er om de juiste drivers te installeren op je computer zodat we zeker weten dat je de GOEDE software/drivers op je computer hebt staan zodat je telefoontje/SGS met je computer kan
communiceren . Je hebt 2 verschillende soorten systemen namelijk 64-bit en 32(86) bit . Dus jullie moeten even kijken wat voor systeem jullie hebben . Dit doe je door te gaan naar Start ( linksonder in beeld , druk daar op met je linker muis knop , dan zie je het icoontje : deze Computer , daar klik je op met je rechtermuisknop , dan druk je met je linkermuisknop op eigenschappen . dan krijg je een pop-up menu te zien met een hoop gegevens , Je zou moeten zien bij bijvoorbeeld , vervaardigd en ondersteund door ( dit kan ook anders heten ) : en daar zie je dan je gegevens over je processor etc. daar zou je dan je gegevens moeten zien , dan zie je dus iets staan met Of 32 of 64 of 86 . 86 is het zelfde als 32 bit .

4572
Mocht je daar nu niets hebben staan kan je gewoon een van de volgende 2 drivers installeren op je computer , zodra je een verkeerde te pakken hebt , meld het programma dat , zal de installatie niet voltooid zijn en weet je dat je de andere link moet hebben en dezelfde procedure zal moeten volgen.

Met dank aan : ArjanDudink en voor meer info kan je kijken op :
Voor mensen die hun SGS Niet kunnen verbinden met hun Computer!

64 bit
Download Samsung Galaxy S USB Driver for Windows x64 Driver for Windows XP X64 / Windows Vista64 / Windows 7 x64 - Softpedia
32 of 86 bit:
Download Samsung Galaxy S USB Driver for Windows x86 Driver for Windows XP / Windows Vista / Windows 7 - Softpedia
je klikt dus op 1 van de 2 sites die je hebben moet . Dan zie je een website komen van softpedia. Daar klik je met je linkermuisknop op Download . als je er alleen al op gaat staan met je muis zie je een tekst dat lijkt op :
Download Samsung Galaxy S USB driver for Windows en dan of 64 bit of 32 bit .
4575
Daar dubbel klik je op en
dan krijg/ga je naar een andere site/ window van softpedia . daar zie je rechts staan : Softpedia Secure
Download (US)
4576
Daar dubbel klik je op en dan download je het bestand , we gaan even voor ons gemak alles op je bureaublad opslaan , zodat we alles weer terug kunnen vinden . Er is een verschil tussen de 64 bit
download en de 32 bit download . bij de 64 bit download krijg je een .zip bestand , die je moet
uitpakken met bijv. Winrar (die je hier kan downloaden Download WinRAR 4.11 (32-bit) - FileHippo.com )je klikt dan dus op het gedownloade bestand : usb_drivers_GalaxyS_x64.zip , met je rechtermuisknop , dan krijg je een menu , en dan kies je : extract to usb drivers

dan krijg je een map , en daarin zit nog
een map , en daarin moet je meerdere bestanden zien , waarvan 1 Setup heet , dit is het Setup.exe
bestand , daar dubbel klik je op om de drivers te installeren . En dan volg je gewoon wat het menu je
zegt . Nu voor de 32-bit is dit makkelijker want je krijgt meteen
SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones_x86.exe bestand , waar je met je linkermuisknop op moet dubbel klikken om alles te installeren en ook hierbij volg je gewoon wat het menu zegt en zul je waarschijnlijk
een aantal keer op OK moeten klikken tot alles klaar is .
Zo nu zijn de juiste drivers geinstaleerd zodat je computer kan communiceren met je telefoon . maar je telefoon moet nog wel aangesloten worden zodat je computer dmv de drivers je telefoon kan instaleren . dus je zet je telefoon aan ( als dat kan ) en sluit hem aan op je computer met je usb kabel . je moet dan in je computermonitor rechtsonder in beeld zien : een tekst ballon met daarin de tekst dat hij je SGS heeft gezien en dat hij de stuurprogramma's gaat zoeken en installeren . Krijg je je telefoon niet aan, zet hem dan in je Recovery Mode en anders in je Downloade mode . ( mocht je niet weten hoe je hier in komt of hoe dit werkt beschrijf ik dit in de volgende stap ) je zou nu wel moeten zien staan dat je computer je telefoon heeft erkend en de stuurprogramma's gaat zoeken en installeren . Deze stuurprogramma's hebben we net geinstalleerd en je computer moet ze dan ook vinden en installeren . Werkt dit vooralsnog niet , probeer dan een andere USB-poort/ aansluiting van je computer .

Stap 3: de 3BC
om de download en recovery mode te verkrijgen kan ik nu ook wel zeer gedetailleerd uitleggen maar dat
heeft AVS al gedaan in deze thread , ik zie net dat zijn link naar Odin niet meer werkt , dus hier is hij dan : http://dl.dropbox.com/u/22285663/Odin3%20v1.3.exe . mocht een van jullie de andere bestanden in zijn topic ook nodig hebben , schrijf hem dan aan dmv een PM of plaats een berichtje in zijn topic.

3 Button Combo voor wie deze niet heeft

Ik mis daar alleen de beschrijving hoe je met deze twee modussen kan omgaan , dus dit zet ik er dan wel
bij . Met de Download menu heb je verder geen manieren om dit te bedienen . Je sluit je SGS aan met het
usb-kabel en aan je pc en meer kan je niet doen . om hier uit te gaan kan je of lang je aan/uit knop /
Powerbutton ingedrukt houden of wat zeer makkelijk is, je accu eruit halen . Dit moet je uiteraard niet
doen als je aan het Flashen ben !
In je recovery menu gekomen zie je een lijst /menu , waarin een balk een
regel oplicht , deze balk kan je bedienen/ omhoog en omlaag schuiven met je volume knop , en je kan
dingen , kiezen/bevestigen met of je home knop of je powerbutton . Dit verschilt per kernel/ basis
software . Je kan uit de recovery mode gaan door : of de optie reboot now te kiezen , of in uiterst
noodgeval je accu eruit te halen . Je hebt nu dus de juiste drivers geinstalleerd en je computer moet nu je SGS herkennen .
Dan gaan we door naar de volgende stap ,we gaan nu originele /stock software erop zetten .En dit heb ik ook afgekeken van iemand anders :Bedankt Eedy ! Hier heb je al veel mensen mee geholpen en ik heb hiermee ook al een aantal mensen kunnen helpen !

stap 4: Het software installeren/Flashen
Eerst dit ; hoewel er bij bijna iedereen geen problemen zijn ontstaan met de EFS map tijdens het flashen , is dit toch heel belangrijk :
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12517-backup-altijd-je-efs-folder-voor-je-gaat-spelen-met-custom-roms.html Dankjewel Peter86 !

Thanks to Eedy ! voor meer info kan je hier kijken : http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32999-help-ik-heb-mijn-telefoon-uitgezet-tijdens-upgraden.html en dan post5 , de nummer van de post zie je in het blauwe balkje aan de rechterkant (dus #5)
Stap 4.1
Download XXJVU:http://dl.dropbox.com/u/22285663/JVU.zip en sla dit voor het gemak op
op je bureaublad .
Stap 4.2
Uitpakken op je bureaublad zoals ik net beschreven heb hoe je dit moet doen met bv “winrar” .Eenmaal uitgepakt , doe je op dit moment niets met de bestanden die je hierin vind .
Stap 4.3
Download Pit file:http://dl.dropbox.com/u/22285663/stap%202/s1_odin_20100512.pit
Ook met dit bestand doe je verder op dit moment niets .
Stap 4.4
vervolgens start je Odin op en start je je SGS op in de download mode . als je nog niet in je computer
scherm rechts onderin de tekstballon heb zien komen met daarin dat je computer je telefoon heeft herkend
en de stuurprogramma's gaat zoeken en installeren moet hij dit nu doen ! Eenmaal dit gedaan zou Odin
links boven in een geel blokje moeten vertonen en in de witte scherm links met de tekst erboven message
moeten weer geven Added ! Doet hij dit niet , herkend Odin je sgs niet ! maar dit zou hij nu wel moeten
doen !
Stap 4.5
Nu kan je even voor de zekerheid om eventuele foutjes te voorkomen , je sgs weer loskoppelen . dus je
kabel eruit trekken
Stap 4.6
vervolgens vink je in Odin het vakje re-partition aan . en doe je met de andere vakjes niks ( deze zijn als het goed is al aangevinkt )!
Laad de volgende bestanden in Odin , Dit doe je door op de knop te drukken , dan te navigeren naar het
bestand ( die je dus al gedownload en uitgepakt heb op je bureaublad ).

PIT = s1_odin_20100512.pit
PDA = CODE_I9000XXJVU_CL851880_REV03_user_low_ship.tar.md5
PHONE = MODEM_I9000XXJVU_REV_00_CL1092175.tar.md5
CSC= GT-I9000-CSC-MULTI-OXAJVU.tar.md5

controleer dit nogmaals of dit allemaal correct is ingevuld !!!

Zet nu je telefoon in download mode. (Volume down + Home + Power button)
Sluit je telefoon aan je computer dmv je usb kabel en wacht tot je in het message scherm Added ziet
staan en het gele vakje tevoorschijn komt ! . tijdens de volgende procedure is het zeer belangrijk dat je je telefoon niet meer los raakt
van je computer !!!! dus zorg ervoor dat er geen spelende kindern en/of huisdieren deze installatie
procedure kan verstoren !

Druk nu in Odin op start . Je ziet nu tijdens deze procedure links boven in het blokje verschillende
woorden komen en dit blokje zal nu ook blauw zijn . In het Message board ( witte vakje ) zie je nu een
aantal stappen die Odin nu aan het doen is . Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten.Wanneer dit klaar is zou
je het blauwe blokje groen moeten zien worden en met daarin Pass . Je sgs zal nu rebooten ( dus opnieuw
herstarten )
Nadat je telefoon weer opgestart is sluit Odin af.
Stap 4.7
Laat je telefoon volledig opstarten (dit kan een paar minuten duren )je zit nu op Android 2.3.6 Gingerbread XXJVU

Voor de laatste stap scroll maar naar beneden

Bewerkt (10 augustus 2014 21:03)
DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 29 april 2012
  • 11:48

Je hebt nu dus een goed en origineel werkend Rom/software op je telefoon . Hij is dus origineel ! Maar deze ROM is ouder dus nu gaan we de nieuwste flashen/installeren .Daar ik hierboven alles tot in de puntjes beschreven hebt ga ik er van uit dat ik dat bij de volgende stap niet hoef te doen .

Stap 4.8 Download hier de nieuwste ROM :Link .En onthoud waar je deze hebt opgeslagen ( tip : zet hem op je bureaublad ) Dit zal dan ook een .zip file zijn en deze moet je dan 1x uitpakken met Winrar zodat je het JW5_JV6_JW4.tar bestand krijgt .Vervolgens start je Odin weer opnieuw op en klik je op PDA ,vervolgens komt er weer een menu omhoog en daarin navigeer je naar het JW5_JV6_JW4.tar bestand die je gedownload hebt en daar dubbelklik je op .Repartition mag niet aangevinkt zijn ! Vervolgens start je je SGS1 op in Downloade mode . Wanneer je de Download mode ziet sluit je hem aan je computer . Odin zal nu wederom Added zeggen . Druk nu op Start en laat Odin zijn ding doen . Na enige tijd wachten zal je toestel opnieuw opstartten en dan heb je de nieuwste nederlandse originele software geinstalleerd .

—————————————————————————————————–

Dit zag ik net in een oude post van AVS en is de moeite waard om nog een keer te herhalen .

AVS
Laat dit proces volledig afronden. Als alles klaar is dan zal je toestel automatisch gaan rebooten en opnieuw opstarten.
Dit opnieuw opstarten duurt even! Schrik niet als je na 5 minuten nog steeds naar een bewegende S zit te kijken op je toestel. Die nieuwe ROM moet als het ware in je toestel nog even af-geinstalleerd worden(de Dalvik-cache moet opgebouwd worden).
Wacht in elk geval minstens 15 minuten …maar vaak zal je toestel al wel eerder weer helemaal zijn opgestart.
Soms wilt Odin moeilijk doen en Fail aan geven , kopieer dan hetgeen in de message board staat naar een kladblok , of op een papiertje . en doe dan de hele procedure opnieuw . odin doet soms lastig , maar vaak bij een tweede keer doet hij het wel . Mocht je er dan alsnog niet uitkomen , plaats dan hier wat je in je message board had/heb staan , zodat wij weten op welk punt het fout is gegaan .
Nou , nu zou IEDEREEN zijn telefoon weer werkend moeten krijgen

En mocht dit ook niet meer baten en je bent er van overtuigd dat je je SGS goed hebt gebricked kan je ook weer bij Makker terecht want hij heeft ook voor deze mensen een mooie HowTo geschreven , alhoewel dit NIET voor beginners is :http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32344-hard-brick-zelf-ongedaan-maken.html

Ik weet dat hier nu een aantal keer over geschreven is , maar weet ook dat dit merendeels uit verschillende topics bestaat en toch ook wel vaak moeilijk te begrijpen is voor de nieuwelingen/noobs onder ons . Ik en anderen hebben al vaker een aantal mensen stap voor stap moeten/mogen begeleiden in deze proces om hun telefoontje weer werkend te krijgen . Ik heb dan deze stappenplan altijd gevolgd . Daarom heb ik alle belangrijke posts samengevoegd en zo gedetaillieerd en simpel ( echte makkelijke woorden en de juiste termen ) beschreven . In mijn optiek zou dus nu ook IEDEREEN die lezen kan en al deze stappen nauwkeurig volgt zijn telefoontje weer in leven moeten krijgen zolang zijn bootloaders maar niet verpest heeft

voor eventuele op/aanmerkingen hoor/lees ik het wel . Als men tegen problemen aan loopt laat het ook weten . waneer iemand doormiddel van deze stappenplan tot een succes gekomen is , plaats dan ook een berichtje zodat men(ik) weet dat deze lap tekst niet voor niets is geweest :p

*Update 20-05-2012*
Ik heb het een en ander verbeterd in deze HowTo , en ik heb de dropbox link bij stap 4.1 veranderd zodat deze bestanden nu vanaf mijn dropbox account gedownload word. Ik heb deze linken net nogmaals zelf getest door de bestanden te downloaden , en heb deze bestanden ook zelf getest door mijn telefoontje opnieuw te instaleren/flashen . Ik heb tijdens deze installatie screenshots van mijn computer scherm genomen zodat julie kunnen zien dat deze bestanden goed zijn . Deze kunnen jullie hier downloaden : http://dl.dropbox.com/u/22285663/plaatjes.zip

*UPDATE 29-05-2012*
Spelfouten eruit gehaald . Bedankt Makker voor het erop wijzen !

*UPDATE 14-10-2012
Deze How-To aangepast met een extra stap om naar de nieuwste Nederlandse originele rom te gaan .

Happy Flashing !

Bewerkt (24 april 2013 14:44)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3764
  • Reputatie 40
  • 29 april 2012
  • 15:27

Mooi geschreven hoor Dave!! Ik vind hem ook wel goed passen in de wiki…..heb de vraag al uitgezet of ie daar heen kan

***EDIT*** hoor net dat het toestel gericht is dus niet in wiki kan

AW Forum Queen voor het leven

eedy14

eedy14

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 608
  • Reputatie 0
  • 29 april 2012
  • 15:56

Chapeau! Dave:thumbs: :thumbs: :thumbs:
Groetjes

GeraldvanKleef

GeraldvanKleef

• Lid sinds 29 april 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 april 2012
  • 18:16

Beste Dave, ik heb de telefoon weer draaiende!! Heel veel dank aan een ieder voor de bijdrage. Ik heb zelfs de versie om kunnen zetten naar Nederland. 10% goed van mezelf en de rest door jullie. Thanx

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 29 april 2012
  • 18:22

GeraldvanKleef;295674
Beste Dave, ik heb de telefoon weer draaiende!! Heel veel dank aan een ieder voor de bijdrage. Ik heb zelfs de versie om kunnen zetten naar Nederland. 10% goed van mezelf en de rest door jullie. Thanx

graag gedaan , daar doen we dit voor !
Leuk dat je laat weten dat het gelukt is !
Zie dat als een comment zodat andere nieuwelingen / noobs hier meer vertrouwen in krijgen !

GeraldvanKleef

GeraldvanKleef

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 april 2012
  • 19:11

Dave, toch nog iets wat niet helemaal lekker gaat. Mijn SIM kaart wordt ineens niet meer herkend?

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 29 april 2012
  • 19:12

huh ? zit hij er wel goed in ?

GeraldvanKleef

GeraldvanKleef

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 april 2012
  • 20:54

Kwestie van de batterij er even uit, weer in en opnieuw opstarten. Was na afsluiten met Odin nog niet gebeurd. Je leert een hoop bij zo op een zondag..

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 29 april 2012
  • 21:14

GeraldvanKleef;295720
Kwestie van de batterij er even uit, weer in en opnieuw opstarten. Was na afsluiten met Odin nog niet gebeurd. Je leert een hoop bij zo op een zondag..

Dus alles is weer in orde enje telefoontje werkt weer goed ?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren