Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Anniebee

Anniebee

• Lid sinds 28 februari 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 15:30

Hallo,
Ik ben nieuw in de smartphone-wereld, en heb nu een probleempje waar ik niet uitkom. Ik kon tot voor kort de statusbalk op mijn Samsung Galaxy S naar beneden slepen. Ik zag dan of ik mailtjes had, en kon zien of ik iets aan het downloaden was, enz. Nu lukt me dat niet meer. Als ik nu de statusbalk wil slepen, krijg ik een smalle grijze balk te zien met de datum linksboven.

Blijkbaar heb ik iets gedaan, maar ik heb geen idee wat. Wie kan me helpen???

Bewerkt (24 april 2013 14:19)
AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 28 februari 2012
  • 15:41

Misschien even kalibreren?
Typ eens *#0*#, je komt nu in een test menu.
Klik dan op het stukje op je toetsenbord te testen, sleep nu over de blokjes.
Pakt hij ze bovenin allemaal? Als dit niet is dan:

Instellingen -> Display -> Horizontale calibratie.

Maar dat zou je eerst ook kunnen proberen.

Als het iets met de firmware heeft te maken weet ik het verder niet, heb dit probleem nog nooit vaker gezien

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Anniebee

Anniebee

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 16:02

Bedankt voor je snelle antwoord! Hoe typ ik ik iets als ik in het startscherm zit? Horizontale calibratie werkt niet. Beetje kleine foto geloof ik, maar dit is eenscreenshot van wat ik zie. Ik kreeg een mail, wilde het icoontje in de statusbalk naar beneden slepen, tot voor kort kreeg ik dan mijn hotmail te zien. Maar nu krijg ik dus deze grijze balk met 2 streepjes in het midden en de datum linksboven. Heel af en toe zie ik een piepklein beetje wat er boven staat. Het is net of het blijft hangen? Ik kan niets meer op de telefoon, totdat ik deze balk weer ‘wegklik’.

4063

AndroidGeert

AndroidGeert

• Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 28 februari 2012
  • 16:31

Oké, en als je hem tot onderaan van je scherm sleept?

Anders weet ik het niet,
Met kallibreren heeft het niets te maken, want je krijgt de balk al stukje omlaag

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Anniebee

Anniebee

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 16:38

Nou, ik kon 'm al een stukje omlaag krijgen, tot het grijze balkje te zien is, maar verder slepen lukt dus niet… Ik kan hem dus niet verder slepen, dus ooik niet to onderaan het scherm.

Het is wel iets vreemds begrijp ik, als een kenner het ook niet weet :eek: !

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 28 februari 2012
  • 17:07

Anniebee, zo te zien draai jij nog een volledige Stock rom. Wat je kunt proberen is een factory reset. Toestel opstarten met de volume-toets omhoog en de home-toets ingedrukt houden en dan de powerknop ingedrukt houden. Dan start je toestel op in recovery modus. Daar kun je kiezen voor een factory reset. Je bent dan echter wel al je apps en instellingen kwijt.
Afhankelijk van de firmware versie die je nu hebt kun je ook nog via Kies een firmware update installeren.
In beide gevallen zal je probleem waarschijnlijk opgelost zijn.

En last but not least: je zou ook kunnen overwegen een Custom rom te installeren. Dan ben je sowieso van je probleem af. In dat geval kan ik je de DGP (Dutch Ginger Power) rom van harte aanbevelen.

AndroidGeert

AndroidGeert

• Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 28 februari 2012
  • 18:29

JohandeJong;273958
Anniebee, zo te zien draai jij nog een volledige Stock rom. Wat je kunt proberen is een factory reset. Toestel opstarten met de volume-toets omhoog en de home-toets ingedrukt houden en dan de powerknop ingedrukt houden. Dan start je toestel op in recovery modus. Daar kun je kiezen voor een factory reset. Je bent dan echter wel al je apps en instellingen kwijt.
Afhankelijk van de firmware versie die je nu hebt kun je ook nog via Kies een firmware update installeren.
In beide gevallen zal je probleem waarschijnlijk opgelost zijn.

En last but not least: je zou ook kunnen overwegen een Custom rom te installeren. Dan ben je sowieso van je probleem af. In dat geval kan ik je de DGP (Dutch Ginger Power) rom van harte aanbevelen.

Factory Reset kan ook via instellingen - privacy - standaardinstellingen wissen.

DGP is een goede aanrader, gebruik ik ook;p

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Anniebee

Anniebee

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 18:33

Uhhh, stock rom, custom rom, dgp rom????? Ik moet nog een hoop leren! Maar ik ga 'm eerst eens resetten, het is blijkbaar toch iets anders dan een instelling die ik per ongeluk veranderd heb. Bedankt zover!

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 28 februari 2012
  • 19:11

Anniebee, dat hoef je niet persé te leren, dat mag.
De Stock rom is de standaard rom waarmee jouw toestel is uitgeleverd. Als je via het programma Kies je toestel upgrade dan krijg je de nieuwste versie van de Stock rom.
Een Custom rom is een door hobbyisten aangepaste rom waarin allerlei veranderingen en verbeteringen in aangebracht zijn.
Maar daar hoef je niet aan te beginnen. Als Stock rom voor jou voldoende is en je hebt geen zin/tijd om je te verdiepen in Custom roms dan laat je het lekker zo en probeer je alleen jouw specifieke probleem op te lossen.
Ik hoop dat het je lukt met een Factory reset.

AndroidGeert

AndroidGeert

• Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 29 februari 2012
  • 13:39

Anniebee;273986
Uhhh, stock rom, custom rom, dgp rom????? Ik moet nog een hoop leren! Maar ik ga 'm eerst eens resetten, het is blijkbaar toch iets anders dan een instelling die ik per ongeluk veranderd heb. Bedankt zover!

Is het wel gelukt?

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren