Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2012
  • 16:19

Hallo,
Ik zit al een tijdje, al dan niet actief, dit forum met aandacht te volgen.
Het valt me op dat er regelmatig mensen zijn die hun SGS-I “verkloot” hebben en dit toch wel weer hersteld krijgen met behulp van diverse forumtopics. Zo is mij het ook diverse keren te hulp geschoten.
Mijn SGS-I was laatst echt hardwarematig defect, de cameramodule was overleden. Dit is bij een SamsungServicepunt netjes en snel hersteld door een nieuwe cameramodule te plaatsen, ook was er gelijk de nieuwste softwareversie op gezet en mijn SGS-I werd weer netjes door Kies herkent. Ik heb toen bij thuiskomst, na de reparatie, een zogenaamde NANDROID backup gemaakt, door uiteraard eerst een juiste kernel te flashen, en deze nandroid backup op mijn pc als backup opgeslagen. Na een paar uitstapjes naar andere roms, kernels en meer van dat soort dingen, ben ik weer terug gegaan naar de NANDROID backup, en zowaar heeft Kies, weer een nieuwe Androidversie geinstalleerd: 2.3.6.
Daarvan ook weer een NANDROID backup gemaakt en deze ook weer op mijn pc als backup geplaatst.

Nu komt mijn vraag, of gedachtekronkel eigenlijk, zou ik mijn NANDROID backup kunnen delen met anderen, zodat die anderen ook gewoon weer terug kunnen naar originele Samsung rom?
Uiteraard heb ik verder geen extra apps geinstalleerd, dus die Nandroidbackup, is helemaal schoon en vrij van apps.

Misschien denk ik wel te kortzichtig, maar dat lees ik dan wel weer.
De gegevens van de SGS-I zijn:
Firmwareversie: 2.3.6
Baseband-versie: I9000XXJVT
Kernelversie: 2.6.35.7-I9000XWJW1-CL788890 root@DELL89 #2
Buildnummer: GINGERBREAD.XWJW1

Dit is dus nog zonder gerootte kernel.

Bewerkt (24 april 2013 14:17)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 februari 2012
  • 16:28

Volgens mij gaat dat niet zomaar. In een nandroid backup wordt ook toestelspecifieke informatie opgeslagen, zoals je unieke IMEI nummer.

Geen idee wat er gebeurt als je die deelt, maar veel goeds kan het niet doen denk ik..

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2012
  • 17:48

Ik heb er ook wel eens over lopen denkenDus je gedachtenkronkel is op zich niet zo vreemd General.
Maar de reden dat ik het verder nooit geprobeerd heb is mede door wat nanders hierboven al aangeeft.
Ook als je een backup hebt gemaakt met je google account aktief en ingestelt dan geef je dus ook anderen volledig toegang tot jouw google account en een eventueel daaraan gekoppelde creditcard.

Nou kun je een backup maken nog voordat je je google account instelt…dat klopt. Maar je kunt niet je IMEI even verwijderen om het later weer terug te zetten.

Dus hoe mooi zoiets ook lijkt. Persoonlijk vindt ik het een beetje te link.

Samsung Galaxy S8+

tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2012
  • 18:00

Kernel, Modem en CSC worden bij de SGS1 niet hersteld bij een full nandroid restore… Daarmee loopt het plan al in de soep.
Ook de complicaties die er ontstaan wanneer de nandroid backup wordt hersteld met een andere kernel, dan de nandroid backup gemaakt is, maken de manier ingewikkelder dan een simpele CWM package of een Odin Rom…
Daarbij komen dan ook nog de door Nanders aangekaarte problemen kijken.
Een Odin Rom is trouwens zo gemaakt en een stuk meer waterdicht…

latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 585
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2012
  • 08:01

Los van het toegang geven tot je Google account, als je die al hebt ingesteld: je kunt die niet meer weggooien en een ander google account instellen

Daar had ik ook last van toen ik een weekje wilde ruilen met de telefoon van mijn vrouw.

tjilitjap;271624
Kernel, Modem en CSC worden bij de SGS1 niet hersteld bij een full nandroid restore… Daarmee loopt het plan al in de soep
….

Dat eerste is niet helemaal waar, ik heb gisteren (voor het eerst in een jaar) voor het eerst in een jaar gebruik gemaakt van Nandroid om een backup terug te zetten. De backup had Glitch kernel, ik ging naar een ICS met Semaphore, en na de restore had ik weer Glitch kernel terug incl. de rode Glitch CWM!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren