Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Enesss17

Enesss17

• Lid sinds 09 april 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2012
  • 21:58

Ik gebruik de stock ROM van samsung (2.3.6 JW1) en de laatste tijd vind ik semaphore kernel tegenvallen. Binnen 8 uurtjes stand by gaat er ongeveer 10 tot 15% weg en dat vind ik persoonlijk te veel. Is er iets om te batterijverbruik te verbeteren of moet ik de instellingen aanpassen van de kernel of liever een andere kernel?

Bewerkt (24 april 2013 14:16)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2012
  • 22:12

Kijk eens in je instellingen. Waarschijnlijk is er van alles aan het synchroniseren op de achtergrond.

Het kan ook liggen aan een app die je recentelijk geïnstalleerd hebt.

Enesss17

Enesss17

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2012
  • 22:20

bassie1995;270635
Kijk eens in je instellingen. Waarschijnlijk is er van alles aan het synchroniseren op de achtergrond.

Het kan ook liggen aan een app die je recentelijk geïnstalleerd hebt.

Onder de instellingen - Account - en sychronisatie instellingen zijn de 2 instellingen aangevinkt.
Dat zijn : op achergrond synchroniseren en autom. synchroniseren.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 16 februari 2012
  • 22:38

dan zou ik autom.synchroniseren uitvinken, de eerste mag aanblijven.

Want Semaphore is bijna zonder twijfel de beste kernel voor gb.. je kan setCPU gebruiken of de semaphore app door de CPU maar op 800Mhz te laten draaien (als je hem toch maar in standby laat staan, en als je dan toch iets van plan bent te doen kan je hem op 1/1.2/1.3Ghz zetten.
Ook kan je de governor instellen, Ondemand is ook al wel goed getweaked in de kernel, zodanig dat hij bij screen off trager zal refreshen, maar anders kan je ook altijd conservative gebruiken, deze is nog iets meer batterij besparender (minder performance dus)

Verder kan je ook met die setCPU dus profielen maken welke cpu bij welke battery/screen status, en ook de voltages instellen, hiermee zal je ook een klein beetje extra mee besparen, degene die ik gebruik is bij 100Mhz de voltage -150mv te zetten, en dan zo elke CPU Mhz naar bvoen afgaan en er telkens +25mv bijdoen (dus 100Mhz : -125mv, 200Mhz : -100mv, .. etc) deze voltages zouden nog genoeg moeten zijn om je telefoon te kunnen gebruiken, maar toch is elke gsm anders en moet je het zelf wat uittesten

android.. waar experimenteren fun is

Enesss17

Enesss17

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2012
  • 23:09

GirlKillu;270642
dan zou ik autom.synchroniseren uitvinken, de eerste mag aanblijven.

Want Semaphore is bijna zonder twijfel de beste kernel voor gb.. je kan setCPU gebruiken of de semaphore app door de CPU maar op 800Mhz te laten draaien (als je hem toch maar in standby laat staan, en als je dan toch iets van plan bent te doen kan je hem op 1/1.2/1.3Ghz zetten.
Ook kan je de governor instellen, Ondemand is ook al wel goed getweaked in de kernel, zodanig dat hij bij screen off trager zal refreshen, maar anders kan je ook altijd conservative gebruiken, deze is nog iets meer batterij besparender (minder performance dus)

Verder kan je ook met die setCPU dus profielen maken welke cpu bij welke battery/screen status, en ook de voltages instellen, hiermee zal je ook een klein beetje extra mee besparen, degene die ik gebruik is bij 100Mhz de voltage -150mv te zetten, en dan zo elke CPU Mhz naar bvoen afgaan en er telkens +25mv bijdoen (dus 100Mhz : -125mv, 200Mhz : -100mv, .. etc) deze voltages zouden nog genoeg moeten zijn om je telefoon te kunnen gebruiken, maar toch is elke gsm anders en moet je het zelf wat uittesten

android.. waar experimenteren fun is

Dat overklocken is nog nooit gelukt bij mij. Heb hem paar keer boven de 1000 MHZ gezet maar dan liep de telefoon steeds vast.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren