Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

coolbvwes

coolbvwes

• Lid sinds 23 augustus 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 21:49

hallo ik had ics geflsht. maar mijn imei was weg en ik had geen backup. zo i flashte terug naar odin stock 2.3.5 en ik heb mijn imei terug zo ik heb weer ics geflasht en alles werkt goed. nu ben ik er achter gekome ik heb wel een imei maar niet dezelfde imei als wat achter op mijn telefoon staat onder de batterij? is dat erg heeft het cinsiecwenties? en kan het ook zo zijn als je je imei kwijtraak dat je hem nooit meer terugkrijgt? of is mijn imei anders omdat ik nu op ics zit android 4.0?

alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 14:12)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 6 februari 2012
  • 22:49

Laat aub even weten welk toestel je hebt, dan kan ik het topic de goede kant opsturen

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 22:57

Het lijkt iig om een samsung te gaan, gezien het gebruik van ODIN.
Maar wat je het beste kunt doen is:
Via ODIN naar stock, zodat je weer je goede IMEI hebt.
Dan een backup maken hiervan (zoek ff op het forum hoe dit moet, staat mooie tutorial voor)
Dan ICS flashen, en daarna die backup herstellen.

Hierna zou je adn weer je originele IMEI moeten hebben, en heb je dus ook meteen een backup. Want mocht je je IMEI echt kwijt zijn, dan heb je een groot probleem.

EDIT: Geizen zn andere bercihten zat het om een Galaxy S i9000 gaan

coolbvwes

coolbvwes

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2012
  • 09:43

Backhead;267290
Het lijkt iig om een samsung te gaan, gezien het gebruik van ODIN.
Maar wat je het beste kunt doen is:
Via ODIN naar stock, zodat je weer je goede IMEI hebt.
Dan een backup maken hiervan (zoek ff op het forum hoe dit moet, staat mooie tutorial voor)
Dan ICS flashen, en daarna die backup herstellen.

Hierna zou je adn weer je originele IMEI moeten hebben, en heb je dus ook meteen een backup. Want mocht je je IMEI echt kwijt zijn, dan heb je een groot probleem.

EDIT: Geizen zn andere bercihten zat het om een Galaxy S i9000 gaan

jep ik heb de galaxy s. maar is het ook goed als je een backup maakt van de efs folder? want dat heb ik gedaan maar dan van mijn mismatch imei. maar ik ben een keer mijn imei kwijt geraakt en was ik gewoon naar stock geflash en ik had het terug. maar is het echt [perse belangrijk om mijn orginele imei in mijn telefoon te hebbe want heb eerlijk gezegt niet zo een zin om weer alles opnieuw te flashe. is het noodzakelijk vraag ik me af.

en als mijn imei ooit eens echt weg gaat die ik niet meer terug krijg door met odin naar stock the flashe kan ik het dan ook vervange door die efs folder van die mismatched imei (met mismatch bedoel ik niet dezelfde imei als onder de batterij.)

alvast bedankt. (ik heb tog geen garantie meer)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6014
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 februari 2012
  • 09:54

Verplaatst naar Samsung Galaxy S

als je telefoon het nu goed doet lijkt me er geen probleem te zijn, en dan zou ik je huidige EFS folder maar backuppen :-)

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 7 februari 2012
  • 13:21

Je efs map back-up pen is sowieso een pre, als je door kwijt ben dan ben je goed de…

tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2012
  • 13:37

DaveDH;267381
Je efs map back-up pen is sowieso een pre, als je door kwijt ben dan ben je goed de…

Dan ben je goed de … Sjaak?

Om eerlijk te zijn, sinds de tijd dat ik hier rondhang op ADW, heb ik nog NOOIT iemand gezien die zijn Imei kwijt was…

We hebben Makker en Het Ratje gehad, maar bij hen bleek het een hardware probleem te zijn.

Verder loste het terugflashen naar stock altijd het probleem op.(Dat is dus ook niet Imei gerelateerd, aangezien een Stock Rom natuurlijk niet je persoonlijke Imei bevat)

Dus ik persoonlijk ben niet zo angstig voor verlies van Imei.

Maar better Save then Sorry!

coolbvwes

coolbvwes

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2012
  • 20:48

tjilitjap;267386
Dan ben je goed de … Sjaak?

Om eerlijk te zijn, sinds de tijd dat ik hier rondhang op ADW, heb ik nog NOOIT iemand gezien die zijn Imei kwijt was…

We hebben Makker en Het Ratje gehad, maar bij hen bleek het een hardware probleem te zijn.

Verder loste het terugflashen naar stock altijd het probleem op.(Dat is dus ook niet Imei gerelateerd, aangezien een Stock Rom natuurlijk niet je persoonlijke Imei bevat)

Dus ik persoonlijk ben niet zo angstig voor verlies van Imei.

Maar better Save then Sorry!

ik ben eens mijn imei kwijt gehad toen ik naar ics flashde maar dat was misschien niet echt kwijd want stock geinstalleerd was ie terug. maar imei heeft niks met internet singaal te make he?

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2012
  • 22:02

Jawel, IMEI is de identificatie van je telefoon, als het ware.

Flashte je onecosmic's ICS port RC4.1? Dan is het een bekend probleem.

Gewoon even een root kernel flashen, /efs naar interne SD kopiëren en terugzetten als het nodig is.

Bewerkt (24 april 2013 14:13)
coolbvwes

coolbvwes

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 20:02

bassie1995;267607
Jawel, IMEI is de identificatie van je telefoon, als het ware.

Flashte je onecosmic's ICS port RC4.1? Dan is het een bekend probleem.

Gewoon even een root kernel flashen, /efs naar interne SD kopiëren en terugzetten als het nodig is.

ja ik flachde 4.1 kan ik gewoon naar stock gaan en dan root kernel en dan 4.2 van onecosmic installere? en als ik dan weer terug naar stock ga krijg ik dan weer de officiele imei?

Bewerkt (24 april 2013 14:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren