Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 14:29

Beste mensen,

ondertussen is Ice Cream Sandwich alweer een tijdje uit. Hier zijn hebben vele ontwikkelaars zich direct op uitgeleefd waardoor er al verschillende ICS roms beschikbaar zijn voor onze SGS, en is zelfs Cyanogenmod 9 in het alpha stadium.

Ik ben altijd fan geweest van Cyanogenmod, maar eigenlijk nog net iets meer van MIUI, wat enigszins gebaseerd was op Cyanogenmod. Het grafische aspect van MIUI trekt me enorm aan, het ziet er altijd goed uit en ze hebben vele thema's beschikbaar.

Een paar weken geleden was het dan zover, MIUI v4 (de Ice Cream Sandwich versie) voor de Nexus S was uitgekomen. Natuurlijk nog wel in Beta fase, maar het begon erop te lijken. Toen begonnen de gasten van Galnet MIUI de nieuwe MIUI v4 te porten naar de SGS, en al dan niet met vele bugs werkte het wel al.

Ondertussen zijn we al wat verder, en zijn er een aantal mensen op XDA bezig aan die MIUI v4 voor de SGS. Verder zijn er ondertussen ook al veel kernel makers voor de ICS roms voor onze telefoons, dus er zijn steeds meer mogelijkheden en steeds minder bugs. Ik heb dan gisteren ook de stap gewaagd om MIUI v4 uit te proberen, en ik voelde me geroepen om dit te delen met jullie.

Er zijn verschillende versies, maar de meest up-to-date versie met de minste bugs leek me die van het doctorZ team. Misschien zijn er later nog andere versies te vinden, maar ik zal deze in eerste instantie hier plaatsen.

Let wel, het blijft een experimentele ROM en je krijgt een ander bestandssysteem dan bij een normale ROM. Let goed op wat je doet, lees goed de instructies en maak backups. Ik ben niet verantwoordelijk voor schade/verlies/etc.

Features

- Gebaseerd op de officiële MIUIv4 release voor de Nexus S, versie 2.2.
- Semaphore Kernel 0.9.0
- MIUI / Nova / Apex launcher
- Zipaligned
- Brainmaster's ICS tweaks
- MIUI theme engine werkt (maar er zijn nog bijna geen thema's voor MIUIv4 gemaakt, kwestie van tijd)
- MIUI taakbeheer
- Betere batterijduur dan bij de MIUI versies van Gingerbread (maar nee, nog steeds geen 3 dagen, dat zal nooit mogelijk zijn tenzij je altijd in standby staat. Je komt nu de dag door wat bij GB soms al niet lukte)
- 4 way reboot (hot boot, recovery enz)
- Talen: Engels, Chinees, Duits, Frans, Portugees, Pools
- Natuurlijk de mooie looks van MIUI

Voor changelogs, zie post #2

Bugs

- De Market zet bij veel apps ‘Wifi’ erachter terwijl dat meestal niet nodig is (dit komt erachter te staan als het hele grote apps zijn)
- Soms wat grafische foutjes in de statusbalk
- Externe SD kaart niet zichtbaar op de PC als je met USB bent verbonden
- Er zijn nog een paar kleine opties in het Instellingen menu niet vertaald vanuit het Chinees
- Niet echt een bug, maar de ROM is voorlopig nog niet in het Nederlands. Vertalingen zullen binnenkort komen
- Ook al wordt er wel verbinding gemaakt met het netwerk, toch duurt het soms een minuutje voor het signaal zichtbaar is in de statusbalk

Screenshots

Of klik hier om ze één voor één te bekijken

Downloads

Doctorz MIUI v4 Beta 10 met Nederlandse vertaling
Doctorz MIUI v4 Beta 10 (van het XDA forum, de NL versie staat er nog niet op)
Modems (radio's/basebands) om in CWM te flashen

Instructies

Je kunt vanaf elke Gingerbread / ICS rom flashen, je hebt geen Odin nodig
1) Maak een backup van alles wat je wilt backuppen en eventueel ook een Nandroid
2) Download de ROM en zet hem op je SD card
3) Zorg dat je een kernel hebt die CWM heeft en reboot in recovery (CWM dus)
4) Install zip from SD card - Choose zip from SD card - Installeer de ROM en eventueel een modem
5) Soms kom je de eerste keer in een bootloop. Haal je batterij uit je telefoon, doe hem er weer in, reboot in recovery en herhaal stap 4)
6) Doe een factory reset (wipe data)
7) Klaar! Herstel eventueel je backup met Titanium Backup / andere programma's

Disclaimer

Nogmaals, doe dit alleen als je er een beetje verstand van hebt, het is je eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk mag je dingen vragen en zul je geholpen worden, maar als je erg echt 0 verstand van hebt is het misschien beter om eerst even wat meer rond te lezen enz.

Verder heb ik deze ROM niet gemaakt en heb ik er ook niets aan bijgedragen, ik gebruik hem gewoon zelf en wil hem met jullie delen, en ik kan eventueel wat support geven.

Originele draad

drZMIUIv4 - xda-developers

Bewerkt (24 april 2013 14:09)
dherre65

dherre65

• Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 14:30

Changelog

Beta 10

- Gebaseerd op 2.2.24
- Semaphore kernel 0.9.0
- External SD Card scannen via PC gefixt
- Veel grote en kleine bugfixes

Beta 8.1

- Duits, Pools en Frans toegevoegd
- APN's gefixt
- TV out werkt

Beta 8

- Gebaseerd op 2.2.3
- Devil kernel 1.0
- Engels, Chinees en Portugees
- Lags uit Google Market en Google Talk zijn weg
- Langzame dialer gefixt
- 4 way reboot (power off, reboot, hot boot, recovery)
- Verschillende tweaks
- CyanogenMod Music, MIUI Music van Gingerbread en Google Music Orange toegevoegd
- Anti Spam (blokkeer contacten) app toegevoegd
- Stock boot animatie
- Camera crasht niet meer bij aanpassen van de resolutie
- File explorer bugs gefixt
- MMS bugs gefixt (sms app)
- Andere kleinere fixes

Beta 7

- Alle RIL problemen zijn gefixt (geen sms fix meer nodig, alles met netwerk gerelateerd zou goed moeten werken)
- Superuser problemen gefixt
- APK installer problemen gefixt
- Nieuwste Devil kernel (v15)
- Heel veel kleinere bugfixes

FAQ

Q) Is de ROM ook in het Nederlands?
A) Nee, voorlopig alleen Engels

Q) Kan ik de ROM ook installeren zonder iets te wipen?
A) Dat is natuurlijk mogelijk, maar sterk afgeraden. Waarschijnlijk krijg je dan last van veel bugs / fouten / fc's

Q) Waar is de Externe SD kaart?
A) mnt/emmc. Hij staat niet in je interne SD map, dat doen alleen Samsung ROMS

Q) Ik krijg geen netwerkverbinding
A) Flash een modem

Enkele thema's

Vexillum Project MIUI v4: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1454388
MIUI v4 theme door vucandric: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1460806
MIUI v4.1 theme door mr.megi: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1385270

Skroif

Skroif

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 14:48

Mooi werk en duidelijke uitleg. Wacht nog even met testen (zit nu op Darky 10.4.2) maar hou dit topic zeker bij! :thumbup:

FlyingDutchMan

FlyingDutchMan

• Lid sinds 29 maart 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 16:16

Zeker een interessante topic, hou hem eventjes in de gaten hoe de verdere ontwikkelingen zich voort doen, want voor nu jammer dat die alleen nog in Engels is en wacht graag op een mogelijkheid deze NL te draaien. Dus zeker de moeite waard eens af en toe deze topic in de gaten te houden.

FlyingDutchMan

reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 16:21

Ziet er goed uit hoor miui v4

dherre65

dherre65

• Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 17:25

FlyingDutchMan;264322
Zeker een interessante topic, hou hem eventjes in de gaten hoe de verdere ontwikkelingen zich voort doen, want voor nu jammer dat die alleen nog in Engels is en wacht graag op een mogelijkheid deze NL te draaien. Dus zeker de moeite waard eens af en toe deze topic in de gaten te houden.

FlyingDutchMan

Nouja ik vind de taal niet zo'n barriere, want het is allemaal wel gewoon duidelijk en je kunt gewoon een toetsenbord met Nederlands woordenboek downloaden. Verder werkt bijna alles al, het is echt allemaal supersnel gegaan. Het is echt wel al het proberen waard!

FlyingDutchMan

FlyingDutchMan

• Lid sinds 29 maart 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 18:21

dherre65;264338
Nouja ik vind de taal niet zo'n barriere, want het is allemaal wel gewoon duidelijk en je kunt gewoon een toetsenbord met Nederlands woordenboek downloaden. Verder werkt bijna alles al, het is echt allemaal supersnel gegaan. Het is echt wel al het proberen waard!

Zeker heb je een punt hoor maar ik heb het liefst het gewoon in NL persoonlijke wens dus.. En misschien ook een stap voor mensen die niet zo goed Engels kunnen. Maar zeker het proberen waard!!!

schukje

schukje

• Lid sinds 22 april 2011
  • Berichten 194
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 18:24

Ik ben tester voor deze rom. Loopt goed. Redelijk stabiel. Ben zelf nu andere rom aan het resten maar als de vertaling naar het nederlands er is wordt hij mijn dagelijkse rom. Aankomende week staat er weer update gepland van deze rom. Zal mijn bevindingen hier melden.

Grtz from Holland

dherre65

dherre65

• Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2012
  • 13:41

Update:

Beta 7

- Alle RIL problemen zijn gefixt (geen sms fix meer nodig, alles met netwerk gerelateerd zou goed moeten werken)
- Superuser problemen gefixt
- APK installer problemen gefixt
- Nieuwste Devil kernel (v15)
- Heel veel kleinere bugfixes

Bewerkt (24 april 2013 14:10)
marocootje

marocootje

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 748
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2012
  • 13:46

Hoe is de batterij?Ik wil hem wel proberen, maar momenteel loopt mijn handtekening ook lekker.Maar ja het kriebelt wel.

Bewerkt (24 april 2013 14:10)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren