Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ezra-art

Ezra-art

• Lid sinds 12 december 2011
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 15:35

Hallo,
Nu heb ik het recent aan gedurfd om mijn Galaxy S1 te roten, is met Odin trouwens in 1 keer goed gegaan.

Nu draai ik met firmware 2.3.3, ik heb Hier een upgrade gevonden naar 2.3.6,maar bemerkte bij het uitpakken dat er een
Odin3_v1.0 in zit terwijl er ook al een Odin3 v1.7 is, waar ik mijn GT I9000 mee geroot heb.

Dit is dus punt wat ik kan doen.

Punt 2 is het porten,
naar CyanogenMod 7 voor GINGERBREAD.XWJVH.

Op mijn Galaxy Tab P1000 draai ik naar volle tevredenheid 2.3.6.

Dus wat zal ik doen? Graag jullie mening.

Bewerkt (24 april 2013 14:05)
Edry

Edry

• Lid sinds 21 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 11:39

Hallo,

Ik zou hem updaten naar 2.3.5 , dan behoud je in iedergeval kies.
V2.3.6 heeft dit niet en is dus een modded rom.
Wat betref je Tab zou ik hem niet porten naar cyanogenmod….heb deze zelf draaien op een hd2.
Gewoon orgineel blijven is het beste.
Modded roms hebben meestal allemaal extra apps geinstalleerd die je niet of nauwelijks gebruikt.

Groetjes Frank

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 21 januari 2012
  • 12:17

“modded roms ” hebben over het algemeen inderdaad extra opties die de stock rom niet heeft . opties die zeer handig kunnen zijn . Veel modded roms hebben ook tweaks waarmee je meer potentie haalt uit je sgs . om voorbeelden te noemen :
Betere accu verbruik , beter data netwerk signaal , beter GPS ontvangst en ga zo maar door .

Ik heb je link even snel bekeken , het is een andere site dan androidworld , dus als je volgens die handleiding gaat werken kan je beter daar je vragen stellen . want daar zitten de mensen die die handleiding gemaakt hebben . Anders raad ik je aan om een rom te gebruiken die hier op androidworld word aangeboden , dan kan je met al je vragen ook hier terecht en zullen de mensen je hier beter support kunnen geven daar deze mensen de rom hier hebben aan geboden , ook is je support dan in het nederlands wat de communicatie ten goede komt .

Een custom rom heeft in mijn ogen veel meer voordelen dan een stock rom . Maar dat is voor iedereen anders .
mocht je overstappen naar een andere rom dan raad ik je Dutch Ginger Power aan .
Voor je gaat switchen van rom's zorg er dan voor dat je een aantal dingen heb gedaan :
-lees de belangrijke topics door
-zorg dat je een werkende 3BC hebt !!!
-maak als het kan een back-up van je EFS map .
-maak als het kan altijd een nandroid back-up voor je een andere rom flashed .
- TIP flash alleen maar roms die hier op AndroidWorldForum aangeboden worden en lees deze beschrijvingen aandacht door , volg ze op de letter en wijk niet af van de beschrijvingen , dan kan er praktisch niets mis gaan .

Succes

P.S. van poorten naar een andere telefoon heb ik geen verstand . Dus kan ik ook niets over zeggen .

P.P.S KIES zuigt enorm (schijnt)!!! ik heb het nooit echt nodig gehad wel in het begin gebruikt geen last ervaren maar veeel andere mensen wel . je hebt t ook niet echt perse nodig .

wappiesoft

wappiesoft

• Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 13:41

ik zou deze pakken:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/28779-rom-samsung-xxjvu-android-2-3-6-valuepack-firmware.html
JVU wordt de opvolger van jou huidige rom.
ik draai deze ook en er staat geen extra meuk in.

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

Ezra-art

Ezra-art

• Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 14:43

Edry;261045
Hallo,

Ik zou hem updaten naar 2.3.5 , dan behoud je in iedergeval kies.

Wat betref je Tab zou ik hem niet porten.
Gewoon orgineel blijven is het beste.

Modded roms hebben meestal allemaal extra apps geinstalleerd die je niet of nauwelijks gebruikt.

Groetjes Frank

Hi Frank,

Bedankt voor je reactie, wat betreft “The Tab” vind ik dat je wel gelijk hebt, hij draait lekker dus waarom dan veranderen?
Omdat we allemaal zo nodig Android 4 willen draaien? Ik heb toch nog een stille hoop dat Samsung de P1000 meeneemt naar SIC.

Mijn Galaxy GT I9000 heb ik geroot met Odin3, dus Kies zit er niet meer in, een bewuste keuze, waarom? Ik vind de after sales nou niet, Juh-van-Het bij Samsung en nda het installeren van Android drivers op mijn PC (Windows 7 Ultimate) loopt Odin gladjes.

Het enige vreemde na het roten, is dat de Google ZoekBalk in mijn Browser het niet meer doet. De Widget doet het wel, Weird or What? Vandaar mijn iD om te porten naar…………………..?

Maar goed, ik heb geen Kies meer, hoeft er niet meer op ook denk ik, Odin wordt steeds (beter) geüpgraded.

Weet jij nog een Mod die mij naar 2.3.5 of 2.3.6. brengt via Odin?
Hier mijn kernel versie: 2.5.35.7-I9000XWJVH-CL184813 |Firmware 2.3.3 | Build-Nr. Gingerbread XWJVH

Al vast bedankt voor het lezen van dit verhaal, wie komt er met een een Stabiel Crea iD

android-sgs

android-sgs

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 528
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 17:00

naar 2.3.5 naar 2.3.6 kan je gewoon via odin flashen je moet dan ff een account op sammobile.com maken en dan kan je alle samsung firmwares downloaden

Bewerkt (24 april 2013 14:06)
Ezra-art

Ezra-art

• Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 17:35

DaveDH;261060
"TIP flash alleen maarROMsdie hier op AndroidWorldForum aangeboden worden".

Hi Dave, je hebt er moeite voor gedaan om te antwoorden, (De andere ook trouwens) Maar dit is wel een HeeL uitgebreide. Nu kan ik het allemaal wel aardig op schrift stellen maar tussen schrijven en doen is nog een groot verschil. Zo zie ik bij jou in je antwoord weer termen staan Dave waar ik toch 6 keer van achter mijn oren moet krabben. Maar goed, ik heb de laatste jaren wel geleerd, bij het klooien aan phones RTFM, waar dan ook.

Ik waardeer de kennis die AndroiWorld hoog, dus ja dan kun je maar beter de aangeboden roms van je eigen kluPPie nemen, niet dat dat alle garantie geeft, maar je krijgt hier ten minstenfatsoenlijk antwoord en dat vind ik ook wat waard.

Tot zo ver even, ik heb weer wat om uit te zoeken, ik laat het uiteraard weten van hoe en wat ik gedaan heb, bedankt allemaal.

PS: Ook de adviezen van de andere zal ik bekijken

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 21 januari 2012
  • 19:34

Ezra-art;261188
Ik waardeer de kennis die AndroiWorld hoog, dus ja dan kun je maar beter de aangeboden roms van je eigen kluPPie nemen, niet dat dat alle garantie geeft, maar je krijgt hier ten minstenfatsoenlijk antwoord en dat vind ik ook wat waard.

wat goed zou zijn voor jou is de belangrijke topics even doorsnuffelen en ook de wiki daar wordt een hoop duidelijk gemaakt .
Met name de eerste paar posts even doorlezen , zeker je tijd ervoor nemen is heel belangrijk , daar wordt bijna alles met kleine stapjes duidelijk gemaakt . Als je jezelf de tijd gunt om het een en ander door te lezen ben je al snel vertrouwd met alle termen . Mocht je daarna alsnog vragen hebben dan kun je die hier altijd stellen en krijg je dan ook zeker antwoord .

graag gedaan en veel succes !

Ezra-art

Ezra-art

• Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 21:11

DaveDH;261226
wat goed zou zijn voor jou is de belangrijke topics even doorsnuffelen en ook de wiki daar wordt een hoop duidelijk gemaakt .
Met name de eerste paar posts even doorlezen , zeker je tijd ervoor nemen is heel belangrijk , daar wordt bijna alles met kleine stapjes duidelijk gemaakt . Als je jezelf de tijd gunt om het een en ander door te lezen ben je al snel vertrouwd met alle termen . Mocht je daarna alsnog vragen hebben dan kun je die hier altijd stellen en krijg je dan ook zeker antwoord .

graag gedaan en veel succes !

Dank voor de tip, dit waardeer ik enorm. Het is toch eigenlijk triest he, ik had [heb nog steeds] de eerste T Mobile G1 en dan nu, bijna 4 jaar later uit “The Noob” kast komen. LOL

Nogmaals Thanks

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 21 januari 2012
  • 21:24

het had nog erger gekund , stel je voor dat je nog steeds rondliep met de nokia 3310hahahahaha , is wel volgens mij de sterkste telefoon ooit gebouwd hahahahaha

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren