Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 13:26

Beste mensen,

zoals jullie allemaal wel zullen weten heeft Google de support voor contact sync met de Facebook app gestopt in IceCreamSandwich. Nu is het dus aan Facebook om hun app zodanig aan te passen dat het wel werkt met de nieuwe Android versies. Echter laat dit nogal op zich wachten en heb ik graag mijn Facebook contacten ook gesynchroniseerd.

Nu ben ik al het een en ander tegengekomen op het internet, en blijkt dus dat een aantal mensen de oude instellingen van Google terug hebben weten te zetten zodat het weer werkt. Dit kun je hier lezen: Enabling Facebook Sync in Ice Cream Sandwich - Android @ MoDaCo. Deze man heeft een aantal dingen aangepast en scriptjes aangeboden, maar dat gaat allemaal via init.d en de helft is ook niet meer te downloaden. Echter zijn een aantal stappen wel bruikbaar.

Nu zag ik later dat in een reactie op zijn post iemand anders ook nog iets nuttigs had gepost, namelijk een aanpassing in de ContactsProvider.apk waardoor init.d scripts niet meer nodig zijn. Dit kun je hier nalezen: Enabling Facebook Sync in Ice Cream Sandwich - Android @ MoDaCo.

Ik heb nu dus geprobeerd om mijn ContactsProvider.apk uit mijn OneCosmic ICS Rom te decompilen, de benodigde bestanden aan te passen en de app weer terug te builden, maar helaas lukt het mij niet om de app te builden aangezien ik constant errors krijg. Ik weet nu even niet hoe ik verder moet.

Hieronder heb ik de benodigde stappen gezet:

Ten eerste moet de ContactsProvider.apk gedecompiled worden. Daarna moet er een arrays.xml file aangemaakt worden in de directory: res/values/arrays.xml. In dit bestand moet de volgende code staan (het is een plaatje omdat de codes weggefilterd worden door het forum):

3633

Dit zorg er in principe voor dat com.facebook.katana nu bij een groep apps hoort die toegang hebben tot de contactendatabase van je telefoon.

De tweede stap is dan om in de gedecompilede ContactsProvider.apk het volgende bestand te bewerken: /smali/com/android/providers/contacts/ContactsDatabaseHelper.smali. In dit bestand zijn we op zoek naar deze regel:

const-string v0, "CREATE TABLE raw_contacts (_id INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT,account_name STRING DEFAULT NULL, account_type STRING DEFAULT NULL, data_set STRING DEFAULT NULL, sourceid TEXT,raw_contact_is_read_only INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,version INTEGER NOT NULL DEFAULT 1,dirty INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,deleted INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,contact_id INTEGER REFERENCES contacts(_id),aggregation_mode INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,aggregation_needed INTEGER NOT NULL DEFAULT 1,custom_ringtone TEXT,send_to_voicemail INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,times_contacted INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,last_time_contacted INTEGER,starred INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,display_name TEXT,display_name_alt TEXT,display_name_source INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,phonetic_name TEXT,phonetic_name_style TEXT,sort_key TEXT COLLATE PHONEBOOK,sort_key_alt TEXT COLLATE PHONEBOOK,name_verified INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,sync1 TEXT, sync2 TEXT, sync3 TEXT, sync4 TEXT);"

Die moet vervangen worden door:

const-string v0, "CREATE TABLE raw_contacts (_id INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT,account_name STRING DEFAULT NULL, account_type STRING DEFAULT NULL, data_set STRING DEFAULT NULL, sourceid TEXT,raw_contact_is_read_only INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,version INTEGER NOT NULL DEFAULT 1,dirty INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,deleted INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,contact_id INTEGER REFERENCES contacts(_id),aggregation_mode INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,aggregation_needed INTEGER NOT NULL DEFAULT 1,custom_ringtone TEXT,send_to_voicemail INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,times_contacted INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,last_time_contacted INTEGER,starred INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,display_name TEXT,display_name_alt TEXT,display_name_source INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,phonetic_name TEXT,phonetic_name_style TEXT,sort_key TEXT COLLATE PHONEBOOK,sort_key_alt TEXT COLLATE PHONEBOOK,name_verified INTEGER NOT NULL DEFAULT 0,sync1 TEXT, sync2 TEXT, sync3 TEXT, sync4 TEXT, is_restricted INTEGER);"

Dit is me tot nu toe nog allemaal gelukt, alleen krijgt ik de ContactsProvider.apk niet gerecompiled. Dit zou heel fijn zijn, want hierdoor zou Facebook weer zijn contacten kunnen synchroniseren.

Ik hoop dat er iemand is die hiermee een beetje overweg kan, en anders is het leuk geprobeerd! :p

Bewerkt (24 april 2013 14:00)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 6 januari 2012
  • 13:36

Ga ik vanavond meteen even doen!

Wat voor melding krijg je met compilen dan? Ook a systeem app gerecompiled dan of?

Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 13:43

Heb je goede framework en dergelijke?

En verder als je sync wilt, friendcaster zou dit wel kunnen…

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 6 januari 2012
  • 13:46

Backhead;255682

Friendcaster is ook een optie inderdaad. Anders moet je met elke build elke keer alles weer extra pushen via adb.

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 13:48

Het ratje;255678
Ga ik vanavond meteen even doen!

Wat voor melding krijg je met compilen dan? Ook a systeem app gerecompiled dan of?

Exception in thread “main” java.lang.NullPointerException
at org.jf.util.PathUtil.getRelativeFile(PathUtil.java:44)
at org.jf.smali.smaliFlexLexer.getSourceName(smaliFlexLexer.java:2569)
at org.jf.smali.smaliFlexLexer.getErrorHeader(smaliFlexLexer.java:2661)
at org.jf.smali.smaliFlexLexer.nextToken(smaliFlexLexer.java:2530)
at org.antlr.runtime.CommonTokenStream.fillBuffer(CommonTokenStream.java
:119)
at org.antlr.runtime.CommonTokenStream.LT(CommonTokenStream.java:238)
at org.jf.smali.smaliParser.smali_file(smaliParser.java:430)
at brut.androlib.mod.SmaliMod.assembleSmaliFile(SmaliMod.java:71)
at brut.androlib.src.DexFileBuilder.addSmaliFile(DexFileBuilder.java:43)

at brut.androlib.src.DexFileBuilder.addSmaliFile(DexFileBuilder.java:33)

at brut.androlib.src.SmaliBuilder.buildFile(SmaliBuilder.java:64)
at brut.androlib.src.SmaliBuilder.build(SmaliBuilder.java:48)
at brut.androlib.src.SmaliBuilder.build(SmaliBuilder.java:35)
at brut.androlib.Androlib.buildSourcesSmali(Androlib.java:222)
at brut.androlib.Androlib.buildSources(Androlib.java:179)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:170)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:154)
at brut.apktool.Main.cmdBuild(Main.java:182)
at brut.apktool.Main.main(Main.java:67)

Backhead;255682

Ik heb framework-res.apk uit dezelfde rom ingeladen. Friendcaster geeft force closes (versie 4.2 en 4.201), en ik vind de echte Facebook app mooier (ben nogal visueel ingesteld) en beter werken (sinds de nieuwe versie). Ook ondersteunt die de timeline. Daarbij is het ook leuk om te proberen :p

Ik heb wel op verschillende pagina's al gelezen dat sommige mensen problemen hebben met de apktool in combinatie met ICS. Oplossingen daarvoor zijn verschillende apktool versies. Heb ik ook al geprobeerd, maar dat helpt niet. Misschien is het afwachten op een nieuwe apktool…

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2012
  • 01:15

dherre65;255684
Exception in thread “main” java.lang.NullPointerException
at org.jf.util.PathUtil.getRelativeFile(PathUtil.java:44)
at org.jf.smali.smaliFlexLexer.getSourceName(smaliFlexLexer.java:2569)
at org.jf.smali.smaliFlexLexer.getErrorHeader(smaliFlexLexer.java:2661)
at org.jf.smali.smaliFlexLexer.nextToken(smaliFlexLexer.java:2530)
at org.antlr.runtime.CommonTokenStream.fillBuffer(CommonTokenStream.java
:119)
at org.antlr.runtime.CommonTokenStream.LT(CommonTokenStream.java:238)
at org.jf.smali.smaliParser.smali_file(smaliParser.java:430)
at brut.androlib.mod.SmaliMod.assembleSmaliFile(SmaliMod.java:71)
at brut.androlib.src.DexFileBuilder.addSmaliFile(DexFileBuilder.java:43)

at brut.androlib.src.DexFileBuilder.addSmaliFile(DexFileBuilder.java:33)

at brut.androlib.src.SmaliBuilder.buildFile(SmaliBuilder.java:64)
at brut.androlib.src.SmaliBuilder.build(SmaliBuilder.java:48)
at brut.androlib.src.SmaliBuilder.build(SmaliBuilder.java:35)
at brut.androlib.Androlib.buildSourcesSmali(Androlib.java:222)
at brut.androlib.Androlib.buildSources(Androlib.java:179)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:170)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:154)
at brut.apktool.Main.cmdBuild(Main.java:182)
at brut.apktool.Main.main(Main.java:67)

Ik heb framework-res.apk uit dezelfde rom ingeladen. Friendcaster geeft force closes (versie 4.2 en 4.201), en ik vind de echte Facebook app mooier (ben nogal visueel ingesteld) en beter werken (sinds de nieuwe versie). Ook ondersteunt die de timeline. Daarbij is het ook leuk om te proberen :p

Ik heb wel op verschillende pagina's al gelezen dat sommige mensen problemen hebben met de apktool in combinatie met ICS. Oplossingen daarvoor zijn verschillende apktool versies. Heb ik ook al geprobeerd, maar dat helpt niet. Misschien is het afwachten op een nieuwe apktool…

Dat laatste klopt, was ook flink bezig met de apk tool en de statusbar maar kreeg ook wat meldingen. Misschien heeft zatta een aanknopingpint voor je want die heeft voor daxfinity op xda ook de statusbar mod weten te compilen dacht ik. Zal ns vragen. Maar die melding is veelvoorkomend iig. Smali builden lijkt toch niet zo simpel in ics.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 7 januari 2012
  • 10:41

ik heb jouw 2 stappen gevolgd en heb kjunnen decompilen en recompilen zonder problemen , bij mij werkt de in dialer-contact-activiteit-Facebook ook al een tijdje niet meer , ik heb net mijn FB account weer geactiveerd , hij is nu aan t synchroniseren , als dat klaar is ga ik mijn originele .apk vervangen met die ik net bewerkt heb en kijk dan wat er gebeurd ook al is dit een ics .apk , ben benieuwd

keep ya posted

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2012
  • 10:43

Klopt, jij zit ook niet op ICS te werken. Dus jouw ContactsProvider.APK zou ook geen problemen
moeten geven op een ‘early’ Android ROM. Alleen vraag is hoe we hiermee op ICS / CM9 moeten
omgaan, hoe we DAT kunnen recompilen.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 7 januari 2012
  • 10:53

ik heb zojuist een ics rom gedownload en daar de contactsprovider.apk geplukt en deze bewerktik vraag me aleen af of ik deze wel gebruiken kanik heb net mijn app vervangen met de ics app , ik heb daarna via dialer-contact-activiteit die optie gestart , ik kreeg de melding om me bij FB aan te melden , moest mijn WW invoeren , dat was geslaagd , vervolgens linkte hij volgens mij door naar FB en toen kreeg ik een FC , nu heb ik mijn telm een reboot gegeven en krijg steeds een FC met de tekst :

Helaas
het proces android.process.acore is onverwachts gestopt . Probeer het opnieuw .

Dus ik kan aannemen dat het voor mij niet zal gaan werken .

mischien dat iemand die wel op ics draaid dit testen wilt ?
wel eerst de oude /originele contactsprovider.apk backuppen , en degene die ik lever dmv rootexplorer vervangen in system/app/
http://dl.dropbox.com/u/22285663/ContactsProvider.apk

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2012
  • 10:58

Nope, kan ‘m wel proberen, maar heb dat zelf ook al gedaan en lukt(e) niet.

Je moet ’m echt uit deze GApps / ICS hebben.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren