Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

  • Samsung Galaxy A51

  • Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

masterofoblivion

masterofoblivion

  • Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • #1
  • 14 november 2011
  • 12:02

Toestel: Samsung Galaxy S (GT-I9000)
OS: Froyo (2.2)

Van het ene op het andere moment krijg ik de melding:"camerafout" bij het starten van de camera.
Ik heb géén camera-update gedaan, ik heb géén andere apps gedownload/ge-update.

Zo werkte de camera nog en zo krijg ik deze foutmelding.

Nu heb ik op het forum gekeken en nog geen - voor mij - werkende oplossing gevonden. Op een totale reset van het toestel zit ik niet echt te wachten omdat ik dan alle gedownloade apps kwijt ben (toch?).

Wat ik ook (tevergeefs) heb geprobeerd is:
1) de app ‘camera’ te deïnstalleren. Mag niet van OS;
2) de app ‘camerafirmware’ te deïnstalleren. Mag niet van OS;
3) een nieuwe camera.apk te installeren. Resulteert in een ‘parsing-error’.

Wie heeft er nog een andere nuttige suggestie? Alvast bedankt.

Bewerkt (14 november 2011 12:02)
Reinier68

Reinier68

  • Lid sinds 21 maart 2011
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • #2
  • 14 november 2011
  • 16:50

instellingen>toepassingen>toepassingen beheren> camera zoeken, en dan gegevens en cache wissen.

Bewerkt (14 november 2011 16:50)
masterofoblivion

masterofoblivion

  • Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • #3
  • 15 november 2011
  • 15:30

Hoi Reinier,

In mijn telefoon zijn zowel de app “camera” als “camerafirmware” beiden 0,00b groot. Alle knoppen (zoals “cache wissen” e.d.) zijn grijs, dus werken niet.

Bewerkt (15 november 2011 15:30)
Bodie

Bodie

  • Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • #4
  • 15 november 2011
  • 17:30

Je kan ook backups maken van je apps en dan een factory reset doen, je probleem is dan waarschijnlijk verholpen.

Het is misschien ook een goed idee om de firmware een keer te updaten aangezien je nog op 2.2 zit. De nieuwste firmware is echt een hele verbetering ten opzichte van 2.2.

Bewerkt (15 november 2011 17:30)
marocootje

marocootje

  • Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 748
  • Reputatie 0
  • #5
  • 15 november 2011
  • 17:59

rootexplorer installeren en dan de camera en de firmware terug zetten in system/app

Bewerkt (15 november 2011 17:59)
piantas

piantas

  • Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • #6
  • 15 november 2011
  • 18:52

Ik heb het ook eens een paar keer gehad.
Het probleem was weer verholpen nadat ik de telefoon opnieuw heb laten opstarten

Bewerkt (15 november 2011 18:52)
Bodie

Bodie

  • Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • #7
  • 15 november 2011
  • 19:20

marocootje;238433
rootexplorer installeren en dan de camera en de firmware terug zetten in system/app

Hij is niet geroot..

Ik zou gewoon een factory reset doen, maar je moet het zelf weten natuurlijk..

Bewerkt (15 november 2011 19:20)
masterofoblivion

masterofoblivion

  • Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • #8
  • 16 november 2011
  • 11:27

Hallo allemaal,

Allereerst allen hartelijk bedankt voor het mee denken en de suggesties.

Vanmorgen heb ik een firmware-update gedraaid en nu werkt mijn Galaxy S op Froyo versie 2.2.1.

Helaas maakt dit nog steeds geen verschil voor de camera; deze geeft nog steeds dezelfde foutmelding…
De telefoon heb ik inmiddels al meerdere keren opnieuw gestart, dus dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Wel heb ik wat vragen over de “factory reset” die een aantal van jullie adviseert;

1) als ik alles met een backup veilig stel, dan neem ik toch automatisch in die back-up een defect bestand mee, zijnde de app ‘camera.apk’…?

2) welke app is goed om een back-up te maken van mijn apps…?

3) de optie van “rootexplorer” installeren, vind ik ook wel interessant. Alleen moet mijn toestel hiervoor eerst ‘geroot’ zijn of niet…?

Alvast bedankt.

Bewerkt (16 november 2011 11:27)
Virage1959

Virage1959

  • Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • #9
  • 17 november 2011
  • 22:03

Gek, heb precies het zelfde probleem, en daar wordt niet op gereageerd.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/26200-camerafout.html

Bij deze topic wel van masterofobivion wel.
Maar ondanks alles nog steeds geen resultaat.
Als ik de camera.apk opnieuw wil installerern met het bestand van marocootje dan zegt de telefoon niet geinstalleerd.
Dus schiet mij maar lek.
Als ik een factory reset doe, wat ben ik dan kwijt?

Bewerkt (17 november 2011 22:03)
masterofoblivion

masterofoblivion

  • Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • #10
  • 19 november 2011
  • 10:58

Hoi Virage1959, misschien is het mijn karma wel dat ze hier wel antwoorden… ;-) ;-) ;-)

Gekkigheid want wellicht is jouw post net niet opgemerkt. Lift gerust mee op deze thread.

Bewerkt (19 november 2011 10:58)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren