Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

King_Fred_II

King_Fred_II

• Lid sinds 08 september 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 11:25

Mijn eerste reactie na aankoop was: shit, mijn beltegoed vliegt weg terwijl ik niet eens iets doe!
Maar dat kwam doordat mijn Galaxy contact maakte met het internet. Dus ik ging ermee naar de winkel, en daar hebben ze hem zodanig ingesteld dat ik alleen via wifi kan internetten; niet via het gsm-netwerk. Hoe dat moest, stond NIET in de handleiding.

Dan leek alles redelijk goed te gaan… totdat ik laatst akkoord ging met een update van het systeem. Er verscheen een waarschuwing: maak een back-up, want er kan van alles verloren gaan. Maar elke poging om dat te doen, gaf een foutmelding. Ik heb dan uiteindelijk de SD-kaart eruit gehaald en vervolgens de update gestart.
Gevolg: mijn adressenboek (op de sim-chip) is weg. Of althans: ik kan er niet meer bij, want als ik een adres + telefoonnummer in de sim-chip wil opslaan, kan ik daar nog steeds geen begruik van maken. Blijkbaar heb ik geen toegang meer tot het adressenbestand in de sim-chip.

Verder is het me opgevallen dat ik zelden langer dan 10 minuten kan internetten voordat de boel vastloopt en zichzelf afsluit. Dat gebeurde voordat ik mijn update haalde, en daarna nog steeds, zij het minder vaak.
Dat is (CENSUUR) nog erger dan Windows!!!

Samsung Kies is een ramp. Kom er maar eens achter of de bestanden die je daar ziet, op je vaste schijf staan, als link binnen Kies, op je smartphone of een link daarheen. Oftewel: wat wordt er gewist als ik iets uit die lijst verwijder???

Al deze klachten had ik willen neerleggen bij de maker van dat systeem: Google. Maar probeer dat maar eens; ze zijn onbereikbaar!

Nu vraag ik me serieus af: heeft Android eigenlijk wel recht van bestaan???

In afwachting van de dag dat Android goed werkt (wanneer zou dat zijn?) zal ik proberen de oplossing voor deze problemen te vinden. Iemand hier die het antwoord weet?

Bewerkt (8 september 2011 11:25)
polo

polo

• Lid sinds 11 september 2010
  • Berichten 574
  • Reputatie 10
  • 8 september 2011
  • 11:36

Android bashen zal hier niet veel indruk maken denk ik?
Ik persoonlijk werk er heel graag mee en kan er eigenlijk niet veel kwaad over vertellen. Bij elk systeem heb je een leerproces, misschien moet jij daar nog door?
Er staan hier talloze helponderwerpen die je door dat proces kunnen helpen.
Ik hoop dat je, na grondig doorlezen, een ander, meer genuanceerd idee overhoudt van android, en bij uitbreiding google.
Ivm Kies heb je overschot van gelijk, niemand hier gebruikt het.(enkele uitzonderingen dacht ik?)
Succes!

Bewerkt (8 september 2011 11:36)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 8 september 2011
  • 11:52

Het enige dat ik wil zeggen is dat google niet de maker is van jou systeem.
Google maakt android maar dat systeem waar jij het over hebt is gemaakt door Samsung.
Zoals je zelf mss al gemerkt hebt is dat je niet puur android draait maar android met touchwiz.
Als je klachten hebt over het systeem dan moet je dus bij Samsung zijn.

Verder zoals polo al zegt zijn er hier genoeg mensen die jou problemen kunnen verhelpen.
En jou begleiden in het leren omgaan met android.

Ik wens je veel suc6

Bewerkt (8 september 2011 11:52)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 12:36

Amen.

(ik wilde een heel relaas gaan typen maar bespaar mezelf de moeite)

topicstarter: succes met inlezen in de materie

Bewerkt (8 september 2011 12:36)
Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 8 september 2011
  • 13:09

@ TS

Ten eerste zou ik als ik jou was voortaan je contacten synchroniseren met je Google-account. Heb je nooit gezeik dat je contacten kwijt bent. Hoe je dat doet kan je hier op het forum vinden.

Ten tweede zou ik een hard reset doen (let op: alles wordt gewist, dus maak backups). Een hard reset doe je door deze code in te typen in je dialer: *2767*3855#
Waarschijnlijk is dan je probleem met de browser opgelost.

Samsung Kies is inderdaad een ramp. Voortaan kun je beter Odin (Officieel Samsung programma, gebruiken ze ook in de service-centra) gebruiken om te updaten. Hier op het forum staat een goede noob friendly uitleg over hoe te updaten met Odin.

Bewerkt (8 september 2011 13:09)
King_Fred_II

King_Fred_II

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 17:43

Ik heb geen telefoonnummers in mijn gmail-account, dus er valt niets te synchroniseren. Ik heb ze trouwens allemaal op papier, maar het wordt een heel karwei om ze weer in te voeren.
En nu de klap op de vuurpijl: vandaag had ik mijn gsm aan de pc gekoppeld gehad. Ik heb Kies niet eens gestart; ik heb alleen de gsm als externe harde schijf aangestuurd… en nu zijn opeens alle filmpjes, maar niet de mp3-bestanden van mijn SD-chip verdwenen (of ik krijg er gewoon geen toegang meer toe).
Ik denk dat ik maar een HTC ga kopen.

Bewerkt (10 september 2011 17:43)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 18:58

King Fred II;215946
Ik heb geen telefoonnummers in mijn gmail-account, dus er valt niets te synchroniseren. Ik heb ze trouwens allemaal op papier, maar het wordt een heel karwei om ze weer in te voeren.
En nu de klap op de vuurpijl: vandaag had ik mijn gsm aan de pc gekoppeld gehad. Ik heb Kies niet eens gestart; ik heb alleen de gsm als externe harde schijf aangestuurd… en nu zijn opeens alle filmpjes, maar niet de mp3-bestanden van mijn SD-chip verdwenen (of ik krijg er gewoon geen toegang meer toe).
Ik denk dat ik maar een HTC ga kopen.
Ik weet niet of een HTC hieraan veel gaat helpen.

Over synchriniusren met gmail. Dit zorgt er dus juist voor dat je die wel in gmail krijgt, hierdoor ben je niks kwijt mochten ze van je telefoon gaan, Dna kan je die namelijk heel makkelijk herstellen door in te loggen op je gmail, en onder instellingen>accounts en synchronisatie>gmail>contacten synchronisren aan te vinken.

Over je verdwenen bestadnen, is dit na het loskoppelen van de pc? En waar zijn ze verdwenen vanuit je telefoon gezien of vanuit de pc?

EDIT: Info over synchroniseren, http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/13251-howto-contacten-synchroniseren-met-gmail-galaxy-s.html

Bewerkt (10 september 2011 18:58)
Rosita003

Rosita003

• Lid sinds 27 maart 2011
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 20:31

je moet juist die nummers in je google account zetten, ze staan niet standaard in je gmail. Ik vind het een beetje raar dat je zo fel reageert. ipv om hulp te vragen begin je gelijk te klagen. had anders gekund. Android is juist geweldig. je moet wel een internetbundel erbij nemen anders vliegt idd je rekening omhoog.

Ik ben zelf totaal niet technisch, odin en costum roms vind ik ingewikkeld. ik gebruik gewoon windows verkenner en als het echt nodig is Kies.

Bewerkt (10 september 2011 20:31)
SGSnoob

SGSnoob

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 21:25

Ik denk dat je met HTC alleen maar meer problemen tegen kunt komen, o.a. via bluetooth aan een carkit koppelen.

Bewerkt (10 september 2011 21:25)
King_Fred_II

King_Fred_II

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 15 september 2011
  • 22:28

@SGSnoob: Dat geeft niet; ik gebruik toch geen Bluetooth.

@Backhead: ‘s Avonds waren die bestanden er nog en ’s morgens waren ze weg. Zomaar ineens. Poef!!!

Nog even over die nummers: Ze staan nog in mijn SIM-chip. Dat blijkt wanneer ik gebeld word of een sms krijg: de naam van de beller/afzender verschijnt in beeld. Alleen wanneer ik iemand wil bellen/smssen, kan ik die adressenlijst niet aanspreken. Dan krijg ik gewoonweg geen toegang tot die data.

Bewerkt (15 september 2011 22:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren