Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rubbie79

rubbie79

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 20:29

titel zegt het al he. Hoe kan je het beste droidwall instellen??

Bewerkt (1 september 2011 20:29)
robruijter

robruijter

• Lid sinds 29 augustus 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 21:51

Dat ken ik niet. Leg eens uit wat dat is?
Is dit een firewall of zo?:confused:

Bewerkt (1 september 2011 21:51)
rubbie79

rubbie79

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 21:54

bij deze app kan je instellen wat voor apps wel en welke niet verbinding mogen maken met internet

Bewerkt (1 september 2011 21:54)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 1 september 2011
  • 22:05

Tdjs, hoe stel je droidwall in? Op mijn telefoon whitelist en dan alleen apps die ik onderweg gebruik toegang tot 3G, de rest alleen wifi of helemaal niets. Op mijn tablet alleen een blacklist, die zit toch nooit op 3G en het meeste wordt door de firewall in mijn router geregeld.

Bewerkt (1 september 2011 22:05)
rubbie79

rubbie79

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 22:09

wat is whitelist dan???zijn dat de apps die wel op internet mogen??? Ik wil gewoon dat de dingen die ik het vaakst gebruik wel op internet kunnen, maar de gene die ik minder gebruik niet. Gaat de batterij ook wat sneller he

Bewerkt (1 september 2011 22:09)
adrosalpha

adrosalpha

• Lid sinds 30 augustus 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 22:43

APNdroid is veel makkelijker te bedienen, alleen aan of uit zetten, is visueel goed zichtbaar en werkt perfect!!!

Arie.

Bewerkt (1 september 2011 22:43)
rubbie79

rubbie79

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 22:47

ja die heb ik ook al ja, maar dan is dus alles uit. Ik wil wel dat sommige dingen aan staan zeg maar. Bijvoorbeeld als ik onderweg ben met trein naar werk, dat ik facebook, hyves, twitter, mail etc kan kijken. En dat dingen die ik weinig gebruik uit staan.

Bewerkt (1 september 2011 22:47)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 2 september 2011
  • 10:33

Bij een blacklist configuratie vink je alles aan wat geen toegang moet hebben; wat niet aangevinkt is mag wel internet op. Een whitelist configuratie werkt net andersom: standaard mag niets het net op en alles wat je aanvinkt krijgt alsnog toegang.

Zoals gezegd staat op mijn telefoon droidwall in whitelist mode. Sommige dingen als de market bijvoorbeeld mogen op mijn telefoon alleen via wifi het net op (onderweg geen software updates svp!) maar andere zaken gebruik ik onderweg wel (browser, verkeersinfo, etc). APNdroid is geen oplossing hiervoor.

Daarnaast is er software waarvan ik het onzin vindt dat ze internet op willen. Dan gaat het vaak om software die van alles wil op facebook en uitsluitend daarom internet toegang nodig heeft. Facebook, daar doe ik niet aan, dus die software heeft helemaal geen internet access nodig. Nooit. Dat kan prima met droidwall, maar APNdroid is daarvoor niet geschikt.

Bewerkt (2 september 2011 10:33)
rubbie79

rubbie79

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 2 september 2011
  • 10:55

ok ik ga proberen, en hoe zet je welke aan of moet je ze gewoon allebei aan zetten??? want ik zie in menu staan firewall enabled en log enabled. wat moet je hier aan vinken dan???

Bewerkt (2 september 2011 10:55)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 2 september 2011
  • 11:39

Je moet een van beide modes (whitelist of blacklist) kiezen, het handigst is die keuze vooraf te bepalen want anders moet je alles aanpassen.

Firewall enabled: als je die niet aan zet (groen balkje in de knop), dan wordt er ook niets gefilterd en heeft alles toegang tot internet via wifi en 3G. Je kan dit overigens ook met de droidwall widget regelen. Zet je die op je homescreen, dan kan je met 1 druk op de knop regelen of droidwall actief moet zijn (groen) of dat je hem (tijdelijk) uit wil zetten (rood).

Log enabled: ik heb de log altijd aan staan zodat ik achteraf kan zien wat er allemaal gefilterd wordt, maar dat is niet echt nodig.

Ow ja, als je de filtering voor een app hebt gewijzigd, vergeet dan niet een keer “Apply Rules” te kiezen in het menu, anders werkt het nog niet…

Technisch: deze app wijzigt de routing tabellen van je toestel. Vergelijk het met een routeplanner voor treinen: per trein is bekend hoe de wissels moeten staan om de trein op z'n bestemming te krijgen. Droidwall wijzigt slechts de wissels zodanig dat de trein niet meer het station kan verlaten maar op een stootblok uit komt. Door droidwall te “disablen” zet je de wissels in 1 keer weer goed.

Bewerkt (2 september 2011 11:39)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren