Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2011
  • 20:15

En ik doe dat al zolang ik de SGS heb. Ben niks anders gewend sinds ik een smartphone heb. De meeste gaan nog geen 24 uur mee. Kortom, mijn SGS ligt iedere nacht aan de lader (ca. 7-8 uur dus) en na 3/4 jaar ondervind ik daar nog geen nadelige gevolgen van. Daarnaast kan ik overdag lekker werken met dat ding….

Bewerkt (3 augustus 2011 20:15)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 3 augustus 2011
  • 20:21

hij ligt bij mij 's nachts ook aan de lader…
Ook dit is mij aanbevolen. Het fabeltje dat je batterij helemaal leeg moet laten lopen beter zou zijn is niet waar, het is juist slecht!!

Bewerkt (3 augustus 2011 20:21)
RobinW

RobinW

• Lid sinds 21 juli 2011
  • Berichten 99
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2011
  • 20:47

ooh! Weet ik dat ook weer.! Dan ga ik dat ook doen voortaan!

Bewerkt (3 augustus 2011 20:47)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 3 augustus 2011
  • 20:50

ithium-Ion batterij Do's en Don'ts (met dank aan RM Education)

Hier is een korte lijst van Do's en Don'ts voor de verzorging van uw Li-Ion batterijen.

Do's

• Laad de batterij zo vaak als je kunt - voorkom het totaal leeg gaan van de batterij (run flat)
  • Laad de batterij altijd waar mogelijk. Frequent top-ups zijn veel vriendelijker voor de batterij dan draaien totdat hij leeg is.
  • Zorg er altijd voor dat je de accu zo snel mogelijk oplaad wanneer hij volledig leeg is geraakt. Een accu zal permanent worden beschadigd als ze voor een langere tijd in een volledig ontladen toestand is.
  • Wanneer u een nieuwe telefoon hebt gekregen, laat de batterij dan volledig (nachtelijk) op.
  • Kalibreer een nieuwe batterij door het volledig te ontladen en vervolgens weer volledig opladen. Als we dit doen elke maand één of twee doen zal dit helpen om de batterij nauwkeurig gekalibreerd te houden.
  • Verwijder de batterij uit de telefoon als je hem meer dan een maand niet gebruikt (geen idee waarom je dit zal doen…?) en sla de volledig opgeladen batterij koele plaats op.
  • Hitte/Warmte is de ergste vijand van een batterij. Tijdens het opladen, moet u ervoor zorgen dat er voldoende lucht kan circuleren rond de telefoon, zodat de batterij is zo koel mogelijk blijft ook wanneer deze in gebruik is.
  • Vergeet niet dat de batterij halfwaardetijd geldt voor een bepaald totaal aantal laad/ontlaad cycli (zie uw gebruikershandleiding of Quick Start Guide voor de beoordeling, normaal 300-500 cycli). Bijvoorbeeld: een batterij, die wordt beoordeeld voor 3 uur en 500 laad/ontlaad cycli, nog steeds beschouwd wordt als binnen de specificaties, zelfs als de duur slechts 1 uur en 45 minuten is na 500 laad/ontlaad cycli.
  • Een Lithium-Ion accu zal langzaam verslechteren; een nieuwe batterij zal altijd beter presteren dan een 6-maanden oude.

Don'ts
  • Stel de batterij niet bloot aan overmatige hitte of koude (dwz buiten het bereik van 10-35 graden Celsius omgevingstemperatuur).
  • Zorg ervoor dat de batterij niet langer dan een maand ongebruikt is. De batterij zal langzaam ontladen totdat het volledig ontladen is en dit zal de accucellen onherstelbaar beschadigen.
  • Laad uw telefoon niet op in een draagtas - de batterij kan erg warm worden.
  • Blijf niet opzettelijk lang gebruik maken van uw telefoon totdat de accu leeg is voordat je weer gaat opladen – vaker opladen is minder belastend dan ‘diep’ laden/ontladen.

Bewerkt (3 augustus 2011 20:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren