Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Rosita003

Rosita003

• Lid sinds 27 maart 2011
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2011
  • 11:45

hoi,

Ik wil graag mijn kpn e-mailadres instellen op mijn telefoon, maar dit is me niet gelukt. Hoe moet dit? Bovendien wil ik graag dat de mail zowel op de telefoon als in outlook 2010 komt. (gmail is ook zo ingesteld) Is dit mogelijk?
Maakt het uit dat ik een Vodafone abo heb?

Groetjes Rosita

Bewerkt (1 augustus 2011 11:45)
vinz3nt

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 208
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2011
  • 16:17

Je wil dus je mail van thuis op je telefoon zetten?
Ik weet wel zeker dat je als SMTP server smtp.vodafone.nl moet gebruiken, je kunt namelijk geen mail versturen over een andere smtp server. De pop server is gewoon wel pop.kpnmail.nl of zoiets, moet je even nakijken in je mailinstellingen op je pc.

En dan weet ik nog niet zeker of het gaat werken.

Wat is er mis met gmail? Ik gebruik Gmail al sinds het bestaat en het wordt nog steeds verbeterd. Android is helemaal ingericht op google en gmail. Kijk anders even of je kpn mailaccount instellingen heeft waarin je een kopie verstuurd van al je mail naar je gmail adres. Nadeel daarvan is dat je dan antwoord met je gmailadres.

Bewerkt (1 augustus 2011 16:17)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 1 augustus 2011
  • 16:19

kun je specifieker zijn wat er niet lukt, bijvoorbeeld instellen van inkomende berichten of de uitgaande?

Bewerkt (1 augustus 2011 16:19)
Rosita003

Rosita003

• Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2011
  • 16:30

vinz3nt;199849
Je wil dus je mail van thuis op je telefoon zetten?
Ik weet wel zeker dat je als SMTP server smtp.vodafone.nl moet gebruiken, je kunt namelijk geen mail versturen over een andere smtp server. De pop server is gewoon wel pop.kpnmail.nl of zoiets, moet je even nakijken in je mailinstellingen op je pc.

En dan weet ik nog niet zeker of het gaat werken.

Wat is er mis met gmail? Ik gebruik Gmail al sinds het bestaat en het wordt nog steeds verbeterd. Android is helemaal ingericht op google en gmail. Kijk anders even of je kpn mailaccount instellingen heeft waarin je een kopie verstuurd van al je mail naar je gmail adres. Nadeel daarvan is dat je dan antwoord met je gmailadres.

Er is niks mis met gmailik gebruik het ook en het bevalt goed, de gmail is meer voor school (de studentenmail wordt daar naar toe gemaild) en de kpnmail is gewoon prive.

@minibrekkers Ik krijg het niet ingesteld. dus het lukt helemaal niet. Ik krijg het bericht: Kan geen verbinding maken met server. Als ik net alles heb ingesteld

Bewerkt (1 augustus 2011 16:30)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 1 augustus 2011
  • 17:16

je moet in elk geval bij de uitgaande server de optie “inloggen vereist” of zo iets uitvinken…

inkomende server:
- gebruikersnaam: emailadres
- wachtwoord
- pop3 server: pop.kpnmail.nl
- port 110

uitgaande server:
- smtp server: mail.kpnmail.nl
- poort: 25
- inloggen vereist: uit vinken!!

zo heb ik de instellingen staan bij kpn

Bewerkt (1 augustus 2011 17:16)
Rosita003

Rosita003

• Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2011
  • 17:44

@minibrekkers, ik heb het ingesteld en hij ontvangt nu de mail zowel in outlook als op de telefoon, alleen hij verzend niet.

Bewerkt (1 augustus 2011 17:44)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 1 augustus 2011
  • 18:00

probeer als uitgaande server eens: authsmtp.vodafone.nl
mogelijk moet je nu “inloggen vereist” wel aanvinken

kwam dit nog tegen:
Om e-mail te kunnen verzenden vanaf je mobiele telefoon, heb je een My Vodafone account nodig. Maak je account aan via My Vodafone. Wil je e-mail van andere providers ontvangen en versturen? Gebruik dan de inkomende server, gebruikersnaam en wachtwoord van je e-mailprovider en de uitgaande server, gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone (authsmtp.vodafone.nl).

Bewerkt (1 augustus 2011 18:00)
Rosita003

Rosita003

• Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2011
  • 17:05

Het is niet gelukt, maar ik was vandaag toevallig in de stad en ik ben naar de Vodafonewinkel geweest. Daar zeiden ze dat het niet mogelijk was om te versturen zonder een vodafone e-mailaccount, dus ik kan mij kpnmail alleen ontvangen op mijn SGS volgens hem. Als ik wil mailen vanaf mijn telefoon, moet ik dat met mijn hotmail of gmail doen, in mijn geval is dat dus met gmail.

Bewerkt (2 augustus 2011 17:05)
vinz3nt

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 208
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2011
  • 18:34

Je kunt overigens zonder problemen meerdere gmail accounts op je telefoon zetten.

Bewerkt (2 augustus 2011 18:34)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 2 augustus 2011
  • 19:28

bijzonder verhaal… moet toch ook anders kunnen? op vodafone lees ik toch echt

Wil je e-mail van andere providers ontvangen en versturen? Gebruik dan de inkomende server, gebruikersnaam en wachtwoord van je e-mailprovider en de uitgaande server, gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone (authsmtp.vodafone.nl)

als ik dat lees moet je toch echt de uitgaande server van kpn instellen

Bewerkt (2 augustus 2011 19:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren