Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 18:42

Ik heb sinds enkele weken een Samsung Galaxy. Ongeveer op dezelfde tijd als deze aankoop was mijn tempokaart bijna leeg en laadde ik 25€ op. Nu krijg ik het bericht dat mijn tempokaart weer bijna leeg is (na 14 dagen). Normaal kom ik ongeveer 2,5 maanden toe met 25€. Als ik via mijn telefoon op het internet ga, is dat altijd via WIFI bij mij thuis. Op een keer buitenshuis had ik geen wifiverbinding maar kon ik toch op het internet. Maak ik dan automatisch verbinding via het mobistarnetwerk en mijn tempokaart? Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan vermijden en/of uitschakelen. Ik heb dit trouwens nooit gevraagd bij Tempo Mobistar.
Dank bij voorbaat

Bewerkt (18 juli 2011 18:42)
danielw8

danielw8

• Lid sinds 31 maart 2011
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 18:45

Ik denk dat je in het verkeerde forum zit, dit is voor de I5800, niet voor de I9000.
Om je internetverbinding uit te zetten moet je volgens mij naar: Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Pakketgegevens gebruiken NIET aanvinken. Zo zit dit tenminste bij de I5800, maar ik denk dat het ook zo gaat bij de I9000

Bewerkt (18 juli 2011 18:45)
Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 18:47

Alvast bedankt! Ik stel de vraag opnieuw in het juiste forum

Bewerkt (18 juli 2011 18:47)
Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 18:54

Bij mobiele netwerken heb ik de keuze tussen Roaming, namen toegangspunten, netwerkmodus en netwerkoperators. Bij namen toegangspunten staat Mobistar internet met een ‘groen lichtje’…

Bewerkt (18 juli 2011 18:54)
satshow

satshow

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 19:02

Nieuwe topic starten is niet nodig. Ik heb even het topic in de juiste sectie geplaatst.

Bewerkt (18 juli 2011 19:02)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

danielw8

danielw8

• Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 19:45

Welke android versie heb je?
Volgens mij zit er verschil tussen de menu's als je 2.1 of 2.2/hoger hebt.
(weet het niet zeker)

EDIT:
Ik heb nog even verder gezocht, en kwam hier uit: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/5714-mobiel-internet-uitschakelen-op-galaxy-s.html

In dit topic wordt gesproken over deze manieren:
-Pakketgegevens uitscahkelen via Instellingen (zie mijn eerdere post) -> Deze staat er bij jou niet tussen, dat is bij meer mensen, dat ligt denk ik aan de android versie.
-Roaming uitzetten via Instellingen -> Deze staat er als het goed is wel tussen, maar het lijkt mij onlogisch dat dit werkt, want roaming is toch alleen voor het buitenland? (bevestiging)
-Mobiele netwerken uitzetten via het power-button (lang ingedrukt houden) -> Ik denk dat deze er ook niet tussen staat, maar het valt te proberen.
-APNdroid -> een applicatie om internetverbinding uit te zetten -> werkte in dat topic goed, alleen hadden sommige mensen er last van dat ze internet daarna niet meer aan kregen…

Ik zou als ik jou was het bovenstaande topic even doorlezen, en kijken welke optie(s) werken voor jou.

Groet,

Daniël

Bewerkt (18 juli 2011 19:45)
Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 20:35

Daniel, bedankt voor je reactie. Het topic is niet zo simpel om te begrijpen, voor een leek zoals ik. Ik veronderstel dat met de versie de firmware version bedoeld wordt? Dat is bij mij 2.1 update 1
Ik heb bij draadloos en netwerk- mobiele netwerken- netwerkmodus, gekozen voor ‘alleen gsm’ ipv ‘GSM/WCDMA’ Mogelijks kan ik via mijn tempokaart nu alleen nog telefoneren en niet meer op het internet. Ik blijf via mijn wifiverbinding op het internet kunnen. Romaing staat bij mij af. De powerbutton lang ingedrukt houden levert alleen maar de keuze tussen de vliegtuigstand de stille stand en uitschakelen.

Bewerkt (18 juli 2011 20:35)
Hobo

Hobo

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 13:44

Normaal zou dat genoeg moeten zijn om alleen nog telefoon en sms'jes te hebben.

Ik kan het mij momenteel niet goed meer herinneren maar is er niet ergens een vinkje voor Mobiel dataverkeer aan en uit te zetten.
(draai op een aangepaste versie van Android en alles ziet er anders uit ;x)

Bewerkt (19 juli 2011 13:44)
Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 15:37

Ik stel vast dat ik nog steeds verbinding maak met het internet als ik geen wifiverbinding heb….Wat bedoel je met ‘een aangepaste versie van android’ Hobo?

Bewerkt (19 juli 2011 15:37)
danielw8

danielw8

• Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 16:11

Hobo
Normaal zou dat genoeg moeten zijn om alleen nog telefoon en sms'jes te hebben.

Ik kan het mij momenteel niet goed meer herinneren maar is er niet ergens een vinkje voor Mobiel dataverkeer aan en uit te zetten.
(draai op een aangepaste versie van Android en alles ziet er anders uit ;x)
Bij een bepaalde versie van de Galasy S zit er volgens mij geen ‘mobiel dataverkeer aan en uitzetten’,
In de handleiding van de i9000 staat hier in ieder geval niks over in.

Jave;194548
Ik stel vast dat ik nog steeds verbinding maak met het internet als ik geen wifiverbinding heb….Wat bedoel je met ‘een aangepaste versie van android’ Hobo?
Hij bedoelt waarschijnlijk een custom ROM.

Bewerkt (19 juli 2011 16:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren