Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Luccc

Luccc

• Lid sinds 28 januari 2011
  • Berichten 122
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 11:01

Hallo mensen,

Ik heb alleen nog maar op custom-roms gezeten met 2.3.3, maar ik niet echt multitasken. Als ik namelijk aan ‘t internetten ben, bijvoorbeeld, en ik open dan berichten omdat ik een smsje binnenkrijg. Dan sluit de browser zich af, waardoor ik, als ik klaar ben met smsen, de pagina weer opnieuw moet laden. En dit is eigenlijk bij alle apps zo.
Ik zit nu op Darky’s v10.1 met darkcore 2.6. Iemand enig idee hoe je kunt multitasken in Gingerbread, of hoe dit komt? Ik heb zelf in ieder geval wat gelezen over de low-memory-hack van Darky. Maar dit kan toch niet zo zijn dat dit de mogelijkheid tot multitasken wegneemt?

Bewerkt (25 juni 2011 11:01)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 11:25

Ik heb een helemaal standaard sgs met 2.3.3 en die “multitaskt” wel.

Als ik in de standaard browser een url tik van een site die altijd erg traag is en gelijk na de enter met de home knop switch naar een andere app en dan een dan een tijdje met die andere app speel en dan met de home knop (lang drukken) weer terug naar de browser, dan is de url ondertussen keurig geladen.
Je moet de browser niet met de “back” knop verlaten natuurlijk.

Maar dat is toch niet zo bijzonder, het ligt er ook aan hoe de app geprogrammeerd is.
Neem de klok bijvoorbeeld, als je daar een timer zet, kan je ondertussen rustig een andere app gebruiken, de timer zal keurig optijd aflopen.

Bewerkt (25 juni 2011 11:25)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 11:49

Voor nog wat extra info: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/12658-uitleg-verschil-tussen-home-backtoets.html

Bewerkt (25 juni 2011 11:49)
Luccc

Luccc

• Lid sinds 28 januari 2011
  • Berichten 122
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 11:53

Nee, ook als ik switch van van apps dmv de hometoets lang indrukken moet ie alles steeds opnieuw laden..

Bewerkt (25 juni 2011 11:53)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 12:09

Luccc;184269
Nee, ook als ik switch van van apps dmv de hometoets lang indrukken moet ie alles steeds opnieuw laden..

Dan zul je toch een geheugen-tekort hebben.
als je een app met de hometoest verlaat dan blijft deze akttief en als je er weer terugkeert dan moet alles nog exact zo staan zoals je hem toen verliet.

Heb je echter een tekort aan geheugen dan gaat android apps sluiten en dan klopt het dat bv een browser weer alles moet inladen als je er weer teruggaat.

Ik switch heel vaak tussen apps en dat werkt uitstekent alle apps blijven in de situatie zols ik ze verliet.

Bewerkt (25 juni 2011 12:09)

Samsung Galaxy S8+

klwinkel

klwinkel

• Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 12:33

AVS;184275
Dan zul je toch een geheugen-tekort hebben.
als je een app met de hometoest verlaat dan blijft deze akttief en als je er weer terugkeert dan moet alles nog exact zo staan zoals je hem toen verliet.

Heb je echter een tekort aan geheugen dan gaat android apps sluiten en dan klopt het dat bv een browser weer alles moet inladen als je er weer teruggaat.

Ik switch heel vaak tussen apps en dat werkt uitstekent alle apps blijven in de situatie zols ik ze verliet.

Mooier nog, ze blijven niet alleen in de situatie zoals je ze achter laat, maar maken op de achtergrond ook nog hun werk af, zoals bv de url inladen bij de browser.

Dat zet me trouwens wel aan het denken, dat apps die niet op de voorgrond actief zijn, dus wel degelijk de cpu gebruiken en daarmee dus ook de batterij belasten. E.e.a. hangt er natuurlijk vanaf hoe de app geprogrammeerd is.

Bewerkt (25 juni 2011 12:33)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 18:57

Helemaal juist klwinkel.
Ik switch regelmatig tussen de apps terwijl ze bezig zijn, en ze maken ook af waar ze mee bezig zijn. Titanium Backup bv maakt gewoon zn backup die ik gestart heb als ik allang weer met wat anders bezig ben.

Eventjes geheel terzijde van deze topic is dat wel meteen de reden dat ik zeg dat als een app op de achtergrond staat hij dus niet per definitie slaapt en dus wel degelijk cpu en dus stroom verbruikt.
In diverse batterijtopics wordt nl wel eens anders beweerd

Bewerkt (25 juni 2011 18:57)

Samsung Galaxy S8+

galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 19:57

Ook eventjes terzijde AVS, je Sigpic van je Acer is niet te zien.

Bewerkt (25 juni 2011 19:57)
klwinkel

klwinkel

• Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 20:00

AVS;184462
Eventjes geheel terzijde van deze topic is dat wel meteen de reden dat ik zeg dat als een app op de achtergrond staat hij dus niet per definitie slaapt en dus wel degelijk cpu en dus stroom verbruikt.
In diverse batterijtopics wordt nl wel eens anders beweerd

Ja klopt, ik zeg het zelf ook altijd ;-) Een app krijgt een OnPauze() bericht zodra hij naar de achtergrond gaat. Het is aan de programmeur hoe hij daar mee om wil gaan. Vaak word blijkbaar een lopende actie afgemaakt en dat is ook wel wenselijk natuurlijk zoals bij de backup die je noemt. Zo zijn we dat van andere os'en ook gewend.
Bij spelletje zal dat vaak niet gebeuren, het heeft bij de meeste spelletjes geen zin om op de achtergrond door te gaan, dus die.zullen wel in slaap gaan.
De Maps app van Google is blijkbaar ook nog redelijk druk op de achtergrond, als ik de posts van de afgelopen dagen zo lees.

Dus multitasken doet ie wel degelijk.

Bewerkt (25 juni 2011 20:00)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 21:28

Ja, maps is idd vaak aktief en ook nog eens een lastige om de nek om te draaien en eenmaal gestart is hij haast niet te stoppen. Komt ook door latitude en plaatsen die allemaal maps nodig hebben. Hierdoor heb ik de indruk dat een aktieve maps wel aardig wat stroom verbruikt.

Bewerkt (25 juni 2011 21:28)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren