Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 24 juni 2011
  • 17:05

Dag allemaal,

Onlangs de originele gingerbread via kies gedownload. Echter is de batterijduur treurig slecht… Bij vrijwel alleen standby gebruik is de batterij binnen 8 uur leeg, alle extra's (wifi e.d.) staan uit. Samsung gebeld en moest hem opsturen… maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, kan mijn telefoon niet missen. Nu hoorde ik dat ik eens een custom rom moet proberen.

Nu een paar uur e.e.a. te hebben gelezen zie ik niet meer wat ik moet doen.. Ik heb dus absoluut geen verstaand van telefoon… ik kwam op een topic over litening rom v5.4. Hierin staan een aantal dingen wat ik niet begrijp:
- wat is een lagfix en hoe moet ik die uitzetten?
- wat is een CWM recovery en wat moet ik daarmee?

Moet ik bovenstaande uberhaubt wel doen bij originele rom?

Is iemand mij bereid op stap voor stap. uit te leggen hoe ik van origineel naar lite'ning 5.4 ga???? Er zijn veel topics maar veel in taal of termen waar ik stijl van achter over sla….

Vandaar een nieuwe vraag van mij over een custom rom??

Als ik deze video volg http://www.youtube.com/watch?v=qZV8WUMNplU&feature=player_embedded#at=231 kan er dan niets mis gaan en doe je dan alles goed???
Alleen snap ik dan nog niet wat die lagfix en CWM is

Ik hoop dat iemand mij kan helpen….

Thanks..

Bewerkt (24 juni 2011 17:05)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 17:44

Heb je na de update naar Gingerbread wel een factory reset gedaan? Zo nee, dan lijkt het mij daar wel tijd voor, want het kan zijn dat data van de oude situatie nu in conflict komen met de nieuwe situatie.
Kijk voor goede informatie over de factory reset even in mijn handtekening hieronder, daar staat ook hoe je goede backups kunt maken.

Bewerkt (24 juni 2011 17:44)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 17:47

minibrekkers;184014
Dag allemaal,

Onlangs de originele gingerbread via kies gedownload. Echter is de batterijduur treurig slecht… Bij vrijwel alleen standby gebruik is de batterij binnen 8 uur leeg, alle extra's (wifi e.d.) staan uit. Samsung gebeld en moest hem opsturen… maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, kan mijn telefoon niet missen. Nu hoorde ik dat ik eens een custom rom moet proberen.

Nu een paar uur e.e.a. te hebben gelezen zie ik niet meer wat ik moet doen.. Ik heb dus absoluut geen verstaand van telefoon… ik kwam op een topic over litening rom v5.4. Hierin staan een aantal dingen wat ik niet begrijp:
- wat is een lagfix en hoe moet ik die uitzetten?
Een lagfix zorgt er voor dat je interne sdkaart wordt ingedeelt in andere extensies.
Standaart heb je dat er niet opstraan.
- wat is een CWM recovery en wat moet ik daarmee?
CWM is de afkorting voor clock work mod
Dat is een programmatje om unsinged zips mee te kunnen flashen.
Maar als je het stappen plan netjes volgt dan kom je er vanzelf achter wat het is;)
Moet ik bovenstaande uberhaubt wel doen bij originele rom?

Gewoon de stappen volgen die op de eerste pagina staan van de rom die je wil.
en vooral goed lezen. en als je er niet uit komt kun je het hier altijd vragen.

Is iemand mij bereid op stap voor stap. uit te leggen hoe ik van origineel naar lite'ning 5.4 ga???? Er zijn veel topics maar veel in taal of termen waar ik stijl van achter over sla….

Vandaar een nieuwe vraag van mij over een custom rom??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen….

Thanks..

tuurlijk willen wij je helpen.. maar als je de eerste pagina goed leest dan moet het helemaal goed komen!!

Bewerkt (24 juni 2011 17:47)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 24 juni 2011
  • 17:56

ik heb een factory reset gedaan ja….

Ik zal de video eens volgen…. hopen dat het goed gaat….

Bewerkt (24 juni 2011 17:56)
marga1

marga1

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 19:24

Ik ben erg benieuwd of het je lukt want als dat zo is moet ik het ook maar eens proberen.

Bewerkt (24 juni 2011 19:24)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 19:34

Die video is echt super hoor. Alle credits naar Bartito!Als je precies doet wat er staat en wat er gezegd wordt, kan het bijna niet mis gaan.

Bewerkt (24 juni 2011 19:34)
Reinier68

Reinier68

• Lid sinds 21 maart 2011
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 20:52

ik ben sinds een paar weken ook over gestapt naar een custom rom, en het bevalt me veel beter dan de standaard rom. ik vind zelf gingerreal fijner dan lightning, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Bewerkt (24 juni 2011 20:52)
marga1

marga1

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 21:04

galaxyjet;184074
Die video is echt super hoor. Alle credits naar Bartito!Als je precies doet wat er staat en wat er gezegd wordt, kan het bijna niet mis gaan.

Ik heb die video ook bekeken en denk dat het wel moet lukken.
Maar ik heb toch een vraagje. Bartito heeft het over het verwijderen van de sim en externe sd kaart. Maar wanneer moet je er die weer instoppen?
En heb je beslist een externe sd kaart nodig of kan het ook op je interne sd of is dat niet handig?

Bewerkt (24 juni 2011 21:04)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 21:13

Je hebt de externe sd niet nodig, dus als je die niet hebt, dan is dat geen enkel probleem. De sim (en de ext sd) zet je er pas op het allerlaatst weer in, als je klaar bent met flashen.

Bewerkt (24 juni 2011 21:13)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 25 juni 2011
  • 12:09

zo… het is gelukt……!!!! joepie… voel mij net als een kind bij sinterklaas..

Alle dank naar jullie en naar bartito voor de ontzettend duidelijke video… en litepro voor geweldige rom!

Thanks..

Rest mij nog een vraag, moet ik een hard reset doen na deze installatie?

Bewerkt (25 juni 2011 12:09)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren