Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marga1

marga1

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 13:30

pasmel;184778
Ja, dat heeft wel zin denk ik.
Want op het moment dat je het toestel gaat gebruiken, dan zal je wifi weer aan gaan.
Vervolgens ga je weg van huis, werk, school winkel etc. en dan zal je wifi aan blijven staan.
Wanneer je dan Y5 gebruikt, zal hij merken dat er geen wifi is, of geen herkende wifi en dan zet hij hem uit.
Zonder Y5 zal hij continue blijven zoeken naar een wifi netwerk.

Ik heb netwerkmelding wanneer open netwerk beschikbaar is heb ik ook uit en slaapstand is ingeschakeld. Dus volgens mij zoekt de telefoon geen wifi of zie ik dat dan verkeerd?

Bewerkt (26 juni 2011 13:30)
Edjekadetje

Edjekadetje

• Lid sinds 11 januari 2011
  • Berichten 313
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 11:28

@ marga1
Zou het kunnen zijn dat je een vinkje hebt staan bij Netwerkmelding en hij daarom dat ook meldt?
Ik heb zo te zien dezelfde situatie en hier doet Y5 gewoon netjes zijn werk.
Zodra ik buiten bereik van bekende wifi's kom, zegt hij dat ik buiten bereik ben en blijft de wifi uit tot hij dicht genoeg is genaderd voor verbinding. Pas dán maakt hij verbinding en is hij aan het werk.
Heb je hier wat aan?

Bewerkt (9 juli 2011 11:28)
marga1

marga1

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 12:36

Edjekadetje;190277
@ marga1
Zou het kunnen zijn dat je een vinkje hebt staan bij Netwerkmelding en hij daarom dat ook meldt?
Ik heb zo te zien dezelfde situatie en hier doet Y5 gewoon netjes zijn werk.
Zodra ik buiten bereik van bekende wifi's kom, zegt hij dat ik buiten bereik ben en blijft de wifi uit tot hij dicht genoeg is genaderd voor verbinding. Pas dán maakt hij verbinding en is hij aan het werk.
Heb je hier wat aan?

Ik heb bij Netwerkmelding vinkje uit staan, dus zoekt telefoon toch geen verbinding wanneer er geen open netwerk beschikbaar is? Dus in hoeverre heeft het dan nog zin om Y5 te hebben. Mijn eigen Wifi heb ik op slaapstand staan.

Bewerkt (9 juli 2011 12:36)
Edjekadetje

Edjekadetje

• Berichten 313
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 15:37

Wanneer je je eigen wifi op slaapstand hebt staan, zal hij idd weinig stroom verbruiken.
Maar het gaat er juist om dat wanneer jij je buiten je eigen wifi begeeft, hij dat opmerkt en stopt met zoeken en dus stroom bespaart.

Wanneer je wifi alleen op slaapstand staat en je bent buiten bereik van jouw wifi met de telefoon bezig (hierdoor niet langer in slaap), zal hij gaan zoeken naar jouw wifi, die hij vervolgens niet zal vinden.

Bewerkt (9 juli 2011 15:37)
marga1

marga1

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 16:32

Edjekadetje;190329
Wanneer je je eigen wifi op slaapstand hebt staan, zal hij idd weinig stroom verbruiken.
Maar het gaat er juist om dat wanneer jij je buiten je eigen wifi begeeft, hij dat opmerkt en stopt met zoeken en dus stroom bespaart.

Wanneer je wifi alleen op slaapstand staat en je bent buiten bereik van jouw wifi met de telefoon bezig (hierdoor niet langer in slaap), zal hij gaan zoeken naar jouw wifi, die hij vervolgens niet zal vinden.

Dus als ik vinkje zet bij netwerkmelding dan gaat telefoon niet zoeken. Maar gaat dus wel elke keer naar mijn eigen Wifi zoeken waar ik ook maar ben. En met Y5 zoekt telefoon niet maar mijn eigen Wifi als ik ergens anders ben. Klopt mijn redenering zo?

Bewerkt (9 juli 2011 16:32)
Edjekadetje

Edjekadetje

• Berichten 313
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 19:57

Ja dat klopt.
De hele truc is nog makkelijker te bevatten als je gewoon onthoud dat Y5 weet waar jouw wifi is waarop je automatisch kunt inloggen (je eigen, die van je partner, vriend/vriendin, ouders, noem maar op).
Met Y5 voorkom je dus dat hij loopt te zoeken terwijl er niets binnen bereik is. Y5 werkt op basis van geografische locatie.

Bewerkt (10 juli 2011 19:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren