Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gerrie123

gerrie123

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 20:34

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik wil graag mijn Samsung Galaxy S met Android 2.3.3 rooten.
Zelf heb ik hier eigenlijk 0,0% verstand van dus daarom wou ik jullie vragen om hulp.
Heeft iemand van jullie misschien een goede tutorial of kunnen jullie het mij zo uitleggen?

Alvast bedankt!

Bewerkt (18 juni 2011 20:34)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 20:43

In deze howto staat een hoofdstukje over de speedmodkernel, daar kun je lezen hoe je die erop kunt zetten en hoe je vervolgens kunt rooten. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html Maar begin even te lezen bij de factory reset, voor het geval je dat nog niet gedaan hebt na de update.

Bewerkt (18 juni 2011 20:43)
gerrie123

gerrie123

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 20:51

Djembebi;180446
In deze howto staat een hoofdstukje over de speedmodkernel, daar kun je lezen hoe je die erop kunt zetten en hoe je vervolgens kunt rooten. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html Maar begin even te lezen bij de factory reset, voor het geval je dat nog niet gedaan hebt na de update.

Dankjewel voor je snelle reactie!
Als ik bij de stap speedmod kernel kijk zie ik dat ik odin3 moet starten.
Is het de bedoeling dat ik deze uit een eerdere stap download?

Als ik mijn toestel geroot heb, hoe werkt het dan precies met een andere Rom(ik weet niet precies wat ik hier allemaal mee kan) erop zetten?

Bewerkt (18 juni 2011 20:51)
Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 18 juni 2011
  • 21:14

Het lijkt me wel handig ja om Odin eerst te downloaden, anders wordt het een beetje moeilijk om het op te starten.

Volgens mij hoef je niet geroot te zijn om een custom rom te flashen. Bij veel roms ben je automatisch geroot. Maar ik neem aan dat je backups van je apps wilt maken voordat je gaat flashen, dus dan moet je wel geroot zijn. Je kunt dan backups maken met Titanium Backup.

Zorg er wel altijd voor dat je een backup hebt van je EFS folder voor je gaat flashen, en dat je een werkende 3-button-combo hebt.
Hoe dat allemaal moet kun je hier lezen:

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-index-belangrijke-topics.html

Bewerkt (18 juni 2011 21:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren