Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

polo

polo

• Lid sinds 11 september 2010
  • Berichten 574
  • Reputatie 10
  • 18 juni 2011
  • 18:09

Heb me nu een paar uur zoet gehouden met het vergelijken van modems door telkens een andere modem te flashen en dan de signaalsterkte en de asu te noteren;
Eerst dacht ik er een lijn in te kunnen trekken maar dat zou te eenvoudig geweest zijn…
Ik flashtte respectievelijk JPY,JVO,JVP,JPG,JQ1 en JVK.
De signaalsterkte schommelde tussen -91 en -79, asu tussen 11 en 17.
Maar dan merk ik dat het signaal afneemt en toeneemt gewoon door de gsm een paar centimeter hoger of lager te houden en dat de modem die daarnet mooie waarden gaf(JPY met -79 en asu 17)plots naar de slechtste score zakt(-91 en asu 11).
Misschien is mijn basic-testmethode niet de juiste? Of zijn modems beter te testen onder andere omstandigheden?
De reden tot testen was de opmerking die ik kreeg, op één dag, van 3 verschillende mensen die ik belde dat het signaal wegviel en dat ze de helft van mijn zinnen niet begrepen…(de grote verschillen in signaal die ik hier meet kunnen een verklaring zijn?)
Iemand weet raad?

Ps ik woon landelijk en relatief ver van gsm-masten.

Bewerkt (18 juni 2011 18:09)
tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 18:28

Ik denk… dat het ene modem niet veel beter is dan het andere… Zal geen hele grote verschillen maken… Er is echt geen wonder modem dat opeens je gpsontvangst supergoed maakt, of je internet supersnel… Ik heb er ook weleens een dagje aan besteed en kwam tot dezelfde conclusie als jij.. Ene moment goed, andere moment slecht. Ligt niet aan het modem maar aan de signaal sterkte… Toch succes!

Bewerkt (18 juni 2011 18:28)
polo

polo

• Lid sinds 11 september 2010
  • Berichten 574
  • Reputatie 10
  • 18 juni 2011
  • 18:49

Inderdaad, ik denk dat dit de enige conclusie is…
Waarschijnlijk is het verschil tussen de modems geschikt voor de Europese markt te klein om meetbare verschillen te zien?
Als er per land of regio telkens een andere modem zou moeten gebruikt worden zou dat nogal een gedoe geven vrees ik tijdens onze vakanties!
Maandag ga ik voor twee dagen heen en terug naar Lissabon. Als ik er de tijd vindt doe ik daar nog eens de test…
Als er intussen nog mensen zijn met tips, altijd welkom.(vooral bij de gebruikte methode stel ik mij vragen over. Telkens een factory reset doen na het flashen van een modem vindt ik bv een beetje teveel van het goede…)

Bewerkt (18 juni 2011 18:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren