Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 09:43

Beste AW gebruikers,

Ik start deze topic omdat ik nu een geruime tijd op Gingerbread zit en ik het een slechte update vind geworden.
Veel zaken zijn slechter geworden dan de Froyo en wil mensen wel info toe schuiven voordat men besluit over te gaan naar de nieuwe update 2.3.3

Mijn conclusies en feiten op een tij.

Nadelen.
* Slechte batterij, steeds na het opladen zie je verschillende procenten of hij begint bij 98 of dan opeens bij 85 nooit tussen de 100% en 97 zoals het hoort.
Daarbij is de duur van de batterij ook erg slecht!

* Veel spontane reboots, ligt je mobiel op de tafel hoppa start hij vanzelf opnieuw op.
* Verschillende bugs gevonden waaronder met de front-camera.

Voordelen.
* Voelbaar sneller werkend, denk aan internet en de apps opzicht.
* Tja voor de rest nog niet veel positiefs gevonden

Mocht je wat willen toevoegen over de opdate of heb jij andere ervaringen deel deze dan zeker, wil alleen de mensen helpen hun keuze makkelijker te maken om het wel of niet te doen. Ik vind dat Gingerbread een slechte vooruitgang is en ben hard het denken terug te gaan naar de vertrouwde Froyo.

Natuurlijk bestaan er genoeg Custom rommen maar toch blijf je bepaalde problemen onder vinden, vooral het batterij probleem heb ik met vrijwel alle rommen van Gingerbread.

mvg

DeBewoner.

Bewerkt (30 mei 2011 09:43)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 09:46

ik vind je conclusie van voor en nadelen heel beperkt en totaal niet realistisch t.o.v. de feiten. jouw mening is dat gingerbread XXXX is tov froyo. deels ben ik het wel met je eens maar onderbouw het dan ook goed.

bijvoorbeeld dat batterijverhaal met die percentages.. dat is iets waar jij tegenaan liep, ik heb het NOOIT gehad.
die spontane reboots. Werden veroorzaakt door die crappy TW4 launcher mod of andere vage SGS2 dingen die men zonodig wilde installeren

Bewerkt (30 mei 2011 09:46)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 30 mei 2011
  • 09:51

Dat zal dan ook de reden zijn waarom de uitrol van gingerbread gestaakt is, en dat er nog geen officiele versie is. Maar mij hoor je niet zeuren, als je custom gaat weet je dat je soms tegen problemen aanloopt.

Ik vind het overigens niet storend, die kortere batterij, en vind juist het extra inzicht in batterijgebruik van GB heel fijn. Rare sprongen in batterij indicatie en spontane reboots heb ik nog nooit gehad, althans niet perse met GB..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (30 mei 2011 09:51)
mastersound164

mastersound164

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 10:08

ik van deze kant op gingerbread 1x spontane reboot gehad ,zit nu al een tijdje op rom van Tjilitjap en werkt uitstekend zonder lagfix.
Test nu de JVO 5 Versie tot nu toe stabiel.
Batterij drain nog nooit gehad .
Na opladen wel zo`n 97 % en duur batterij bij normaal gebruik rond de 12 a 14 uur.
Misschien Tjappie Rom flashen ???????????? Proberen kan geen kwaad .
mvg mastersound164

Bewerkt (30 mei 2011 10:08)
Amboe

Amboe

• Lid sinds 17 januari 2011
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 10:18

nanders;170113
Dat zal dan ook de reden zijn waarom de uitrol van gingerbread gestaakt is, en dat er nog geen officiele versie is. Maar mij hoor je niet zeuren, als je custom gaat weet je dat je soms tegen problemen aanloopt.

Ik vind het overigens niet storend, die kortere batterij, en vind juist het extra inzicht in batterijgebruik van GB heel fijn. Rare sprongen in batterij indicatie en spontane reboots heb ik nog nooit gehad, althans niet perse met GB..

Gestaakt? Ik lees zojuist op XDA dat GB in Hong Kong en Taiwan is gereleased!!

bronnen:
I9000ZSJV5 is released in Asian - xda-developers
New Asian GB Rom ZSJV5

Overigens wel raar, want Samsung zou GB toch eerst in Europa uitbrengen???

Bewerkt (30 mei 2011 10:18)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 10:32

mvenneker;170107
ik vind je conclusie van voor en nadelen heel beperkt en totaal niet realistisch t.o.v. de feiten. jouw mening is dat gingerbread XXXX is tov froyo. deels ben ik het wel met je eens maar onderbouw het dan ook goed.

bijvoorbeeld dat batterijverhaal met die percentages.. dat is iets waar jij tegenaan liep, ik heb het NOOIT gehad.
die spontane reboots. Werden veroorzaakt door die crappy TW4 launcher mod of andere vage SGS2 dingen die men zonodig wilde installeren

How ik heb het hier niet over mods of dergelijke heb hier gewoon een stock versie die geroot is dus heb het over Gingerbread en niet over mods dus denk dat je het nut van het bericht/topic nog eens moet doorlezen.

Het zijn mijn feiten en conclusies andere ervaren het anders en dat kunnen we hier delen vandaar het topic en niet elkaar aanvallen op antwoorden…

Er zijn vele wel met me eens dat Gingerbread niet zo hoog scoort onder de mensen..

Bewerkt (30 mei 2011 10:32)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 10:59

ik heb toch ook in mn antwoord gezegd dat ik het deels wel met je eens ben? ik val je sowieso niet aan.

ik geef alleen aan dat ik de zaken zoals jij ze schetst niet heb ervaren.

enne, zo stock draai jij je rom niet gezien je gingerreal mod, gezien je ext4 en je zelf gebrouwde theme :-)

Bewerkt (30 mei 2011 10:59)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 11:06

Je gaat nu uit vanuit me handtekening en daar draai ik het op dit moment niet op.. Handtekning is niet aangepast omdat ikk op het moment op stock zit omdat ik tot nu toe op geen een GB ROM tevreden draai en ik het testen ben welke wel daarna pas ik de handtekening weer aan..

Maar goed ben blij dat jij geen last ervan hebt menige hebben alleen maar problemen met GB waar onder ik..

Bewerkt (30 mei 2011 11:06)
ladyminnie

ladyminnie

• Lid sinds 22 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 11:12

draai 2.3.3 met litening rom 5.4.
Batterij gaat idd meteen naar 97% maar daarna gedraagt die zich gewoon, speel best veel spelletjes en als ik thuis ben staat wifi continu aan voor updates van twitter. Doe er ca 12 uur mee. 's avonds gaat die 2 uurtjes op de oplader en overdag indien nodig, meestal niet.
Geen last van reboots, vastlopers etc

Bewerkt (30 mei 2011 11:12)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2011
  • 11:20

ladyminnie;170154
draai 2.3.3 met litening rom 5.4.
Batterij gaat idd meteen naar 97% maar daarna gedraagt die zich gewoon, speel best veel spelletjes en als ik thuis ben staat wifi continu aan voor updates van twitter. Doe er ca 12 uur mee. 's avonds gaat die 2 uurtjes op de oplader en overdag indien nodig, meestal niet.
Geen last van reboots, vastlopers etc

Dat is netjes. Heb nu de stock van vodafone erop die houdt zich tot nu toe het beste…

Gekke is eergister had ik wat fout gedaan met de theme testen en had ik de rom overnieuw moeten flashen. heb de wipe gebruikt en nu is na het nieuw flashen deze rom ook hopeloos qua batterij en dat vind ik gek… Want hij is helemaal schoon gemaakt voor het flashen..

Bewerkt (30 mei 2011 11:20)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren