Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mis

mis

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 16:30

Ik heb nog de firmwareversie 2.1 update 1.

Hoe update ik het toestel nu.

Ik heb het de discussie gelezen op dit forum over het updaten maar er is mij niet veel duidelijk geworden.
Het heeft meer vragen opgeroepen.
- wat is de dat: laatste versie van ‘kies’. waar vind ik dat
- mijn android versie: waar vind ik dat

ik moet dan eerst een back-up maken, maar in dit bericht staan zoveel voorbeelden met apps die je daarvoor kunt gebruiken, wat is nu de beste app die ik kan gebruiken die contacten, berichten, inhoud etc. allemaal opslaat.

En hoe zet ik dan de nieuwe versie erop? Waar haal ik dat vandaan?

Dit zal ‘iedereen’ vast al wel weten, maar ik ben niet zo technisch, en wil ook niet dat de galaxy het niet meer doet. Dan weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen…..
:confused:

Bewerkt (29 mei 2011 16:30)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:01

Er is op dit moment nog geen officiele Nederlandse Gingerbread (2.3) versie beschikbaar, dus je hebt nu de meest actuele officiele versie op je telefoon staan (2.1.1). Jouw Androidversie is te vinden bij Instellingen> over de telefoon.
Als je Kies al hebt geïnstalleerd, kan je in het programma zelf checken voor updates (bij “Help”) en als je kies nog niet hebt kan je die downloaden bij de site van Samsung (bij service oid).
Overigens raad ik je niet aan om met Kies backups te maken, want Kies is heel instabiel en het kan zomaar gebeuren dat je helemaal niet meer bij je backupos kunt komen. Het beste kan je backups maken met MyBackup en zet die backup voor de zekerheid ook op je externe sd-kaart en/of op je pc. In dit topic: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/14669-tip-factory-reset-uitvoeren-wat-komt-er-bij-kijken.html vind je nog meer mogelijkheden om backups te maken.
Als de officiële versie van GB (=Gingerbread) door Samsung wordt vrijgegeven in NL, dan zal je dat hier kunnen lezen. Dat kan je bijna niet ontgaan dan

Bewerkt (29 mei 2011 17:01)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:05

Kies is het (rot)programma van Samsung zelf en is te downloaden hier: http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=UNI_NL&CttFileID=3987165&CDCttType=SW&ModelType=N&ModelName=GT-I9000&VPath=SW/201105/20110521192620273/Kies_2.0.0.11044_11_3.exe

Dit dien je dus eerst te installeren op je PC. Daarna je toestel in KIES modus zetten (menuknop - instellingen - draadloos en netwerk - usb instellingen).
Nu start je kies op en daarna pas verbind je je toestel via usb met de pc. Laat hem even zijn gang gaan en daarna zal je in KIES zien dat hij verbonden is. Als je dit niet voor mekaar krijgt, is dit handig om te lezen : http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11673-howto-voor-mensen-die-hun-sgs-niet-kunnen-verbinden-met-hun-computer.html

Kies zal aangeven wat je huidige versie is EN of er een nieuwere firmware versie voorhanden is.
Is er een nieuwere, dan staat er ook de knop om up te daten.
Kies geeft je zelf al de mogelijkheid om je data te backuppen. Kies zal normaal niets wissen van je toestel, maar je weet maar nooit.

De beste app om je apps en data te bewaren is titanium backup (zie de how to in mijn handtekening) MAAR dan dien je geroot te zijn en dat ben je niet.
Dan blijft enkel My Backup pro over. Die kan je apps backuppen zonder dat je geroot bent, maar dan ben je je data van de apps kwijt. (zoals bv. de voortgang in Angry Birds om maar iets te noemen). Daar bestaat wel weer een andere app voor in de market.
In de how to van titanium staan ook nog apps om je mobiele internetgegevens te backuppen (APN) of je call logs, of je sms'jes etc…

Je contacten kun je het beste linken met je gmail. Dan staan ze meteen in je toestel als je je emailadres en paswoord ingeeft bij gmail.
Hetzelfde geldt tevens voor je agenda.

Dit is al even een start.
Loop je tegen bepaalde dingen aan, vraag het dan hier!

Succes alvast

Bewerkt (29 mei 2011 17:05)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:07

galaxyjet;169844
Er is op dit moment nog geen officiele Nederlandse Gingerbread (2.3) versie beschikbaar, dus je hebt nu de meest actuele officiele versie op je telefoon staan (2.1.1).

De laatste is wel 2.2.1 en niet 2.1.1 …

Bewerkt (29 mei 2011 17:07)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:11

Kies is een programma van Samsung om o.a. je telefoon mee te updaten. De laatste Kiesversie is hier te vinden: Haal het maximale uit je telefoon SAMSUNG
Jouw androidversie kun je vinden in instellingen - over de telefoon (helemaal naar beneden scrollen) - androidversie. Maar je geeft zelf al aan dat je versie 2.1 update 1 hebt.
Er bestaan i.d.d. verschillende apps om verschillende zaken mee te backuppen. Als je daar meer info over wilt, klik dan even in m'n handtekening (hier beneden) op de link die gaat over factory reset. Het is verstandig om dit allemaal van tevoren even goed te lezen en voor te bereiden.
Zoals ik al noemde, kun je dus via Kies je telefoon de laatste update geven. In je andere topic over het verbinden met je pc via usb heb ik al aangegeven hoe je dat het beste kunt doen.
Maar … als ik je een goede raad mag geven: ga niets backuppen met het programma Kies. Je zult niet de eerste, maar ook zeker niet de laatste zijn, die door Kies voor backups te gebruiken, in de problemen komt omdat Kies een erg onbetrouwbaar programma is.
Mocht updaten met Kies problemen geven, post het dan maar. Dan zijn er nog wel andere manieren om dat op te lossen

Edit: zie dat ik alweer veel te laat ben *lol*

Bewerkt (29 mei 2011 17:11)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:32

Bartito;169847
De laatste is wel 2.2.1 en niet 2.1.1 …

En Bartito heeft helemaal gelijk! Cijfertjes zaten weer eens fout in mijn hoofd, sorry!

Bewerkt (29 mei 2011 17:32)
mis

mis

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:53

je contacten met gmail linken, hoe doe ik dat dan ?

weet ik inmiddels….!

kies inmiddels geinstalleerd op de pc.
moet het verder nog bekijken….

Ik krijg de galaxy niet zichtbaar in kies.
usb is aangesloten, keuze bij usb instellingen = kies, en nu ?
wat doe ik fout ???

Bewerkt (29 mei 2011 17:53)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 17:57

mis;169869
je contacten met gmail linken, hoe doe ik dat dan ?

kies inmiddels geinstalleerd op de pc.
moet het verder nog bekijken….

Hier een link: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/13251-howto-contacten-synchroniseren-met-gmail-galaxy-s.html

Bewerkt (29 mei 2011 17:57)
mis

mis

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 19:08

Nu nog de galaxy verbinden met Kies.

Ik ben jullie wel erg dankbaar voor alle hulp, voel me wel onnozel, dat ik deze dingen niet weet….

Bewerkt (29 mei 2011 19:08)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 19:38

Graag gedaan hoorEn ooit zijn we allemaal zo begonnen

Bewerkt (29 mei 2011 19:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren