Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jodok

jodok

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 17:50

Zijn er nog verschillen tussen xeu en xen behalve het land United Kingdom en Nederland,
Heeft het ook consequenties op aps enz

Bewerkt (25 mei 2011 17:50)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 17:53

er zijn een paar apps die je niet kan downloaden.. maar geen 1 die je mist volgens mij..
samsung apps kan andere apps weergeven bijvoorbeeld..
en kies denkt ook dat je in engeland woont..

dus eigenlijk geen probleem!

Bewerkt (25 mei 2011 17:53)
jodok

jodok

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 17:58

Oke dank je wel voor je antwoord

Bewerkt (25 mei 2011 17:58)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 mei 2011
  • 18:06

jodok;167416
Zijn er nog verschillen tussen xeu en xen behalve het land United Kingdom en Nederland,
Heeft het ook consequenties op aps enz
Ja er zijn verschillen, bv. de laatste letter (geintje). Voor zover ik heb kunnen nagaan, heeft het betrekking op de apps. Zo zul je in een XEU, geen app tegen komen als bv. de Telegraaf die je wel krijgt als de CSC XEN flasht. Ik heb zelf bv. nu de VOD (Vodafone) welke in de allerlaatste firmware van 6 mei 2011 zat. Hier kreeg ik de app. 360 welke speciaal voor Vodafone is.
OP XDA wordt geadviseerd om zoveel mogelijk regio gebonden firmware (CSC) te flashen. Anderen spreken echter over fabeltjes.
Zoals je zelf misschien ook al ontdekt hebt, verandert soms je productcode. Met nadruk soms, omdat mijn productcode ongewijzigd is gebleven, na de laatste firmware flash en netjes XEN aangeeft.
Ik weet niet of Samsung apps in de XEU versie ook Rabotelebankieren, Teletekst en bv. Bol.com weergeeft.

Bewerkt (25 mei 2011 18:06)
dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 18:17

embryo1;167425
Ja er zijn verschillen, bv. de laatste letter (geintje). Voor zover ik heb kunnen nagaan, heeft het betrekking op de apps. Zo zul je in een XEU, geen app tegen komen als bv. de Telegraaf die je wel krijgt als de CSC XEN flasht. Ik heb zelf bv. nu de VOD (Vodafone) welke in de allerlaatste firmware van 6 mei 2011 zat. Hier kreeg ik de app. 360 welke speciaal voor Vodafone is.
OP XDA wordt geadviseerd om zoveel mogelijk regio gebonden firmware (CSC) te flashen. Anderen spreken echter over fabeltjes.
Zoals je zelf misschien ook al ontdekt hebt, verandert soms je productcode. Met nadruk soms, omdat mijn productcode ongewijzigd is gebleven, na de laatste firmware flash en netjes XEN aangeeft.
Ik weet niet of Samsung apps in de XEU versie ook Rabotelebankieren, Teletekst en bv. Bol.com weergeeft.

Daarmee bedoel je Samsung Apps hoop ik, want dat is namelijk het enige wat de CSC beïnvloed. De regionale apps die je kunt downloaden in de Samsung App Market. Verder maakt het écht geen arie uit. En als je per sé wil kun je je CSC altijd nog los flashen.

Bewerkt (25 mei 2011 18:17)
embryo1

embryo1

• Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 mei 2011
  • 18:49

dherre65;167430
Daarmee bedoel je Samsung Apps hoop ik, want dat is namelijk het enige wat de CSC beïnvloed. De regionale apps die je kunt downloaden in de Samsung App Market. Verder maakt het écht geen arie uit. En als je per sé wil kun je je CSC altijd nog los flashen.

Yep, en de CSC beinvloedt ook het kiezen van de noodnummers, buiten de simcard om. Maar ja, 112 kom je een heel eind hier in Europa. Dus het valt allemaal wel mee. Misschien raadzaam te vermelden, dat je altijd de juiste firmware kunt flashen, maar als je problemen hebt met je toestel de garantie vervalt, als er geen orginele firmware opstaat. Ik zag dat Jodok newbie status heeft.

Bewerkt (25 mei 2011 18:49)
jodok

jodok

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 20:06

Hoe kun je de csc los flashen, ik had namelijk een code die ik samen met mijn imei nummer in mijn telefoon moest intikken en toen kwam ik in een scherm waar ik van land kon gaan wisselen er stond bij mij namelijk kor en heb hem toen naar xeu veranderd omdat xen er niet tussen stond.

Ik heb mijn firmware van de site samfirmware en heb toen van europa de laatste update gepakt 2.3.3

Bewerkt (25 mei 2011 20:06)
embryo1

embryo1

• Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 mei 2011
  • 20:17

jodok;167506
Hoe kun je de csc los flashen, ik had namelijk een code die ik samen met mijn imei nummer in mijn telefoon moest intikken en toen kwam ik in een scherm waar ik van land kon gaan wisselen er stond bij mij namelijk kor en heb hem toen naar xeu veranderd omdat xen er niet tussen stond.

Ik heb mijn firmware van de site samfirmware en heb toen van europa de laatste update gepakt 2.3.3
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Hier de link van de laatste off. Ned. firmware. Het is n 3 file. Dus er staat na het uitpakken een CSC I9000XENJS3.
Deze kun je met Odin flashen, Zoals je weet zonder repartition en pit.
De upload is afkomstig van Kalua een medewerker van een Samsung Service center in Ned.

Misschien kun je de file bewaren als er ooit problemen met je toestel ontstaan en je na een service point moet.

Bewerkt (25 mei 2011 20:17)
jodok

jodok

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 20:31

embryo1;167512
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Hier de link van de laatste off. Ned. firmware. Het is n 3 file. Dus er staat na het uitpakken een CSC I9000XENJS3.
Deze kun je met Odin flashen, Zoals je weet zonder repartition en pit.
De upload is afkomstig van Kalua een medewerker van een Samsung Service center in Ned.

Misschien kun je de file bewaren als er ooit problemen met je toestel ontstaan en je na een service point moet.

Dank je wel voor je reactie maar is dit ook de nieuwe 2.3.3 en kan ik ook alleen de csc met odin flashen of moet ik ze dan weer alle 3 flashen

Bewerkt (25 mei 2011 20:31)
embryo1

embryo1

• Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 mei 2011
  • 20:46

jodok;167521
Dank je wel voor je reactie maar is dit ook de nieuwe 2.3.3 en kan ik ook alleen de csc met odin flashen of moet ik ze dan weer alle 3 flashen
Het is niet de nieuwste Gingerbread, maar Froyo 2.2.1. Je kunt de CSC los flashen in Odin. Invullen bij CSC. Geen repartition en geen
pit. Overigens kun je alles los flashen, modem, pda en csc.
De vuistregel is, 1 file: geen pit en geen repartition. 3 files: Repartition en pit 512.

en met de code *#1234# , via je telefoon, krijg je te zien , wat respectievelijk de pda/modem en csc is.

Bewerkt (25 mei 2011 20:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren