Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Citori

Citori

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 09:29

Hallo allemaal,

Ik ben Pim en ik ben nieuw hier op het forum. Ik hoop dat dit topic goed staat, zo niet, mijn excuses hiervoor.
Sinds gisteren doet mijn SGS erg raar: Het begon ermee dat m'n batterij op 100% bleef staan. Nadat ik ongeveer 2 uur radio had geluisterd en de nodige Whatsapp berichten had ontvangen/verstuurd. Dus ik dacht, dit klopt niet en ik schakelde het toestel uit, haalde de batterij er een paar seconden uit en schakelde het toestel weer in. Toen begon de ellende… De SIM-kaart zag hij nog op dit moment. Whatsapp deed raar en dacht dat ik een nieuwe gebruiker was, dus ik moest me opnieuw registreren. Ik typte m'n telefoonnummer in en kreeg het SMSje van Whatsapp. Maar ik kon er niet in komen.
Toen kreeg ik na het opnieuw opstarten in een keer van een aantal programma's (GTasks, Airmail, Facebook) deze melding: ‘Sorry! De toepassing Facebook (proces com.facebook.katana) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.’ Dit gebeurde al bij het opstarten van de telefoon. Dus ik dacht, ik gooi GTasks en Airmail er af (via Toepassingsbeheer, want Superbox liep ook al vast). De meldingen meteen bij het opstarten van de telefoon waren weg. Ook staat er een icoontje, rechtsboven in beeld van een SIM-kaartje met een uitroeptekentje. Ik heb toen ook nog even een SIM-kaart van iemand erin gedaan waarvan ik zeker wist dat die het deed. En het toestel deed nog niks.

Dus ik dacht, dan zet ik er maar Gingerbread op via een custom ROM. Na een paar handleidingen goed te hebben gelezen ben ik aan de gang gegaan. Maar toen ik volume-down+home+power in drukte gebeurde er helemaal niks… Het toestel bleef opnieuw opstarten zolang ik de power knop ingedrukt hield. Weet iemand hier meer van deze problemen, en hoe ik ze kan verhelpen??

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Groeten,
Pim

Bewerkt (25 mei 2011 09:29)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 09:51

Hey Pim,

Vraag eens aan een mod om je topic te verplaatsen nr het SGS gedeelte. Daar wordt je sneller geholpen
Mod: bv op pklijzing of esther1801 zoeken.

Nu, je probleem klinkt idd niet fris.
Heb je al eens overwogen om een factory reset te doen? Dit lost nl vaak veel problemen op, maar wist alle gegevens.
Zorg eer je een custom rom flasht ook dat je een werkende 3BC hebt.

Kijk eens in mijn handtekening bij het knopje nuttige topics naar de topics over custom rom, factory reset, werkende 3BC en eventueel een how to van titanium backup.

Zeer nuttige info! Lees je eerst even in voordat je vanalles gaat uitproberen.
Als je dan tegen iets aanloopt, helpen we je verder

BTW: typ eens sterretje hekje 06 hekje in de dialer. Wat komt er nu?
Typ ook even sterretje hekje 1234 hekje en wat krijg je nu?

Ik moet zo meteen voor een paar uren weg, maar de uitkomst van die codes is voor anderen belangrijk om je verder te helpen.

Succes en tot straks

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (25 mei 2011 09:51)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6195
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 25 mei 2011
  • 10:11

Bartito;167149
Hey Pim,

Vraag eens aan een mod om je topic te verplaatsen nr het SGS gedeelte. Daar wordt je sneller geholpen
Mod: bv op pklijzing of esther1801 zoeken.
Verplaatst

Bewerkt (25 mei 2011 10:11)
Citori

Citori

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 10:38

Hoi Bartito,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb net een factory reset gedaan. Toevallig had ik al een backup van mijn contacten etc. Maar na de factory reset krijg ik de melding dat er eerst een SIM-kaart in het toestel moet. Dus ik begin er bang voor te worden dat het een hardwarematig probleem is! Toch kan ik me niet voorstellen dat hij eerst aangaf dat de batterij steeds op 100% stond, en na een paar keer rebooten de SIM-kaart niet meer gezien wordt. Toch?

Bewerkt (25 mei 2011 10:38)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 10:54

Weet je zeker dat je toestel echt helemaal uit stond, toen je de batterij eruit haalde? Voor wat meer info hierover, lees even dit topic: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/14375-info-batterij-verwijderen-van-sgs.html

Bewerkt (25 mei 2011 10:54)
Citori

Citori

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 11:07

Hoi Djembebi,

Het zou inderdaad goed kunnen dat het toestel nog niet goed uit was. Ik stond buiten toen ik de batterij eruit haalde, dus dan is het moeilijk te zien of het toestel helemaal uit is. Maar het zou toch nog wel te herstellen zijn?

groeten,
Pim

Bewerkt (25 mei 2011 11:07)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 11:12

Bartito heeft je een paar vragen gesteld. Misschien handig als je daar eerst even antwoord op geeft.

En …. wat ook heel belangrijk is: doet je 3 button combo het? Hoe je dat kunt controleren, lees je hier: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8812-howto-3-button-combo-voor-wie-deze-niet-heeft.html

Bewerkt (25 mei 2011 11:12)
Citori

Citori

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 11:38

Djembebi, je hebt gelijk.
Als ik sterretje hekje 06 hekje intyp krijg ik het imei nummer:
Als ik sterretje hekje 1234 hekje intyp krijg ik:
PDA: I9000XWJS5
Phone: I9000XXJPY
CSC: I9000XENJS3
Build info: 2011.01

Ik wil de bootloader voor de 3BC er wel op zetten, maar is het dan niet zo dat mijn garantie dan vervalt. Want als het een hardwarematig probleem is, kan het nog onder de garantie vallen of niet?

Bedankt voor je reactie

Groeten,
Pim

Imei nr verwijderd voordat kwaad willende er mee aan de haal gaan!!

Bewerkt (25 mei 2011 11:38)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 11:57

Er zijn in het verleden (en dan praat ik over okt/nov. vorig jaar) een serie SGS-en gefabriceerd zonder 3BC. Deze “fout” is door Samsung later hersteld. Dus … een SGS met een werkende 3BC zal niet tot garantieverlies leiden.
Als je het echter niet vertrouwt, dan kun je nu ook een Samsung Servicepunt bij jou in de buurt zoeken (even googlen) en je verhaal doen. Waarbij je je vermoeden, dat je de batterij er te vroeg hebt uitgehaald, misschien beter niet kunt noemen
Zo'n servicepunt zal hoogst waarschijnlijk via Odin de software er opnieuw opzetten. Maar … als het een hardwarematig probleem is, dan lost dat niets op (dus ook niet als je het zelf gaat doen) …. Ik weet niet wat wijsheid is, in deze ….

Bewerkt (25 mei 2011 11:57)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 mei 2011
  • 11:59

Citori;167206
Djembebi, je hebt gelijk.
Als ik sterretje hekje 06 hekje intyp krijg ik het imei nummer:
354***********************
Als ik sterretje hekje 1234 hekje intyp krijg ik:
PDA: I9000XWJS5
Phone: I9000XXJPY
CSC: I9000XENJS3
Build info: 2011.01

Ik wil de bootloader voor de 3BC er wel op zetten, maar is het dan niet zo dat mijn garantie dan vervalt. Want als het een hardwarematig probleem is, kan het nog onder de garantie vallen of niet?

Bedankt voor je reactie

Groeten,
Pim

Is het niet verstandig om ff je IMEI nummer te verwijderen of een deel er van ???

Hier zijn het allemaal aardige personen, maar wie o wie kijken er nog meer mee ???

Bewerkt (25 mei 2011 11:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren