Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

D_Magic

D_Magic

• Lid sinds 03 maart 2011
  • Berichten 1114
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 21:52

Ik heb een aantal dagen geleden Simply Honey 3.5 geflashed…de kernel die daarbij zit is cf-root 3.2.

Ik heb meteen daarna de voodoo JVH kernel geflashed en na de 1e reboot stond de lagfix nog uit. Hierna heb ik alles op ext4 gezet…tijdens de reboot hoorde ik geen robo-voice maar het duurde toch een paar minuten en na de reboot kon ik in cwm en de voodoo control plus app zien dat alles op ext4 stond ( quadrant test gedaan en kreeg scores rond de 1700 dus alles moet op ext4 staan )

Gisteren wou ik de nieuwe Darky 10.1 eens proberen…dus wou ik alles terugzetten naar rfs…geprobeerd via cwm…maar start gewoon normaal op en alles staat nog steeds op ext4….vervolgens via de voodoo control plus app geprobeerd maar dit lukte ook niet…krijg de lagfix dus niet uit!!

Laatste voodoo JVH kernel opnieuw geflashed maar hetzelfde resultaat.

Darky 10.1 gebruikt de Darkcore 2.4 kernel dus heb ik die kernel geflashed hopende dat het met deze kernel wel zou lukken…alles staat nog steeds op ext4 en krijg het niet terug naar rfs.

Hierna heb ik een andere Rom geflashed…Juwe's 4.3.1…en op deze Rom met zowel de voodoo als de darkcore kernel weer hetzelfde probleem…krijg de lagfixen niet uit.

Op mijn interne sd staat een voodoo map met daarin logs en 2 andere dingen…system-as-rfs…en…disable-lagfix ( lijkt erop dat de lagfix dus uitstaat )

Cwm en de voodoo app zeggen dat alles op ext4 staat en de quadrant scores van 1700 bevestigen dat.

iemand een idee wat dit kan zijn en wat hieraan te doen????? ( heb het aan Supercurio en Ficeto gevraagd maar die weten nu even niet hoe dit kan )

Bewerkt (24 mei 2011 21:52)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 21:57

Dherre65 heeft dit vandaag gepost aan iemand die denk ik hetzelfde probleem had:

"Ext4 Manager on GINGERBREAD ( CF-Root versions >= 2.8 )
CF-Root supports ext4 mounts for the main mount points. Converting between rfs and ext4 however requires a secondary external package (which you can find in the download area a great many posts below this one), because it is all too large to fit inside the kernel. Download the APK from below, put it on your sd card, start CWM Manager, select “Install APK”, find the APK and tap to install. Now you can use the “ext4” app to convert between filesystems, manually check the filesystem, etc.

xda-developers - View Single Post - JP*,JS*,JQ3,JV1/K/B/H/O - su+bb+2e/CWM - rfs+ext4

Dus als je JVH hebt onderste download downloaden en installeren en vanuit die app instellen. Anders ff kijken welke je moet downloaden."

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

EDIT: hier heb je een link naar het originele topic, zodat je het beter kunt volgen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/15007-rom-mod-gingerreal-274.html#post166798

Bewerkt (24 mei 2011 21:57)
D_Magic

D_Magic

• Berichten 1114
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 21:59

Bartito;166967
Dherre65 heeft dit vandaag gepost aan iemand die denk ik hetzelfde probleem had:

“Ext4 Manager on GINGERBREAD ( CF-Root versions >= 2.8 )
CF-Root supports ext4 mounts for the main mount points. Converting between rfs and ext4 however requires a secondary external package (which you can find in the download area a great many posts below this one), because it is all too large to fit inside the kernel. Download the APK from below, put it on your sd card, start CWM Manager, select ”Install APK“, find the APK and tap to install. Now you can use the ”ext4" app to convert between filesystems, manually check the filesystem, etc.

xda-developers - View Single Post - JP*,JS*,JQ3,JV1/K/B/H/O - su+bb+2e/CWM - rfs+ext4

Dus als je JVH hebt onderste download downloaden en installeren en vanuit die app instellen. Anders ff kijken welke je moet downloaden."

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

thanks…maar dit is voor de cf-root kernel toch…die werkt niet bij voodoo en darkcore kernel

heb wel nog de ext4 app van cf-root op mijn sd staan…kan proberen of die werkt

Bewerkt (24 mei 2011 21:59)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 24 mei 2011
  • 22:01

Als je er echt niet van af komt dan moet je repartition in odin gebruiken dan zet hij het systeem weer terug naar rfs

Bewerkt (24 mei 2011 22:01)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011

Wie niet waagt … blijft maagd

D_Magic

D_Magic

• Berichten 1114
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011

De ext4 app geeft de melding dat ik geen cf-root kernel heb…als ik toch ervoor kies om te converteren…kan dat kwaad met de Darkcore kernel?

D_Magic

D_Magic

• Berichten 1114
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 22:03

redmaner;166973
Als je er echt niet van af komt dan moet je repartition in odin gebruiken dan zet hij het systeem weer terug naar rfs

Dat kan dus wel???? heb nog gevraagd aan Ficeto of ik wel nog Odin kon gebruiken om een stock rom te flashen en of alles dan automatisch weer op rfs komt te staan…maar daar kon hij geen antwoord op geven

Bewerkt (24 mei 2011 22:03)
Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 22:04

En als je nu CF-root kernel flasht en je zet het dan uit met die app?
Of zeg ik nu iets stoms … ik ken op dat gebied er te weinig van.

En anders doen wat redmaner adviseerde.

Bewerkt (24 mei 2011 22:04)
JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 24 mei 2011
  • 22:05

Welke base rom heeft die Darky ?

Dan zou ik die gewoon op Samfimware downloaden, flashen met pit file en repartition, dan is alles zoals het hoort en kun je met een schone lei verder.

Ik heb in het verleden ook problemen gehad met CF kernel en voodoo erachteraan.

Bewerkt (24 mei 2011 22:05)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 24 mei 2011
  • 22:05

D_Magic;166978
Dat kan dus wel???? heb nog gevraagd aan Ficeto of ik wel nog Odin kon gebruiken om een stock rom te flashen en of alles dan automatisch weer op rfs komt te staan…maar daar kon hij geen antwoord op geven
Ik wel dat werkt je partities worden dan helemaal gewist en dan zet hij je systeem weer naar rfs als je repartition gebruikt
Het enige wat dan gebeurt is dat je dan in recovery opstart met allemaal rode zinnen en errors. Hier moet je even een factory reset doen en alles is dan weer normaal

Bewerkt (24 mei 2011 22:05)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren