Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 16 mei 2011
  • 23:55

Ik heb al wat afgezocht ja. Maar het enige bruikbare dat ik vond was voor de HTC desire, waar ze een SDK alternatief voostellen..

Nu vraag ik me dus af of er ondertussen al een app is waarmee je apps naar je externe SD kaart kan verplaatsen EN waarmee je een app meteen op je SD-card kan installeren.

Vooral dit laatste zoek ik eigenlijk, want als het reeds geinstalleerd is kan je hem vaak niet naar SD zetten (zegt hij)Ik had hiervoor een galaxy apollo, en hier heb geen intern geheugen, ging meteen naar de SD, dus waarom zou het voor een SGS niet kunnen? :p

Enja, waar je dus niet geroot voor moet zijn.

Bewerkt (16 mei 2011 23:55)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 08:46

Misschien is ZDbox helemaal wat je zoekt. Deze app geeft (onder andere) na het downloaden van een app direct aan of die app ook naar de SD-kaart verplaatst kan worden. Besef wel dat lang niet elke app naar de SD-kaart verplaatst kan worden.

Bewerkt (17 mei 2011 08:46)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 17 mei 2011
  • 09:43

Bedoel je dan ook dat ik meteen op SD kan installeren? Want na installatie lukt het blijkbaar niet om hem te verplaatsen naar SD, Heb app 2 sd ook al geprobeerd, maar dit geeft idd gewoon aan wat de sgs toepassingen zelf zeggen.
Dus zoek ik iets om meteen op sd op te slaan. Aangezien de goedkopere gsms dit toch automatisch kunnen, waarom de duurdere niet?

Als ik wat google kom ik steeds uit op die methode om via SDK adb shell pm setInstallLocation 2 te doen.
Enkel spreken ze altijd over HTC toestellen bijna.. iemand die weet of dit ook gaat voor de SGS? (er staat trouwens ook een topic onder HTC Desire hier, heb het daar ook gevraagd, maar nog geen antwoord)

Bewerkt (17 mei 2011 09:43)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2307
  • Reputatie 70
  • 17 mei 2011
  • 10:23

Ik vraag mij steeds af waarom sommigen dat toch steeds maar weer willen. Het geheugen voor apps is op de SGS bijna 2GB en dat is meer dan genoeg voor alle apps die je maar zou willen.
Apps die heel veel opslag nodig hebben zoals bijv. een navigatieprogramma zetten alle data die ze nodig hebben sowieso al op de SD card. Daar hoef je zelf niets voor te doen.

Bewerkt (17 mei 2011 10:23)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren