Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

josvh88

josvh88

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 18:50

Beste mensen,

Een vriend van me heeft een Galaxy S en wilde deze updaten naar een custom rom. Dit is helemaal volgens de regels gegaan alleen bij het flashen via Odin is de stroom uitgevallen. Toen begon de ellende…

- De telefoon startte niet meer op. Ik kon niet in de Download en Recovery mode komen. De telefoon liet alleen een Telefoon-!-Computer error zien (voorbeeld).

- Uiteindelijk zijn we na veel zoeken toch in de download-mode gekomen. Dus probeerde ik via Odin een originele firmware-versie erop te zetten. Normaal gesproken geen probleem, maar in dit geval ging het niet goed. Telkens kregen we foutmeldingen in Odin en de telefoon startte een aantal keren opnieuw op. (uiteindelijk kwam dan weer de Telefoon-!-Computer naar voren, maar die konden we omzeilen om weer in de download-mode te komen)

- Ik heb verschillende manieren geprobeerd om het te fixen, maar ik kreeg nergens resultaat. Ik heb een nieuwe PIT-file geprobeerd, werkte ook niet. Een aantal andere ROM's ook niet. Ook hebben we Re-Partition in Odin geprobeerd.

- Toen de telefoon weer eens opnieuw opstartte, gebeurde er wat anders, namelijk: helemaal niets…
De telefoon ging niet meer aan. Kreeg geen errors, geen vreemde plaatjes en ik kon ook niet in de Download mode komen (recovery ook niet). Het scherm is en blijft zwart. Ook bij het opladen zie je geen batterij.

De telefoon was niet verzekerd, maar m'n maat had nog garantie, dus is 'ie naar de winkel gegaan waar hij de telefoon heeft gekocht. Zij wilden hem opsturen naar Vodafone en omdat we zelf toch niets meer konden doen ging hij akkoord.
Vandaag (2 weken later) kon hij de telefoon weer ophalen, maar het was Vodafone niet gelukt om hem te repareren.

En nu komt er een mooie draai aan het verhaal: Vodafone heeft de telefoon teruggestuurd en is van mening dat hij kapot is door waterschade…:eek:

Ik geloof er geen hol van, want dat ding deed het voor het flashen gewoon goed, zonder problemen. Ik weet bijna zeker dat het een softwarematig probleem is.
Wanneer ik de telefoon met mijn computer verbind, gebeurt er niks, omdat de telefoon uit is uiteraard.

Wie weet wat ik nog kan doen?
Is er een manier om te flashen terwijl te telefoon uit is?
Kun je niet op een of andere manier je computer ‘dwingen’ om de telefoon te herkennen als hij uit is?
Is het mogelijk dat waterschade pas later problemen geeft? Dus dat de problemen toevallig tegelijk met het flashen ontstonden.

Ik ben ten einde raad met deze telefoon en ik hoop echt dat er iemand een manier weet om misschien toch nog iets te veranderen.
Alvast bedankt!

Bewerkt (5 mei 2011 18:50)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 18:56

hmm als je 10 min je accu de uit laat ? en dan opnieuw proberen in download mode komen?

anders zou een jig een goeie optie zijn .. die moet je als je tel uit staat in je tel drukken en dan zou die aan moeten springen in download mode ..

maar waterschade ga je toch niet mee akkoord.. ze moeten dat ding gewoon maken als je garantie hebt!

@backhead
je hebt je inbox vol

Bewerkt (5 mei 2011 18:56)
richard2311

richard2311

• Lid sinds 28 januari 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 18:57

josvh88;152504
Beste mensen,

Een vriend van me heeft een Galaxy S en wilde deze updaten naar een custom rom. Dit is helemaal volgens de regels gegaan alleen bij het flashen via Odin is de stroom uitgevallen. Toen begon de ellende…

- De telefoon startte niet meer op. Ik kon niet in de Download en Recovery mode komen. De telefoon liet alleen een Telefoon-!-Computer error zien (voorbeeld).

- Uiteindelijk zijn we na veel zoeken toch in de download-mode gekomen. Dus probeerde ik via Odin een originele firmware-versie erop te zetten. Normaal gesproken geen probleem, maar in dit geval ging het niet goed. Telkens kregen we foutmeldingen in Odin en de telefoon startte een aantal keren opnieuw op. (uiteindelijk kwam dan weer de Telefoon-!-Computer naar voren, maar die konden we omzeilen om weer in de download-mode te komen)

- Ik heb verschillende manieren geprobeerd om het te fixen, maar ik kreeg nergens resultaat. Ik heb een nieuwe PIT-file geprobeerd, werkte ook niet. Een aantal andere ROM's ook niet. Ook hebben we Re-Partition in Odin geprobeerd.

- Toen de telefoon weer eens opnieuw opstartte, gebeurde er wat anders, namelijk: helemaal niets…
De telefoon ging niet meer aan. Kreeg geen errors, geen vreemde plaatjes en ik kon ook niet in de Download mode komen (recovery ook niet). Het scherm is en blijft zwart. Ook bij het opladen zie je geen batterij.

De telefoon was niet verzekerd, maar m'n maat had nog garantie, dus is 'ie naar de winkel gegaan waar hij de telefoon heeft gekocht. Zij wilden hem opsturen naar Vodafone en omdat we zelf toch niets meer konden doen ging hij akkoord.
Vandaag (2 weken later) kon hij de telefoon weer ophalen, maar het was Vodafone niet gelukt om hem te repareren.

En nu komt er een mooie draai aan het verhaal: Vodafone heeft de telefoon teruggestuurd en is van mening dat hij kapot is door waterschade…:eek:

Ik geloof er geen hol van, want dat ding deed het voor het flashen gewoon goed, zonder problemen. Ik weet bijna zeker dat het een softwarematig probleem is.
Wanneer ik de telefoon met mijn computer verbind, gebeurt er niks, omdat de telefoon uit is uiteraard.

Wie weet wat ik nog kan doen?
Is er een manier om te flashen terwijl te telefoon uit is?
Kun je niet op een of andere manier je computer ‘dwingen’ om de telefoon te herkennen als hij uit is?
Is het mogelijk dat waterschade pas later problemen geeft? Dus dat de problemen toevallig tegelijk met het flashen ontstonden.

Ik ben ten einde raad met deze telefoon en ik hoop echt dat er iemand een manier weet om misschien toch nog iets te veranderen.
Alvast bedankt!

Je zou het eens met een jig kunnen proberen.
Is hier op t forum wel wat over te vinden.
Ik ben zo thuis zal ik s ff koeken

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (5 mei 2011 18:57)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:03

Dit is wel een heel erg verhaal. Probeer het inderdaad even met een JIG, probeer het anders even met de föhn-methode: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12972-howto-toestel-weer-werkend-krijgen-als-deze-niet-meer-opstart.html

In ieder geval niet akkoord gaan met waterschade, neem anders contact op met Samsung. De aanhouder wint, heb het zelf ervaren met EA.

Bewerkt (5 mei 2011 19:03)
rich2311

rich2311

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 800
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:05

@jos wwar kom je vandaan, hier kun je iemand in de buurt vinden met een jig
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/14237-wie-heeft-er-een-jig-wil-daar-anderen-mee-helpen.html

Bewerkt (5 mei 2011 19:05)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:06

Je was me nèt voor rich. Ik hoop dat ie de jig niet nodig heeft, maar het is in elk geval handig 'm in de buurt te hebben.

Bewerkt (5 mei 2011 19:06)
rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:11

Kunnen ze die waterschade bewijzen ? Was er waterschade voor het flashen ? Zo niet dan valt het gewoon onder garantie , als ze er niet achter komen dat de phone geroot is.

Bewerkt (5 mei 2011 19:11)
josvh88

josvh88

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:26

@Peter86 Ik probeer nu om 10 minuten de accu eruit te laten. Ben bang dat 'ie er al wel eens 10 minuten uit is geweest, maar proberen kan geen kwaad. Edit: het heeft niet gewerkt helaas…

De link die bassie1995 gaf heb ik al doorlopen. Maar niets heeft gewerkt bij mij.
Ook de föhnmethode heb ik geprobeerd.

@rich2311 Toevallig zag ik dat topic gisteren ook. En nog toevalliger, er woont zelfs iemand bij mij in de stad (Almelo) zag ik die een Jig heeft. Ik probeer contact met hem op te nemen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> De Jig is namelijk de enige manier die ik nog niet heb geprobeerd.

rephaia;152518
Kunnen ze die waterschade bewijzen ? Was er waterschade voor het flashen ? Zo niet dan valt het gewoon onder garantie , als ze er niet achter komen dat de phone geroot is.
Volgens mij heeft m'n vriend ook een foto erbij gekregen, dat weet ik niet helemaal zeker, deze heb ik ook nog niet gezien. Ik zal het hem eens vragen.

Bewerkt (5 mei 2011 19:26)
rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:32

josvh88;152532
@Peter86 Ik probeer nu om 10 minuten de accu eruit te laten. Ben bang dat ‘ie er al wel eens 10 minuten uit is geweest, maar proberen kan geen kwaad.

De link die bassie1995 gaf heb ik al doorlopen. Maar niets heeft gewerkt bij mij.
Ook de föhnmethode heb ik geprobeerd.

@rich2311 Toevallig zag ik dat topic gisteren ook. En nog toevalliger, er woont zelfs iemand bij mij in de stad (Almelo) zag ik die een Jig heeft. Ik probeer contact met hem op te nemen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> De Jig is namelijk de enige manier die ik nog niet heb geprobeerd.

Volgens mij heeft m’n vriend ook een foto erbij gekregen, dat weet ik niet helemaal zeker, deze heb ik ook nog niet gezien. Ik zal het hem eens vragen.

Vraag hem vooral of hij die “waterschade” al had. Zoniet,dan is die foto waardeloos en dus die handel aanvechten.(niet liegen want de foto en/of het toestel kunnen fysiek bewijs zijn.) Garantie is garantie.

Bewerkt (5 mei 2011 19:32)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 19:34

kun je die foto posten?

Bewerkt (5 mei 2011 19:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren