Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 24 april 2011
  • 22:25

tjilitjap;144387
Misschien bij een HTC, maar blijkbaar niet op een SGS!

Ik heb zelf ook eens de optie gezien hier, om hem via je Gmail te unlocken…. Or so I remember. Alhoewel ik hem nooit echt gebruikt heb, die optie.

Bewerkt (24 april 2011 22:25)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 25 april 2011
  • 10:20

tjilitjap;144358
Toch wel een interessant probleem. Allemaal wel gevaarlijke info voor de boeven natuurlijk. Maar een(slimme)dief die zet hem dus in de stock samsung recovery-mode, doet daar een factory reset en daarna kan hij de telefoon gewoon gebruiken en verkopen?
Te makkelijk eigenlijk. Of toch niet… Veel kids spelen met de telefoon van papa of mama en locken daardoor de telefoon van hun ouders. Althans daar lees ik veel verhalen over op google haha. Of allemaal boefjes die de telefoon proberen te unlocken met die smoes…

Bij wijze van test had ik net een screen lock erop gezet bij mij. Daarna op zoek geweest met root-explorer. Gezocht op datum, de datum van vandaag en welke bestanden allemaal op het tijdstip van het invoeren van de lock stonden. Niets kunnen vinden.

Tuurlijk is het een probleem wat niet hoort. Maar als USB-debugging aan staat, en je mij een middagje bezig laat heb ik zonder factory reset zo toegang tot je telefoon. Apps als “No Lock” zorgen ook dat je dat beveiligingsscherm niet krijgt. Dus dan maak ik app die hetzelfde doet als No Lock, maar dan direct als hij start. Dan push ik die app naar telefoon, en start ik die app via terminal.
En dan zet ik scherm aan en ben ik er 98% zeker van dat ik zo binnen ben. Met natuurlijk toegang tot je mail, chatlogs en misschien nog wel andere dingen.

Maar dit is ook zo bij laptops. Op een normale laptop met alleen een windows-wachtwoord zit ik na 2 minuten in je bestanden te snuffelen. Ongeacht windows versie en lengte van je wachtwoord. Gewoon linux live usb booten(of cd als hij booten via usb niet ondersteund), wachten tot ie geboot is en dan zit ik al in je bestanden.
Met een BIOS password moet je dan even dat kleine batterijtje(en de accu) er een paar dagen uitleggen, en dan is BIOS-password weg. Dat kleine batterijtje is soms makkelijk te vinden, soms iets meer werk. Maar ook dit is op een middagje gedaan.
Heb je een BIOS password, en een HDD password(Of beveiligd met Truecript), dan doe je eerst die methode hierboven, en stop je er een nieuwe HDD in. Of je gaat hem natuurlijk kraken, maar dat duurt langer.

Conclusie: Bijna alles is simpel te kraken als je het hebt gejat.

Bewerkt (25 april 2011 10:20)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 25 april 2011
  • 11:56

mmmm fifa , ik vraag me nu toch echt af wat jij in de nachtelijke uurtjes uitspookt ….. :p

maar idd alles is te kraken . dat is met alles zo , huisen , sloten , auto's je moet alleen effe weten hoe ….

Bewerkt (25 april 2011 11:56)
dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 25 april 2011
  • 13:21

fifarunnerr;144605
Tuurlijk is het een probleem wat niet hoort. Maar als USB-debugging aan staat, en je mij een middagje bezig laat heb ik zonder factory reset zo toegang tot je telefoon. Apps als “No Lock” zorgen ook dat je dat beveiligingsscherm niet krijgt. Dus dan maak ik app die hetzelfde doet als No Lock, maar dan direct als hij start. Dan push ik die app naar telefoon, en start ik die app via terminal.
En dan zet ik scherm aan en ben ik er 98% zeker van dat ik zo binnen ben. Met natuurlijk toegang tot je mail, chatlogs en misschien nog wel andere dingen.

Maar dit is ook zo bij laptops. Op een normale laptop met alleen een windows-wachtwoord zit ik na 2 minuten in je bestanden te snuffelen. Ongeacht windows versie en lengte van je wachtwoord. Gewoon linux live usb booten(of cd als hij booten via usb niet ondersteund), wachten tot ie geboot is en dan zit ik al in je bestanden.
Met een BIOS password moet je dan even dat kleine batterijtje(en de accu) er een paar dagen uitleggen, en dan is BIOS-password weg. Dat kleine batterijtje is soms makkelijk te vinden, soms iets meer werk. Maar ook dit is op een middagje gedaan.
Heb je een BIOS password, en een HDD password(Of beveiligd met Truecript), dan doe je eerst die methode hierboven, en stop je er een nieuwe HDD in. Of je gaat hem natuurlijk kraken, maar dat duurt langer.

Conclusie: Bijna alles is simpel te kraken als je het hebt gejat.

Jup, maar screenlock is ook geen anti diefstal methode. Stel je hebt een scharrel, en je slaapt daar, maar je smst ook met iemand anders… Naja :p

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (25 april 2011 13:21)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 25 april 2011
  • 13:24

hahaha gelijk het bewijs matriaal vernietigen

Bewerkt (25 april 2011 13:24)
dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 25 april 2011
  • 13:29

Haha ja, maar dan heb je ook nog het risico dat je op dat moment gesmst/whatsappt wordt :p

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (25 april 2011 13:29)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 25 april 2011
  • 14:15

DaveDH;144657
mmmm fifa , ik vraag me nu toch echt af wat jij in de nachtelijke uurtjes uitspookt ….. :p

maar idd alles is te kraken . dat is met alles zo , huisen , sloten , auto's je moet alleen effe weten hoe ….

Als ik daar al verdacht door ben…Da's gewoon kennis van techniek

Maar ja, ben niet voor niets TI'er.

Bewerkt (25 april 2011 14:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren