Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Earl_Grey

Earl_Grey

• Lid sinds 19 november 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 16:42

Ik heb sinds gisteren Android 2.2.1 (voorheen 2.2) en bemerkte dat SGS geen root meer had. Heel vervelend want mijn backup is gemaakt met Ti en die heeft root acces nodig.
Na veel neuzelen bleek dat er maar 1 oplossing is, de kernel opnieuw flashen en met veel hulp van de mods en aanverwanten had ik eindelijk de juiste versie van Odin en de kernel in een Tar file.
Kernel geflashed, (2.6.32.9 hardcore@speedmod-k13e-500Hz) en ik was weer een heel tevreden OS consument
Toestel is nog nooit zo snel geweest..lol 1 klein puntje, het scherm is niet zo scherp meer. Vooral bij de widget van de Rabobank zijn de letters gewoon wazig.

Vanochtend, ik meen na een update van een app begon spontaan de ene na de andere app “toepassing is onverwachts gestopt” te geven. Zelfs na opnieuw opstarten kwamen er vele soortgelijke meldingen.
Ik heb in eerste instantie de desbetreffende app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en dat bleek voor die apps te werken.

Helaas bij controle van mijn andere apps bleek het probleem van onverwachts stoppen nog steeds aanwezig en daar ik geen zin had in een paar honderd apps opnieuw te installeren, ben ik op zoek gegaan naar de dader van al dit leed.

Wat heb ik gedaan:
Veel gezocht hierover maar niets naar tevredenheid gevonden.
Backup opnieuw terug gezet, geen positief resultaat.
opnieuw zelfde kernel geflashed, geen positief resultaat.

Recover menu:Factory reset. resutaat een kale sgs waarbij de market niet kon worden geinstalleerd. ????hmm zal wel een check van google/samsung zijn ivm een aangepaste kernel. Best wel rot want Ti is natuurlijk nergens te bekennen op de kale foon.

Na veel prutsen en vogelen heb ik gewoon de market op het web geopend en via die weg Ti op de foon gekregen. Yesss

Backup terug gezet en de foon is weer als voorheen.

Ik dus met knikkende knieen naar de market om te kijken welke app nu de boel voorheen in het honderd liet lopen, zie ik maar bij “mijn app”' er maar 3 staan?
Hoe krijg ik nu de market in sinc met de apps op de foon?

Android versie: 2.2.1
Kernel versie :2.6.32.9 hardcore@speedmod-k13e-500hz
Build number : FROYO.XWJS5

Apps die in het begin geforceerd moesten worden gesloten:

Cardiotrainer
Tweet for android
Facebook for android
tweetdeck
mytracks
tv-gids
reisplanner
Titanium backup
net counter
getting there
en nog een paar andere die ik niet had opgeschreven.

Bewerkt (15 april 2011 16:42)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 16:46

Hier al eens naar gekeken?
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/15803-trick-als-lijst-mijn-apps-market-opeens-leeg-blijkt-te-zijn.html

Bewerkt (15 april 2011 16:46)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 16:49

http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/15803-trick-als-lijst-mijn-apps-market-opeens-leeg-blijkt-te-zijn.html

Bewerkt (15 april 2011 16:49)
Earl_Grey

Earl_Grey

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 17:15

Yep wissen van gegevens market loste het op. Nooit gedacht dat de market in de lijst zou staan. Ik had eerder verwacht dat apps beheren een onderdeel van de market zelf zou zijn.
Thanx voor de snelle reply!

Enig idee wat mogelijk het onverwachte afsluiten van de apps heeft veroorzaakt?

Bewerkt (15 april 2011 17:15)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 17:22

Denk dat je een factory reset zou moeten doen. Dat is altijd verstandig na een updateWant na een update blijven er altijd restanten van het “oude” systeem staan en dat kan tot conflicten leiden met het “nieuwe” systeem. Lees anders even de link in m'n handtekening hierover voor meer info

Bewerkt (15 april 2011 17:22)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 17:36

Wat mij altijd helpt, is bij de Market ‘'Updates deïnstalleren’'. Iets anders werkt niet, maar het kan toch geen kwaad.

Bewerkt (15 april 2011 17:36)
Earl_Grey

Earl_Grey

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 17 april 2011
  • 00:53

Idd beter om met een schone lei te beginnen. Thx voor de info.

Bewerkt (17 april 2011 00:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren