Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 19:33

galaxyjet;106607
Ik vind het lastig vergelijken hoor, want thuis zit ik er niet voortdurend naast en daarom weet ik niet hoe hij oplaadt. Misschien doet hij verhoudingsgewijs langer over bv de eerste 40% en gaat de overige 60% vlotter? Als ik hem thuis oplaad ben ik bezig met andere dingen en lijkt het of de tijd sneller gaat, dan wanneer ik in de auto zit. Bovendien zijn het toch vaak korte ritjes. De oplader in de auto gebruik ik ook alleen maar bij gebruik van de navigatie, dus dat is ook weer anders dan thuis.

als je navigatie gebruikt met je autolader dan laat hij bijna niks…
als ik thuis hem aan de lader leg heb je hem met pak hem beed een uur vol..
als ik hem gewoon aan de autoladder leg zonder apps aan te laten is die in uur 30% bij geladen

dus thuis gaat veeel sneller .. maar waarom/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> dat is de ham vraag../cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (21 februari 2011 19:33)
Peter86

Peter86

• Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 19:39

Makker;106630
Peter, Peter toch, wat kan jij overdrijven. MA staat voor Mega ampère en dat is miljoen ampère/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/yikes.png" />:eek:/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />. Je bedoelt natuurlijk mA = milli ampère.

Je hebt wel gelijk hoor. De oplader van Samsung verandert 220 V in 5 V en is begrenst op 0,7 A of wel 700 mA. Het maximale vermogen van de accu is 1500 mAh en dat houdt in dat je bij een geheel lege accu minimaal ruim twee uur moet opladen. In de praktijk is dit vaak bijna drie uur (zie eveneens eind van deze info). Die 1500 mA betekent ook dat de telefoon maximaal 1,5 A gedurende één uur kan leveren. Dan is ze leeg. Gelukkig gebruikt ze veel minder waardoor we er een dag en sommigen zelfs drie dagen met één lading doen.

De begrenzing van mijn autolader voor de Samsung (in Duitsland gekocht) is 0,750 mA en is daarmee vergelijkbaar met mijn originele Samsung thuislader.

We hebben het nog steeds over de begrenzing en in de praktijk zal het opladen in het begin sneller gaan dan in het eind. Dat komt onder andere door het beetje spanningsverschil tussen een lege en een volle batterij. De opgegeven batterijspanning van de lithium polymeer accu is 3,7 V, maar als je een app hebt waarop je het voltage kunt lezen, dan zie je dat hij bij vol hoger staat dan bij bijna leeg
Nu houd ik erover op/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Makker

geniaaaaal bedankt!
wij leveren aggregraten voor alle groote evenmenten werk er nu 2 jaar en ben als leek binnen gekomen..
dus ben nog veeeeeel lerende want strooom is echt een vak .. maar nu ik deze uitleg heb is het me helemaal duidelijk!!!

Bewerkt (21 februari 2011 19:39)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 21 februari 2011
  • 19:43

Peter86;106631
…….
als ik thuis hem aan de lader leg heb je hem met pak hem beed een uur vol..
………

dus thuis gaat veeel sneller .. maar waarom/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> dat is de ham vraag../cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Nou, nog een keer dan. Als je de standaard accu van de SGS hebt (1500 mA) en je kunt maximaal 700 mA per uur laden, vind ik het heel knap dat jij een lege accu in één uur oplaadt.
Maar ja, met een beetje krachtstroom kun je natuurlijk wel veel/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/yikes.png" />/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />
Nu houd ik echt op.

Makker

Bewerkt (21 februari 2011 19:43)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Peter86

Peter86

• Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 19:47

Makker;106642
Nou, nog een keer dan. Als je de standaard accu van de SGS hebt (1500 mA) en je kunt maximaal 700 mA per uur laden, vind ik het heel knap dat jij een lege accu in één uur oplaadt.
Maar ja, met een beetje krachtstroom kun je natuurlijk wel veel/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/yikes.png" />/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />
Nu houd ik echt op.

Makker

hahaha dit was voor ik joun bericht had gezien het was me al duidelijk maar ik heb echt het idee dat ik hem met een uur vol heb
maar heb er nog nooit met een klok naast gezeten.. dus het is dus veel langer
thanks vooorr de infoooo

Bewerkt (21 februari 2011 19:47)
DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 21:57

Naja, ik hoef niet allerlei moeilijke berekeningen te doen om te weten dat de auto lader echt veel langer laad dan de lader thuis, hoe en waarom weet ik dan ook niet maar in de auto heb ik ook vaak het gevoel dat hij niks laad, maar toch doet hij het

Bewerkt (21 februari 2011 21:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren