Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

KillerXnl

KillerXnl

• Lid sinds 27 oktober 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:04

Er zijn vele verschillende launchers beschikbaar in de androidmarket, zo heb je bijvoorbeeld ADWlauncher EX, Go Launcher EX en LauncherPro.
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een launcher, zoals je in mijn handtekening kan lezen, maar ben ik er nog niet helemaal overuit welke launcher ik nou het fijnst vind werken.. elke launcher heeft zijn eigen voordelen/nadelen daarom is mijn vraag aan jullie welke launcher gebruik je en natuurlijk waarom!

Go Launcher EX
Installs: 500,000 - 1,000,000
http://market.android.com/details?id=com.gau.go.launcherex

LauncherPro
Installs: 1,000,000 - 5,000,000
http://market.android.com/details?id=com.fede.launcher

ADW Launcher EX
Installs: 50,000 - 100,000
http://market.android.com/details?id=org.adwfreak.launcher

Bewerkt (16 februari 2011 18:04)
satshow

satshow

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:16

Ik gebruik ADW EX omdat ik hiermee ook custom icons kan maken. Weet niet of de rest dat ook kan maar deze in iedere geval wel.

Bewerkt (16 februari 2011 18:16)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:17

Ik gebruik gewoon de standaard launcher, en waarom?

1.. Ik vind deze het prettigs werken, omdat er niet veel poespas aan zit.
2.. De custom launchers hebben soms hier en daar bugs erin zitten en dan werkt dit niet en dan werkt dat niet.
3.. Ik hou niet van teveel aanpassingen qua uiterlijk, ik vind de standaard theme en uiterlijk van de SGS al mooi genoeg en tot nu toe nog geen vervangende tegen gekomen die ik vind overtreffen (eigen snaak)
4.. Misschien meeste belangrijke waarom ik het niet doe een andere te pakken, het instellen en de menu's van de custom launchers zijn allemaal in het Engels, en als ik me ergens aan irriteer is dat je hele mobiel in het Nederlands is (zoals het hoort) en je erop eens Engels door heen hebt van je Launcher.

Dat zijn eigelijk MIJN redenen dat ik de standaard behou, voor sommige is dit bullshit en andere zien inderdaad hun mening erin terug, dat kan iedereen zijn eigen smaak en voorkeur. Maar voor mij dus lekker de vertrouwde standaard launcher!

DeBewoner

Bewerkt (16 februari 2011 18:17)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:17

Ook ADW EX omdat die zoooo soepel loopt en nooit hapert oid.

Bewerkt (16 februari 2011 18:17)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:50

Op mijn sgs gebruik ik launcherpro.
Reageerd heerlijk snel met de app drawer, en de dock is configureerbaar en scrollable.
Gewoon proberen en kijken of het bevalt

Bewerkt (16 februari 2011 18:50)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 16 februari 2011
  • 19:05

galaxyjet;103536
Ook ADW EX omdat die zoooo soepel loopt en nooit hapert oid.
+1 ik oook en je kunt hem ook gewoon naar jou stijl aanpassen en dan blijft ie snel/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (16 februari 2011 19:05)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

MuayThai

MuayThai

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 1575
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 19:07

Heb ADW Ex, maar vind dit niet zo snel gaan.

Gebruik altijd Launcherpro Plus. Icons maken, van grootte veranderen.. goede 3D app drawer.. Friends widget, komt met een LP icoontje op facebook.

Bewerkt (16 februari 2011 19:07)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2179
  • Reputatie 250
  • 16 februari 2011
  • 19:14

Ik heb vijf verschillende launchers op mijn SGS gehad en ze allemaal geprobeerd en vergeleken. Uiteindelijk heb ik nu de standaard Samsung launcher, Launcher Pro en ADW Ex overgehouden, waarvan ADW EX mijn favoriet is en mijn home launcher. Launcher Pro gebruik ik af en toe om te zien hoeveel geheugen ik aan het gebruiken ben (zit standaard op LP ). Om tussen de launchers te schakelen gebruik ik de app ‘Launcher Switcher’.
ADW EX is mijn standaard launcher. Deze werkt perfect, is razend snel en geeft samen met Dena theme en prachtig beeld. Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van je/ieders smaak.

Makker

Makker

Bewerkt (16 februari 2011 19:14)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 16 februari 2011
  • 19:37

DeBewoner;103534
Ik gebruik gewoon de standaard launcher, en waarom?

1.. Ik vind deze het prettigs werken, omdat er niet veel poespas aan zit.
Oke, begrijpelijk. Behalve het feit dat je niet veel functies wilt dan.

2.. De custom launchers hebben soms hier en daar bugs erin zitten en dan werkt dit niet en dan werkt dat niet.
Bugs? Heb ik vrijwel geen last van met LauncherPro, en ADW (beiden gebruik(t)), nog nooit een serieuze bug gehad die ik noemswaardig vond.

3.. Ik hou niet van teveel aanpassingen qua uiterlijk, ik vind de standaard theme en uiterlijk van de SGS al mooi genoeg en tot nu toe nog geen vervangende tegen gekomen die ik vind overtreffen (eigen snaak)
Heb je ook alle beschikbare themes uit de market al bekeken?

4.. Misschien meeste belangrijke waarom ik het niet doe een andere te pakken, het instellen en de menu's van de custom launchers zijn allemaal in het Engels, en als ik me ergens aan irriteer is dat je hele mobiel in het Nederlands is (zoals het hoort) en je erop eens Engels door heen hebt van je Launcher.
Je belangrijkste punt is dat je geen zin hebt om Engels te lezen? Is dat niet een beetje overdreven? Bij de instellingen kom je volgens mij niet dagelijks. Tenminste, ik zit niet dagelijks met de instellingen van LauncherPro te spelen. Dat soort dingen zijn 1 keer instellen en daarna nooit meer naar kijken. Vervolgens kan je genieten van alle extra functies die de standaard launcher niet heeft.

Mijn wildfire heb ik standaard op Engels gezet, net zoals mijn taal van Linux Mint. Is misschien persoonlijk, maar in het engels vind ik veel dingen mooier klinken.“Programming” klinkt tenminste “Ontwikkeling” is saai en klinkt voor geen meter.

Dat zijn eigelijk MIJN redenen dat ik de standaard behou, voor sommige is dit bullshit en andere zien inderdaad hun mening erin terug, dat kan iedereen zijn eigen smaak en voorkeur. Maar voor mij dus lekker de vertrouwde standaard launcher!

DeBewoner
Zie dikgedrukte.
Maar DeBewoner, jij gebruikt dus de standaard omdat je anders Engels moet lezen? Lees je dan nooit artikels in het engels?

Bewerkt (16 februari 2011 19:37)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 16 februari 2011
  • 19:40

Ik gebruik naar volle tevredenheid Zeam.
Het enige dat ik heb aangepast is het aantal rijen op de homescreens naar 5 en daar is ook zat ruimte voor.
Verder vind ik de scrollable Dockbar waar je heel veel snelkoppeling op kunt zetten erg prettig.
Voor de rest heb ik alles staan zoals ik dat ook heb in de standaard launcher.

@DeBewoner: Zeam lijkt mij ook een prima alternatief voor jou. Er zijn maar heel weinig instellingen en ondanks dat deze in het Engels zijn is het heel goed te begrijpen.

Bewerkt (16 februari 2011 19:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren