Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Ivootjuh

Ivootjuh

• Lid sinds 28 oktober 2010
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2011
  • 19:36

Na aanleiding van wat threads die ik doorlopen heb wil ik graag deze How To openen
omdat ik toch nog wel vaak lees dat niet iedereen weet dat je je contacten niet meer persé op je telefoon of simkaart hoeft te laten staan maar dat je deze gewoon kan syncen met je Gmail

Er is een mooie optie/mogelijkheid om alles via je Gmail account te laten lopen.
Zo ben je ook niks kwijt als je telefoon crasht of als je een nieuwe ROM wilt flashen of erger nog, je telefoon kwijt raakt.
Je hoef uiteindelijk geen rekening te houden met een backup voor je contacten (Gmail/Goolge) doe dit automatisch voor je (al raad ik het natuurlijk altijd aan om het voor de zekerheid toch te doen).

van tevoren zeg ik al dat dit op mijn Galaxy s gedaan is. op andere telefoons zal de werking redelijk hetzelfde zijn, echter zullen de knoppen en functies waarschijnlijk ergens anders te vinden zijn.

Benodigdheden:

- Een telefoon met androidinclusief externe SD (die er over het algemeen al in zit)
- Circa 4 min. van je tijd (ik weet het `t is veel maar daarna mag je weer buiten spelen)

Voordat je begint…, ik ben niet verantwoordelijk voor als er iets mis mocht gaan en je al je contactpersonen kwijt raakt ook al is het bijna onmogelijk als je gewoon de stappen volgt, maar het blijft altijd op eigen risico

Ga naar je contactpersonen in je telefoon
1385
Klik vervolgens op de menutoets en kies voor importeren/exporteren
1392
Kies vervolgens voor de optie exporteren naar SD-Kaart
1384

Er Komt een bevestigingsmelding in beeld, klik hier op OK

Op dit moment heb je dus eigenlijk een backup gemaakt van al je contactpersonen.

Herhaal nu de stappen van hierboven, alleen kies bij het laatste scherm voor importeren van sd-kaart
1384

Nu krijg je de melding Opslaan in kies hier voor je Gmail account die er tussen staat.

vanaf hier wordt nu alles naar je Gmail account verstuurd, als je nu ook inlogt op de computer op je Gmail account en dan naar contactpersonen dan zul je zien dat hij al je contacten één voor één over zet geef het even de tijd dit (kan) even duren.

Je kan zien of alles goed is gegaan als het Google symbool (G) achter de contactpersonen staat
1391

Nog een stap met dank aan de oplettendheid van Iwan073

We zullen er nu voor zorgen dat elk volgende contact die toegevoegd word ook direct aan je Gmail gekoppeld wordt.

Ga nog een keer naar contactpersonen en klik op het plusje links bovenin
1390

Zet nu eerst het vinkje aan “Deze keuze onthouden” klik vervolgens op je Gmail account (nu kan je alles afsluiten en ben je klaar, elk nieuw contact die je nu toevoegd word direct aan je Gmail gekoppeld
1389

hierna (kan) je eventueel je contactpersonen verwijderen van telefoongeheugen en/of simkaart je heb tenslotte altijd nog je backup op je externe sd kaart

Mocht er nu iets met je telefoon gebeuren… geen zorgen want alles staat in je Gmail.
Zodra je je dan weer aanmeld met je Gmail account op je telefoon dan zet hij netjes alles weer terug.

Bewerkt (11 februari 2011 19:36)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 02:11

Ziet er goed uit, zelf ook al vaak gebruikt.,Al doe ik het niet via google, maar laat ik gewoon het vcf op mn externe sd staan en importeer het daarvandaan

Bewerkt (12 februari 2011 02:11)
iwan073

iwan073

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 186
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 02:28

Als je de optie aanvinkt om nieuwe contacten altijd aan je google account toe te voegen, zal je contactlijst altijd up to date zijn na een herinstallatie.
Als je het via dat opgeslagen vcf bestandje doet, en je vergeet hem te updaten voor de werkzaamheden, kun je toch je nieuwste contacten kwijt zijn

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (12 februari 2011 02:28)
whoami

whoami

• Lid sinds 28 januari 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 09:57

Ivootjuh;100400
Na aanleiding van wat threads die ik doorlopen heb wil ik graag deze How To openen
omdat ik toch nog wel vaak lees dat niet iedereen weet dat je je contacten niet meer persé op je telefoon of simkaart hoeft te laten staan maar dat je deze gewoon kan syncen met je Gmail

Er is een mooie optie/mogelijkheid om alles via je Gmail account te laten lopen.
Zo ben je ook niks kwijt als je telefoon crasht of als je een nieuwe ROM wilt flashen of erger nog, je telefoon kwijt raakt.
Je hoef uiteindelijk geen rekening te houden met een backup voor je contacten (Gmail/Goolge) doe dit automatisch voor je (al raad ik het natuurlijk altijd aan om het voor de zekerheid toch te doen).

van tevoren zeg ik al dat dit op mijn Galaxy s gedaan is. op andere telefoons zal de werking redelijk hetzelfde zijn, echter zullen de knoppen en functies waarschijnlijk ergens anders te vinden zijn.

Benodigdheden:

- Een telefoon met android/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/yikes.png" /> inclusief externe SD (die er over het algemeen al in zit)
- Circa 4 min. van je tijd (ik weet het `t is veel maar daarna mag je weer buiten spelen)

Voordat je begint…, ik ben niet verantwoordelijk voor als er iets mis mocht gaan en je al je contactpersonen kwijt raakt ook al is het bijna onmogelijk als je gewoon de stappen volgt, maar het blijft altijd op eigen risico

Ga naar je contactpersonen in je telefoon
1385
Klik vervolgens op de menutoets en kies voor importeren/exporteren
1383
Kies vervolgens voor de optie exporteren naar SD-Kaart
1384

Er Komt een bevestigingsmelding in beeld, klik hier op OK

Op dit moment heb je dus eigenlijk een backup gemaakt van al je contactpersonen.

Herhaal nu de stappen van hierboven, alleen kies bij het laatste scherm voor importeren van sd-kaart
1384

Nu krijg je de melding Opslaan in kies hier voor je Gmail account die er tussen staat.

vanaf hier wordt nu alles naar je Gmail account verstuurd, als je nu ook inlogt op de computer op je Gmail account en dan naar contactpersonen dan zul je zien dat hij al je contacten één voor één over zet geef het even de tijd dit (kan) even duren.

Je kan zien of alles goed is gegaan als het Google symbool (G) achter de contactpersonen staat
1386

hierna (kan) je eventueel je contactpersonen verwijderen van telefoongeheugen en/of simkaart je heb tenslotte altijd nog je backup op je externe sd kaart

Mocht er nu iets met je telefoon gebeuren… geen zorgen want alles staat in je Gmail.
Zodra je je dan weer aanmeld met je Gmail account op je telefoon dan zet hij netjes alles weer terug.

Bedankt voor de HowTo…
Zal nu de contacten dus eens even veilig stellen….

Greetings Whomai

Bewerkt (12 februari 2011 09:57)
Ivootjuh

Ivootjuh

• Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 11:21

iwan073;100647
Als je de optie aanvinkt om nieuwe contacten altijd aan je google account toe te voegen, zal je contactlijst altijd up to date zijn na een herinstallatie.
Als je het via dat opgeslagen vcf bestandje doet, en je vergeet hem te updaten voor de werkzaamheden, kun je toch je nieuwste contacten kwijt zijn

Ik moet dat even opzoeken dan en zal ik het even toevoegen in de HowTo
Echter als ik een contact toevoeg voeg ik die uiteraard toe aan mijn gmail en niet aan mijn sim of telfoon maar bedankt voor je opmerking, ik ga het even uitzoeken en zal het even erbij plaatsen

Bewerkt (12 februari 2011 11:21)
Ivootjuh

Ivootjuh

• Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 11:23

Backhead;100645
Ziet er goed uit, zelf ook al vaak gebruikt.,Al doe ik het niet via google, maar laat ik gewoon het vcf op mn externe sd staan en importeer het daarvandaan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

ik doe het ook niet vanuit google…
Of begrijpen wij elkaar hier verkeerd?
in deze HowTo maak ik ook eerst een backup (vcf) en die importeer ik eenmalig naar mijn gmail, elk volgende contact dat ik toevoeg in mijn lijst koppel ik uiteraard direct aan mijn gmail account.

Bewerkt (12 februari 2011 11:23)
debs16

debs16

• Lid sinds 10 februari 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2011
  • 13:04

Ik heb bovenstaande handelingen gedaan en bij mijn contacten staat nu inderdaad een G-teken.
Maar als ik inlog op mijn gmail en naar de conactpersonen ga gebeurd er niets. M.a.w. de contactpersonen worden niet ingelezen.
Wat doe ik verkeerd?

Ps. ik zie dat er bij een heleboel contacten bij gekoppelde contacten twee ‘telefoontekens’ staan. Zal dat het probleem zijn?

Tanx voor de hulp!

Bewerkt (13 februari 2011 13:04)
Ivootjuh

Ivootjuh

• Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2011
  • 18:34

debs16;101278
Ik heb bovenstaande handelingen gedaan en bij mijn contacten staat nu inderdaad een G-teken.
Maar als ik inlog op mijn gmail en naar de conactpersonen ga gebeurd er niets. M.a.w. de contactpersonen worden niet ingelezen.
Wat doe ik verkeerd?

Ps. ik zie dat er bij een heleboel contacten bij gekoppelde contacten twee ‘telefoontekens’ staan. Zal dat het probleem zijn?

Tanx voor de hulp!

Je moet even kijken of de synchronisatie aan staat.
ga naar menu/instellingen/acconts & synchronisatie daar moet je even op je gmail klikken en kijken of het vinkje aan staat om je contactpersonen te synchroniseren.

dat dubbele teken maakt niet uit, maar je kan de weergaven van je simkaart en telefoon uitzetten.
ga naar je contacten klik op menu dan naar ‘meer’ weergave opties en daar kan je de vinkjes simkaart en telefoon uitzetten.
hierna heb je als het goed is alleen nog maar (G-tjes) achter je contactpersonen staan van Gmail.

Bewerkt (13 februari 2011 18:34)
debs16

debs16

• Lid sinds 10 februari 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2011
  • 18:55

Tanx dat is de truc. Hij is nu ook meteen aan het synchroniseren!

Bewerkt (13 februari 2011 18:55)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2011
  • 18:57

Ivootjuh;100699
ik doe het ook niet vanuit google…
Of begrijpen wij elkaar hier verkeerd?
in deze HowTo maak ik ook eerst een backup (vcf) en die importeer ik eenmalig naar mijn gmail, elk volgende contact dat ik toevoeg in mijn lijst koppel ik uiteraard direct aan mijn gmail account.
Ik importeer dus niet naar Google. Maar gebruik gewoon die vcf om te herstellen ba een factory reset

Bewerkt (13 februari 2011 18:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren