Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 14:27

Ik lees in sommige topics zeer handige tips en handelingen om het gebruik van je SGS nog leuker, sneller en handiger te maken.
Daarom start ik deze topic om alle tips, handelingen noem maar op met elkaar te delen, dit is handig voor mensen die deze dingen nog niet wisten van de SGS. Het zijn wellenswaar allemaal standaard handelingen etc, maar niet iedereen weer ze en dus een hele leuke gelegenheid deze te delen met elkaar! Dus deel jullie tips, handelingen etc.

Tips, handelingen of andere zaken, die echt handig zijn worden in de eerste post opgenomen, zodat gebruikers niet de hele topic hoeven door te spitten :):)

De Weetjes:

- Als je contactenlijst is geopend en je schuift met je vinger van LINKS naar RECHTS dan bel je meteen de gene.

- Als je contactenlijst is geopend en je schuift met je vinger van RECHTS naar LINKS dan kun je gelijk een sms bericht opmaken.

- Klik met je vinger op de statusbalk/notificatiebalk en hou deze vast, schuif van LINKS naar RECHTSofvan RECHTS naar LINKS om de brightness van je device in te stellen.

- Hou de HOME knop ingedrukt om de meest recente geopende apps en games te bekijken en naar Taakbeheer te gaan.

- Hou de knop LINKS ONDER (optie knop) ingedrukt om Google-search te openen.

- Hou de knop RECHTS ONDER (knop om terug te keren) ingedrukt en klik vervolgens op de HOME knop om een ScreenCapture te maken.

- Tik 2 vingers op het scherm en schuif deze na elkaar toe om de home-screens toe te voegen of te verwijderen.

-Als jeop de knop applicaties hebt geklikt en dus alle apps ziet tik 2 vingers op het scherm en schuif deze na elkaar toe om de verschillende pagina's van je apps te weergeven.

- Hou het begin-scherm met een vinger ingehouden om Widgets, Sneltoetsen, Mappen of Achtergronden toe te voegen.

-Als je in de gallery zit je maakt de beweging met 2 vingers alsof je uitzoomt boven een mapje met foto's dan gaan de miniaturen van dat mapje van de ene naar de andere vinger als zijnde een soort preview

-Tik met je vinger op de statusbalk/notificatiebalken hou hem in, dan verschijnt de datum (je kan ook de statusbalk/notificatiebalknaar beneden trekken dan wordt de datum ook zichtbaar)

-Als je bij bijvoorbeeld berichten bent en de balk vast houden waar je kan typen, krijg je de optie te zien “invoer methode” hier kan men kiezen tussen het toetsenbord of swype. (dit kan overal waar je test ik kan voeren)

-Als je in de internet browser zit typ: “about:useragent”, dan kun je kiezen als welk device jouw mobiel wordt herkend (bij voorbeeld bij Hyves staan “download nu de app voor je SGS”, en als je Iphone hebt ingesteld krijg je dus de melding “download nu de app voor je Iphone”.)

-Als je SGS gelockt is houd je de aan/uit toets ingedrukt + vol down voor de SGS op stil te zetten en deze combi met de vol up toets om het geluid terug te activeren.

- Swype optie:Vinger op de ‘i’ houden (links onder bij het toetsenbord) en naar rechts slepen op de ‘SYM’ toets en weer los laten. ABC klikken om weer terug te gaan.

-Swype optie:Als je de (i) vast blijft houden (links onder bij toetsenbord) dan krijg men de lessen te zien voor gebruik te maken van Swype.

-Swype optie:Om graden celsius te swypen, veeg van de ‘b’ naar de ‘c’ en resultaat is ‘°c’.

Opties voor mensen met headset oortjes:

-Wanneer ONTGRENDELD:
1x klikken; mp3 player start/pauze
1x lang indrukken; MP3 player hoofdscherm wordt geopend

-Wanneer VERGRENDELD
1x klikken; MP3 player start/pauze
2x snel klikken tijdens gebruik MP3player; Volgende Nummer
-Wanneer BELLEN
1x klikken; Gesprek beëindigen
1x lang indrukken en loslaten; Gesprek IN en respectievelijk UIT de Wachtstand

Invoer codes speciaal voor de sgs:

Voer een van de codes hieronder in, en de gegevens die jij opvraagt worden dan meteen zichtbaar.
[COLOR=red][U][B]
BELANGRIJK![/B][/U][/COLOR]
[COLOR=red][i]Ga dan niet zomaar wat codes door elkaar proberen dit kan je device schaden!
Gegevens opvragen zoals IMEI number etc, zijn natuurlijk onschuldig!
De codes zijn geheel op eigen risico en handel je uit eigen initiatief![/i][/COLOR]

View IMEI number:
*#06#

Product code:
*2767*4387264636#

Testing mode:
*#0*#

Usage stats and device info:
*#*#4636#*#*

Show Real Time Clock (RTC)
*#0782#

GSM Status
*#0011#

PDA/PHONE/CSC-Version
*#1234#

Service-Mode UART/USB
*#9090#

Service mode, Debug, Netz, Audio, Common
*#*#197328640#*#*

Engineering Mode
*#7465625#

Band Selection
*#2263#

Bluetooth address
*#232337#

Bluetooth test
*#*#232331#*#*

WLAN-MAC address
*#*#232338#*#*

GPS-Test and settings (LBSTTestMode)
*#*#1472365#*#*

Touchscreen Firmware version
*#*#2663#*#*

Touchscreen test
*#*#2664#*#*

Proximity test
*#*#0588#*#*

Vibrator test
*#0842#

Battery stats
*#0228#

Audiotestmenu
*#0673#

Gtalk service monitor
*#*#8255#*#*

Powerbutton settings
*#*#7594#*#*

Sysdump
*#9900#

HARD RESET ([COLOR=red]let op met deze code, alles wordt hiermee verwijderd![/COLOR])
*2767*3855#

Factory data reset ([COLOR=red]let op met deze code, hiermee zet je alles terug op fabrieks-instellingen![/COLOR])
*#*#7780#*#*

UART/USB MODE GUI
*#7284#

Test History
*#07#

Nand flash unique number
*#03#

Ciphering info
*#32489#

Light sensor read
*#0589#

Enable/Disable auto answer
*#272886#

Switch 3G --- HSPA
*#301279#
Veel plezier ermee!

DeBewoner.

Wil je bedanken voor mijn werk in deze post? dan kun je links onder op heticoontje klikken.
(links onder de topic/eerste bericht)

Bewerkt (7 februari 2011 14:27)
Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 14:37

Overzichtelijk topic, zeker voor de mensen die net een SGS hebben.
Zelf wist ik nog niet eens hoe je een ScreenCapture kon maken. Bedankt daarvoor eh. ;-)

Bewerkt (7 februari 2011 14:37)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 14:39

Samsung;97642
Overzichtelijk topic, zeker voor de mensen die net een SGS hebben.
Zelf wist ik nog niet eens hoe je een ScreenCapture kon maken. Bedankt daarvoor eh. ;-)

Daarom deze topic, ik wist het eerst ook niet totdat ik per ongeluk eentje maakte en ik dus perse wilde weten hoe ik dat geflikt had haha/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Enne na uitvogelen kwam ik er dus achter. Dus geen dank daarvoor heb je weer wat geleerd :p

Veel plezier ermee!

Bewerkt (7 februari 2011 14:39)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 15:23

Leuk!
Bij de laatste tip zou ik ook de sneltoetsen noemen. Zo kan je bv (een fotootje van) een contact op je homescreen zetten. Scheelt een handeling bij het bellen.

Bewerkt (7 februari 2011 15:23)
pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 20:06

Neem aan dat het in- en uitzoomen (bij bv. internet paginas en fotos) d.m.v. je vingers open en dicht te doen, ook bekend is (net zoals de Iphone) ? (of leg ik het nu niet goed uit…..)

Bewerkt (7 februari 2011 20:06)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2011
  • 00:07

Haha dat van contacten komt bekend voor:p

Weetje ook die trucje met swype:p dan krijg je pijltjes naar links recht boven onder, page up page down en nog een paar

Bewerkt (8 februari 2011 00:07)
Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2011
  • 00:20

Zabivelli;98091
Haha dat van contacten komt bekend voor:p

Weetje ook die trucje met swype:p dan krijg je pijltjes naar links recht boven onder, page up page down en nog een paar/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Begrijp niet helemaal of je hem zelf al weet of niet, maar dit is hoe die moet.

Vinger op de ‘i’ houden (linksonderin) en naar rechts slepen op de ‘SYM’ toets en weer los laten. ;-) ABC klikken om weer terug te gaan. ;-)

Bewerkt (8 februari 2011 00:20)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2011
  • 00:26

Samsung;98098
Begrijp niet helemaal of je hem zelf al weet of niet, maar dit is hoe die moet.

Vinger op de ‘i’ houden (linksonderin) en naar rechts slepen op de ‘SYM’ toets en weer los laten. ;-) ABC klikken om weer terug te gaan. ;-)

H ahaaaah man nu is de secret naar de maan:p

Haha ik weet t ja maar wou checken of de bewoner het nog wist:p

Bewerkt (8 februari 2011 00:26)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2011
  • 00:33

Swype?? wat is swype haha….. Ik gebruik nooit swype dus die wist ik niet.
Ik vind dat maar onhandig en meestal moet je zelf bijna elk woord toevoegen, nee doe mij maar lekker via het toetsenbord

Maar heel erg bedankt voor het delen, andere hebben er zeker wat aan!

Bewerkt (8 februari 2011 00:33)
remydeleeuw

remydeleeuw

• Lid sinds 30 januari 2011
  • Berichten 403
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2011
  • 00:38

Misschien ook iets leuks.

Als je in de gallery zit je maakt de beweging met 2 vingers alsof je uitzoomt boven een mapje met foto's dan gaan de miniaturen van dat mapje van de ene naar de andere vinger als zijnde een soort preview

Vond m wel handig

Bewerkt (8 februari 2011 00:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren