Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

framboos

framboos

• Lid sinds 07 januari 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 12:49

Hallo allemaal,

ik heb gisteren voor het eerst mijn SGS geflasht. Eerst naar Litening 2.2, daarna naar Doc's Rom (vanwege de standaard Samsung theme optie), met behulp van de topics hier.
Het is Doc's Rom v 9.1.4 met de Speedmod Hardcore Kernel k12r 500Hz, Modded Touchwiz GTG launcher.

Alles verliep soepel, alleen heb ik vandaag de telefoon (voor het eerst sinds het installeren van Doc's Rom) voor het eerst opnieuw opgestart.
Na het opstarten zijn alle widgets defect/gereset en krijg ik alleen maar “force closes” van bijna alle apps die ik zelf heb geinstalleerd uit de Market (dus niet degenen die ik ingebakken had in de Doc Rom, die werken prima). Dit gebeurt bij oa. Calengoo, Google Finance, Dropbox, Folder Organizer etc: alle programmas die ik voorheen (stock Froyo 2.2), voor Doc's Rom, ook op mijn telefoon had staan.
Programmas die ik ‘vers’, sinds Doc's Rom, heb geinstalleerd, zoals QuickPic werken wel prima.
Dus het lijkt dat mijn telefoon problemen heeft met programmas die ik al had.

Heb al “Fix permissions” geprobeerd in de Recovery mode, maar helaas zonder resultaat.
Heb ook de cache gewipet van apps (zoals hierbeschreven) A NEW *Doc's & Stefunel's magical ROM Kitchen* Updated: 31/1 - Page 410 - xda-developers maar ook dat helpt niet.

Wat wel werkt is het cache wipen van een app, deinstalleren, opnieuw installeren en opnieuw opstarten. Hoe komt dit? Zijn het restjes data die nog op de sd kaart stonden? Ik heb niet zoveel zin om 10 programmas weer te deinstalleren en opnieuw in te stellen, dus als iemand weet hoe ik het op een andere manier op kan lossen..? Titanium Backup heb ik overigens nog niet geprobeerd, onthoudt dat programma ook alle instellingen van programmas (zoals widget instellingen van Simi Clock widget e.d…)

Dank!

Bewerkt (1 februari 2011 12:49)
JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 1 februari 2011
  • 12:59

Daarom word overal aangeraden om voor het flashen je apps te backuppen en dan een factory reset te doen. Vaak blijven er resten van apps achter.

Titanium backupt je apps met of zonder instellingen, dat kun je allemaal kiezen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (1 februari 2011 12:59)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

framboos

framboos

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 13:00

Ah: antwoord op mezelf: ook volgens A NEW *Doc's & Stefunel's magical ROM Kitchen* Updated: 31/1 - Page 410 - xda-developers is wipen en herinstalleren de oplossing. Dus ik ga dat maar doen, jammer dat ik dan de widgets opnieuw in moet stellen, maar wel leerzaam!

Is er een manier om dit probleem een volgende keer te vermijden? Als ik bijvoorbeeld een keer een nieuwe Doc Rom eropzet, heb ik geen zin om weer dit te doen (programma installeren, data wipen, oninstalleren, herinstalleren) (volgens mij is er geen mannier om data te wipen van een programma dat niet geinstalleerd is?)

Kan ik bijv. het SD geheugen goed schoonmaken oid? (Welke mappen moet ik dan verwijderen?)

Veel vragen.. alvast dank!

Bewerkt (1 februari 2011 13:00)
framboos

framboos

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 13:02

JK1980;93928
Daarom word overal aangeraden om voor het flashen je apps te backuppen en dan een factory reset te doen. Vaak blijven er resten van apps achter.

Ja, ik dacht dat ik dat gedaan had, maar misschien had ik het tussendoor nog een keer moeten doen:
- Vanuit Recovery mode had ik allebei “Wipe data/factory reset” en “wipe cache” gedaan.
- Daarna Litening Rom geinstalleerd
- Daarna Doc's Rom geinstalleerd…. zonder daarvoor nog een keer 2x te wipen. Had ik dat wel moeten doen?

Bewerkt (1 februari 2011 13:02)
JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 1 februari 2011
  • 13:03

Voordat je een nieuwe rom flasht, apps backuppen en factory reset doen.

Sowieso kun je het beste een wipe rom pakken. Ik doe dat wel altijd, data en cache wipen in recovery.

Als je titanium pro hebt worden je apps in een keer gerestored.

Bewerkt (1 februari 2011 13:03)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

framboos

framboos

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 14:23

Opgelost:

- SD Kaart wat opgeruimd: alle data-achtige mappen weggehaald, alleen MP3s en fotos laten staan (weet niet of dit zinvol was, maar ik dacht het is het proberen waard)
- In de Doc Rom een factory reset gedaan vanuit Instellingen (een paar apps verdwenen hierdoor). De reboot duurt even.
- In recovery mode, wipe cache en wipe data gedaan
- In recovery mode, nieuw rom eropgezet (een wipe rom, had ik gisteren ook gedaan, maar blijkbaar had ie niet alles gewiped?) De reboot duurt even.
- Nu werkt alles naar behoren: nieuwe apps en apps die ik vroeger ook al had kan ik installeren, na reboot geen force closes meer.

Leerzaam dus, volgende keer dus zeker factory resetten voor een nieuwe installatie

Bedankt!

Bewerkt (1 februari 2011 14:23)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren