Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 10:34

als je niet backupp wel… maar al je betaalde apps kun je gratis weer downloaden…

Bewerkt (2 februari 2011 10:34)
Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 10:41

AVS;94491
Niet helemaal waar hoor.

Samsung geeft via Kies de mogenlijkheid om dingen te backuppen…dat het niet helemaal 100% da's een ander verhaal…maar ze bieden wel iets.
Tevens zegt Samsung ook niet dat je per definitie een factory reset moet doen…het is aan de gebruiker zelf of die dat wil ja of nee.

Wat wel helemaal correct is, is dat je eigenlijk de beste backups maakt als je geroot bent.

Rooten heeft de minste impact op je toestel omdat er eigenlijk niets veranderd wordt…er wordt alleen iets toegevoegt.
Haal je die toevoeging weer weg dan ben de die root ook weer kwijt.

Hmm… Valt dan nog te overzien. Ga nu eens informatie opzoeken over het rooten en dan eens kijken of ik met titanium back up een goede backup kan maken. :-)

Bewerkt (2 februari 2011 10:41)
Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 11:12

Om even een paar dingen op een rij zetten een aantal vragen:

Als ik mijn telefoon wil rooten, hoef ik nog GEEN back-up te maken? Dit doe je tenslotte erna met titanium backup.
Moet de 3 button combo werken (noodzakelijk voor root/lagfix)?
Wat is precies lagfix?
First post van dit topic om te rooten: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8286-howto-froyo-root-lagfix-samsung-galaxy-s.html
Lijkt me goed bruikbaar?

Bewerkt (2 februari 2011 11:12)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 11:28

In den beginne was er een sgs uit de fabriek van Samsung. Die werkte goed, maar vertoonde toch af en toe wat haperingen. Om die haperingen te tackelen (omdat Samsung zelf op zich liet wachten) is de lagfix uitgevonden.
Inmiddels zijn er ook mooie Roms ontwikkeld, die sowieso sneller en soepeler zijn dan dat wat Samsung af-fabriek heeft gemaakt. In sommige (alle?) Roms zit als extra ook nog eens de mogelijkheid om een ingebakken lagfix te activeren/ uit te zetten. Niet iedereen zet die lagfix aan, want vindt zijn/haar sgs snel genoeg, maar ieder heeft zo een keuze.
Je kan nu dus kiezen voor een losse lagfix of eentje die met een Rom wordt geleverd.
Voor alle zekerheid zou ik eerst checken of je 3-button combo werkt. De kans is niet groot dat je die bij het rooten nodig zal hebben, maar je vergeeft het jezelf niet als er toch iets fout gaat en je hebt er niet voor gezorgd dat ie werkt.
Je contacten kan je heel snel en gemakkelijk syncen met Gmail. Better safe than sorry!

Bewerkt (2 februari 2011 11:28)
raymon16v

raymon16v

• Lid sinds 05 december 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 15:55

Oke,maar hoe kan ik er dan een lagfix opzetten? Kan dit gewoon van market worden gehaald, of moet dit ook weer via de pc? Hoe sneller hoe beter natuurlijk, als het niet te ingewikkeld is natuurlijk.

Bewerkt (2 februari 2011 15:55)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 17:06

de how to volgen in me handtekening nr 2… en dan de how to van http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11651-howto-lagfix-instellen-op-speedmod-kernel-sgs-i9000.html#post78860

Bewerkt (2 februari 2011 17:06)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 17:07

Volg die tut maar: Froyo Root+Lagfix! Samsung Galaxy S en lees hem goed.

Bewerkt (2 februari 2011 17:07)
rennetje78

rennetje78

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 12:58

Ik heb hier ook last van sinds ik de update gedaan heb, inclusief het snelle leeglopen van de accu. Ik moet echt elke dag opladen nu, terwijl ik er eerder nog een nacht mee kon.

Ook zijn de applicaties langzamer, loopt de telefoon regelmatig (bijna dagelijks) vast en wordt android vaak geforceerd afgesloten. Heb kortgeleden geprobeerd opnieuw te updaten, maar helaas helpt het niet.

Wordt er eigenlijk wel gek van. Wie o wie helpt me voor ik 'm ga terugbrengen.. En dat wil ik eigenlijk niet, want hij was zoooo fijn.

Bewerkt (7 februari 2011 12:58)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 13:24

rennetje78;97579
Ik heb hier ook last van sinds ik de update gedaan heb, inclusief het snelle leeglopen van de accu. Ik moet echt elke dag opladen nu, terwijl ik er eerder nog een nacht mee kon.

Ook zijn de applicaties langzamer, loopt de telefoon regelmatig (bijna dagelijks) vast en wordt android vaak geforceerd afgesloten. Heb kortgeleden geprobeerd opnieuw te updaten, maar helaas helpt het niet.

Wordt er eigenlijk wel gek van. Wie o wie helpt me voor ik 'm ga terugbrengen.. En dat wil ik eigenlijk niet, want hij was zoooo fijn.

Ik denk dat een factory reset de meeste problemen zal oplossen, ben je wel alle apps kwijt maar niet je foto's en sim contacten. Een factory reset na een update is eigenlijk altijd wel aan te raden
Loop ook nog even je instelling na. kan zijn dat synchroniseren van bv. je mail veranderd is na de update

Bewerkt (7 februari 2011 13:24)
raymon16v

raymon16v

• Lid sinds 05 december 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 23:14

Sinds de update naar 2.2.1 heb ik helemaal geen last meer gehad. Ook de accu gaat nu langer mee dan voorheen, dus voor mij heeft het uitstekend geholpen. Nogmaals bedankt voor de hulp.

Bewerkt (7 februari 2011 23:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren