Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

J-Star*

J-Star*

• Lid sinds 07 oktober 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2011
  • 23:27

Hallo!

Ik zal even bij het begin beginnen…
Ik was al een tijdje van plan om Android 2.2.1 er op te zetten, maar het kwam er maar niet van. Nu wilde ik het vandaag proberen en ik sloot netjes mijn telefoon aan op de computer met Kies.
Geen probleem.
Inderdaad stond de update klaar. Hij vroeg aan mij, wil je een back-up maken? Ik wilde dat wel! Nu heb ik dus gezegd dat Kies moest beginnen om een back-up te maken. Ruim 3 uur daarna was hij nog steeds bij fase 0 van 4! Is er een andere manier? Of duurt het altijd zo lang?

Mijn volgende vraag is dus, als ik de nieuwe update er op heb staan, moet ik dan een systeem reset uitvoeren? Want dat had ik toen de 2.2 versie uitkwam niet gedaan, en ik ondervond toch nog wel wat lag etc. Is dit meteen bij 2.2.1 opgelost?
En wat raak ik allemaal kwijt? Moet ik alle apps opnieuw installeren? Alle foto's, muziek en filmpjes er af halen/ er op nieuw opzetten etc. Of kan ik die er na door middel van misschien de back-up er weer opkrijgen?

Ik hoop dat je me kunt helpen!

Bedankt alvast!

Groetjes,
J-Star*

Bewerkt (19 januari 2011 23:27)
JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 19 januari 2011
  • 23:39

De backup die KIES maakt is volgens mij alleen van je contacten en sms e.d. Je contacten kun je ook exporteren naar sd. Je apps kun je backuppen met Titanium Backup. Daar moet je wel root (administrator rechten op je toestel) voor hebben.
Je filmpjes foto's en zo zou ik handmatig kopieren naar je pc.

Na een update een factory reset doen is goed omdat je toestel dan een fresh installation heeft.

Bewerkt (19 januari 2011 23:39)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

giteenkids

giteenkids

• Lid sinds 08 januari 2011
  • Berichten 165
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 08:07

Apps kun je gemakkelijk en snel Backuppen met de app Astro, te downloaden in de Market.

Bewerkt (20 januari 2011 08:07)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 08:12

Apps kun je gemakkelijk en snel Backuppen met de app Astro, te downloaden in de Market.
Als je ze dan terug installeert zullen ze niet in de market verschijnen onder gedownloade apps.

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Bewerkt (20 januari 2011 08:12)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 08:25

J-Star*;85065
Hallo!

Ik zal even bij het begin beginnen…
Ik was al een tijdje van plan om Android 2.2.1 er op te zetten, maar het kwam er maar niet van. Nu wilde ik het vandaag proberen en ik sloot netjes mijn telefoon aan op de computer met Kies.
Geen probleem.
Inderdaad stond de update klaar. Hij vroeg aan mij, wil je een back-up maken? Ik wilde dat wel! Nu heb ik dus gezegd dat Kies moest beginnen om een back-up te maken. Ruim 3 uur daarna was hij nog steeds bij fase 0 van 4! Is er een andere manier? Of duurt het altijd zo lang?

Mijn volgende vraag is dus, als ik de nieuwe update er op heb staan, moet ik dan een systeem reset uitvoeren? Want dat had ik toen de 2.2 versie uitkwam niet gedaan, en ik ondervond toch nog wel wat lag etc. Is dit meteen bij 2.2.1 opgelost?
En wat raak ik allemaal kwijt? Moet ik alle apps opnieuw installeren? Alle foto's, muziek en filmpjes er af halen/ er op nieuw opzetten etc. Of kan ik die er na door middel van misschien de back-up er weer opkrijgen?

Ik hoop dat je me kunt helpen!

Bedankt alvast!

Groetjes,
J-Star*
Zorg ervoor dat je de standaard (Samsung) launcher gebruikt. Als je een andere launcher gebruikt, zoals Launcher Pro bv, dan kan Kies niet goed met je sgs communiceren.
En als je het echt helemaal goed wil doen, dan controleer je even of de 3 button combinatie bij jou werkt.

Bewerkt (20 januari 2011 08:25)
giteenkids

giteenkids

• Lid sinds 08 januari 2011
  • Berichten 165
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 13:12

Xeno;85205
Als je ze dan terug installeert zullen ze niet in de market verschijnen onder gedownloade apps.

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Oh, OK, dat wist ik idd niet, bedankt voor het melden! Heb je eigenlijk nog niet zo heel veel aan die backup dan…

Bewerkt (20 januari 2011 13:12)
J-Star*

J-Star*

• Lid sinds 07 oktober 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 15:40

Oke Bedankt!

Ik heb trouwens het spel Hero of Sparta gratis gedownload. (Toen die gratis te verkrijgen was)
Als ik nou die reset uitvoer, ben ik die dan ook kwijt? Of is die weer te installeren? En even ver als dat ik was?

En is mijn telefoon geheugen weer helemaal nul? En mijn SD?

Sorry voor de vele vragen :$!

Groetjes,

Bewerkt (20 januari 2011 15:40)
Magsel

Magsel

• Lid sinds 05 november 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2011
  • 11:55

Ik gebruik titanium backup en na de update naar 2.2.1 was ik één en ander kwijt.
Met Titamum kan je of alleen de app of alleen de data of beide restoren en dat heeft gewerkt met alle apps en spellen tot nu toe.

Bewerkt (21 januari 2011 11:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren