Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 12:09

Voor diegene die wat problemen hebben met Kies en daardoor niet kunnen updaten naar Samsung's 2.2.1 release van Froyo heb ik een versimpelde procedure gemaakt waarmee je exact dezelfde versie op je toestel zet als welke via Kies gedistribueerd wordt.

Het gaat om een originele versie waarbij je garantie ook intact blijft.

Zorg dat je telefoon voldoende is opgeladen. Meer dan 50% is goed.

Net zoals de update via Kies zal deze methode geen data van je toestel wissen.
Dus apps, email, smsberichten en contacten blijven op je toestel staan.
Het is echter wel aan te bevelen om een backup te maken van dit alles.

Download mode
Voordat je begint is het noodzakelijk om te testen of jouw Galaxy S via de 3 knoppen combo in download mode gezet kan worden.
Je hebt het zowieso nodig om deze procedure uit te voeren.
* Zet hiervoor je toestel helemaal uit,
* druk de toetsen volume down + home + power in.
* Zodra je beeld krijgt laat je de powerknop los, de andere knoppen houdt je vast.
* Krijg je een gele driehoek in beeld met de tekst “Downloading” en een android-poppetje met een schep dan zit je in download mode en werkt het prima.
* Start je toestel na deze aktie gewoon op dan werkt de 3button combo niet op jouw toestel. Kijk dan eventueel hier: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8812-howto-3-button-combo-voor-wie-deze-niet-heeft.html voor een oplossing.

Bestanden downloaden
Je hebt een tweetal bestanden nodig om je toestel te voorzien van de officiele release van Samsung.
Kies voor de rom uit de onderstaande versies JS3 of JS5 2.2.1 Froyo:
* De JS3 2.2.1 rom: http://db.tt/aJ07vzR of hier: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
* De JS5 2.2.1 rom: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! wachtwoord voor de zipfile is ‘samfirmware.com’.

Het flashprogramma om vanaf je pc de update op je toestel te zetten:
* Odin1.7: http://dl.dropbox.com/u/12945350/sgs/Odin3%20v1.7.zip

Download dus een van de roms en het odin bestand en zet ze op een plaats op je computer waar je ze weer makkelijk kunt vinden.

Pak de zip van de rom uit. Er zit 1 TAR file in en die moet je niet uitpakken.
Pak daarna de OdinV1.7 zip uit. Hier zitten twee bestanden in.

De stappen
1 - Zet je toestel via de 3 knoppen in download mode. Zorg dat er geen kabel verbonden is naar je pc toe.

2 - Start Odin3 v1.7.exe op.

3 - Koppel je toestel aan de usbkabel. Odin moet nu je toestel gaan herkennen
1073Linksonderin moet Added!! komen te staan en linksbovenin moet een balkje geel worden.

4 - Druk nu in Odin op de PDA knop. Er komt nu een klein verkennertje waarmee je even die TAR file moet opzoeken die je daarnet had gedownload en uitgepakt. Heb je hem gevonden, selekteer deze dan.
Uiteindelijk krijg je een situatie zoals onderstaand voorbeeld.
1088klik op de afbeelding om deze te vergroten.

5 - verder kom je nergens aan. Alle vinkjes blijven staan zoals ze stonden wanneer je Odin opstart. Met name re-partition mag niet aangevinkt zijn.

6 - Je bent nu klaar om de software daadwerkelijk op je toestel te gaan zetten. Klik hiervoor in Odin op de knop Start en de boel wordt in werking gezet.

Geduld is een schone zaak
Het flashen van de rom zal wat tijd in beslag nemen. Boven de gele balk in Odin kun je zien hoever het proces al is gevorderd. Op je toestel loopt een een blauwe balk op van links naar rechts en die geeft ook de voortgang aan.

Laat dit proces volledig afronden. Als alles klaar is dan zal je toestel automatisch gaan rebooten en opnieuw opstarten.
Dit opnieuw opstarten duurt even! Schrik niet als je na 5 minuten nog steeds naar een bewegende S zit te kijken op je toestel. Die nieuwe rom moet als het ware in je toestel nog even af-geinstalleerd worden.
Wacht in elk geval minstens 15 minuten …maar vaak zal je toestel al wel eerder weer helemaal zijn opgestart.

Bewerkt (18 januari 2011 12:09)

Samsung Galaxy S8+

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 18 januari 2011
  • 12:10

avs is weer eens goed bezig

Bewerkt (18 januari 2011 12:10)
JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 18 januari 2011
  • 12:12

Als iedereen goed leest moet dit voor niemand een probleem zijn..

Toppie AVS

Bewerkt (18 januari 2011 12:12)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 12:28

Vanaf die updatechecker site is het toch aardig ingewikkeld om die rom goed te gebruiken. Ik vindt het ook raar dat er speciaal een decrypted stap nodig is om die rom geschikt te maken…maar misschien levert Samsung het zo aan…ik weet niet.
Maargoed. Ik heb alle ingewikkelde stappen er gewoon uitgehaald en een kant en klare rom online gezet zodat iedereen met de minst moeilijke stappen hun toestel naar deze nieuwe release moet kunnen brengen

Bewerkt (18 januari 2011 12:28)

Samsung Galaxy S8+

Tikka

Tikka

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 18:26

Splendid!!!!
Tegelijkertijd van de Scandinavian version af….

Bewerkt (18 januari 2011 18:26)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 18:33

Always Very Smart!!!

Bewerkt (18 januari 2011 18:33)
HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 973
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 19:14

Mooi gedaan AVS
Dit is toch echt wel de basis van het flashen en ik denk dat iedereen dit wel lukt.

Bewerkt (18 januari 2011 19:14)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 19:25

Tnx HaTe…
Simpeler kan gewoonweg nietEcht de basis idd.

Bewerkt (18 januari 2011 19:25)

Samsung Galaxy S8+

rb1953

rb1953

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 19:29

Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik er aan zou beginnen. Maar jouw handleiding wekte zoveel vertrouwen dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en voor het eerst van mijn leven een telefoon ben gaan flashen. Beetje koud zweet, maar met jouw instructies geprint naast me liep alles precies volgens plan. Na ongeveer een kwartiertje was alles gefixed. Ik voer nu een factory reset uit en ga alles weer even schoon installeren. Super bedankt voor je bijdrage!!

Bewerkt (18 januari 2011 19:29)
Micha_Stultiens

Micha_Stultiens

• Lid sinds 26 oktober 2010
  • Berichten 80
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 19:31

Ik ga het ook op deze wijze doen, omdat mijn SGS op een of andere manier niet meer kan verbinden met Kies:S De eerste keer lukte dat nog wel, maar toen wilde ik gaan updaten maar toen gaf Kies een melding dat me SGS niet meer aangesloten was, terwijl dit wel zo was:S

Ik hoop dat het op deze manier lukt!

Bewerkt (18 januari 2011 19:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren