Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 16:11

Sinds enige tijd kan je nu online je eigen rom samenstellen, niet iedereen zal echter weten wat alles is. Dus vandaar deze uitleg, hopelijk hebben jullie er iets aan.
Originele thread op xda: Doc's Rom
Je eigen rom kan je hier samenstellen: Rom Kitchen
Vragen die vaak voor kunnen komen: FAQ

Base Rom
Er zijn verschillende basissen. Je kunt kiezen tussen JPY en JS3. Beide zijn 2.2.1, JS3 is echter recenter met geupdate apps etc. JS3 komt van de Nederlandse update, JPY van de update uit de UK

WipeZal alles verwijderen, zoals apps/contacten/berichten/instellingen
Wordt aanbevolen als je van 2.2 naar 2.2.1 gaat, of als je helemaal opnieuw wilt beginnen
No WipeZal je instellingen/apps/berichten niet aantasten. Wordt niet aanbevolen als je van 2.2 naar 2.2.1 gaat. Werkt werkt wel goed voor een update, overstap van een ander 2.2.1 rom.CSCXEN-JS3 is standaard voor Nederlandse toestellen, en deze beveel ik dan ook aan.
LET OP: Kies je nu een andere CSC dan in je al geinstalleerde rom, dan kan het zijn dat er een facotry reset plaatsvindt. Ookal heb je een No Wipe versie gekozen
Kernel
Meer informatie over allerlei verschillende kernels:
Kernel vergelijking
De hier aangeboden kernels zijn bij lange na niet alle die beschikbaar zijn. Ik beveel je aan om de bovenstaande gids door te lezen, en zelf te kijken wat je de beste kernel voor jou lijkt. Mocht je geen idee hebben, dan zeg ik dat hardcore nooit een verkeerde keuze is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Supercurio's KernelSupercurio's kernel
Bevat verbeteringen in geluid en opnamen kwaliteit, die je met "Voodoo app" uit de market kunt gebruiken. De ontwikkelaar van de Voodoo App, onderhoudt ook deze kernel. Vandaar dat deze kernel als eerste de updates zal krijgen voor nieuwe instellingen in de Voodoo App
Deze kernel zal bij de eerste keer opstarten alles naar EXT4 converteren, en houd je op de hoogte met een stem van een robotvrouw/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
Ik raad je aan om te kijken of er een update voor de kernel is, zodra je ziet dat er een update voor de voodoo app is.
Hardcore's KernelSpeedmod kernel (door Hardcore)
Ook deze kernel bevat de voodoo app. Deze zal echter meestal met een dag vertraging de updates krijgen.
Deze kernel wordt actief onderhouden, en beveel je dan ook aan om zo nu en danhier te kijken of er al iets is verandert. Zonder dat je een heel nieuw rom gaat flashen.
Deze kernel schakelt alle logs uit, dit maakt hem sneller en bespaart batterij. Daarnaast zijn er in het recovery menu verschillende tweaks aan, dan wel uit te schakelen. Ook kan je met deze kernel zelf je lagfix samenstellen (of gewoon kiezen voor de standaard lagfxi), mocht je graag hoge quadrant score willen halen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
Lastufo's KernelSuper Optimized kernel (Lastufo)
Ook deze kernel bevat de voodoo app. Deze zal echter meestal met een dag vertraging de updates krijgen.
Bevat ook tweaks in CWM, alleen wel iets minder dan hardcore.
CWM lijkt erg op die van hardcore, alleen andere lagfix opties en mogelijkheid om je toestel te overclocken.

Modem
Verschillende modems kunnen je batterijduur verkorte/verlangen, signaal verbeteren/verslechteren en je GPS beter/slechter laten werken. Beste modems zijn moeilijk aan te geven omdat het per land verschilt en dan misschien zelfs per provider. Om meer info te krijgen zou je naar de volgende threads kunnen kijken:
GPS (door Nederlander gedaan):GPS metingen
Modem informatie/extra modems: Alternatieve ModemsEurope firmwaresJPY Modem - Standaard modem in officiele 2.2.1 versie van Samsung
JPX Modem
Asia firmwaresJP2 Modem
JPE Modem
DXJPB Modem
America / Australia firmwaresJL2 Modem
JPA Modem
DTJP3 ModemApps
Internet Browsers
Hier kun je de standaard browser kiezen die meegeleverd wordt, voor zover ik nu weet scheelt alleen het aantal tabbladen….
Android 2.2.1 Browser2.2.1 Browser JS3
Maximaal 4 tabbladenAndroid 2.2 Browser2.2 Browser JP6
Maximum van 8 tabbladen (als ik me niet vergis)Launchers
Launchers zijn de applicaties die er voor zorgen hoe je homescreen ingericht kan worden, en hoe je app drawer eruit ziet.
De standaard Launcher die door samsung meegeleverd wordt heet: TochWiz Launcher

Je moet minimaal 1 launcher selecteren, doe je dit niet dan zal je telefoon niet opstarten!

TouchWiz LauncherStandaard Launcher van Samsung

GTG 465 LauncherAangepaste standaard launcher van Samsung:
- Ondersteund liggende weergave
- Transparante achtergrond voor applicaties in de app drawer
- Laat je standaardhoofscherm bepalen
- Sneller
GTG 465 Launcher

Zeam Launcher 2.8.7Launcher vooral gebaseerd op snelheid. Laat je tot 7 icoontjes in je dock plaatsen
Zeam Launcher

AdwLauncher- Veel mogelijkheden qua instellingen
- Veel thema's voor verkrijgbaar
- Verschillende stijlen dockbar
ADW Launcher

LauncherPRO 0.8.2- Speciale widgets
- Veschillende stijlen dockbar
- Veel mogelijkheden qua instellingen
LauncherPro

Gingerbread LauncherStandaard launcher van Gingerbread
Gingerbread Launcher

Go Launcher v1.41- Mogelijkheid voor folders in de app drawer
- Appdrawer met shortcuts naar applicaties die draaien, en laatst gebruikt zijn
- Go Launcher Ex (Gratis update in de market) staat thema's toe, en is sneller
GO Launcher

Keyboards
Je hebt de mogelijkheid om verschillende toetsenborden te kiezen.
Gingerbread KeyboardToetsenbord afkomstig van gingerbreadSwype

Swype JS3
2.9.51.13071 US English, UK English, Nederlands, Francais, Deutsch, Italiano, Polski, Potugues Europeu, Espanol, Turkce Swype JPAv2.6.47.11856 - English UK, English US, Czech, German, French, Dutch, Korean, Swedish, Danish, Finnish, Norwegian, Croatian, Bulgarian, Romanian, SerbianLA, Slovenian, SlovakSwype JPOv2.1.41.10155 - English US, English UK, German, French, Spanish, Italian, Dutch, PortuguesePT, Polish, Korean, Turkish Swype JPU2.9.51.13071 , US English, UK English, Nederlands, Francais, Deutsch, Italiano, Some Asian, Polski, Portugues, Espanol, TürkceSwype JPY2.9.51.13071 US English, UK English, Nederlands, Francais, Deutsch, Italiano, Polski, Potugues Europeu, Espanol, Turkce Standaard toetsenbord:Samsung Stock JS3 Keyboard
Samsung Stock JPY Keyboard
Samsung EURO Keyboard
Zelfde als stock, maar dan met alleen maar Europese talen
Cestina, Dansk, Nederlands, Estonian, Suomi, Francais, Deutsch, Greek, Hungarian, Italiano, Latvian, Lithuanian, English, Norsk, Polski, Portugues, Russian, Slovencina, Español, Svenska, Türkce
Samsung Chinese Keyboard

Base Apps
Hier kan je kiezen welke apps je in je rom wilt, en welke niet.
Aldiko Standard SamsungEbook readerBluetooth Test ModeSlecht voor testen, dus ook zonder deze aan te vinken zal je bluetooth gewoon werken Facebook support. SNS Provider, Account, Unified InboxOm facebook te kunnen syncen met je contacten, en voor Social HubFlash PlayerAdobe Flash PlayerFM Radio AppOm radio te luisteren met standaard meegeleverde oordopjesFonts - Rose, Cool, ChocoDe standaar meegeleverde fonts, die niet als standaard zijn ingestled/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />G MailGmail applicatieGoogle FeedbackStuurt feedback naar Google (gebruik ik zelf niet…)HTML ViewerWeet niet wat het doet, maar heb het zelf niet in mijn rom's gestopt en geen problemen ondervondenInfo AlarmDaily Briefing, niet nodig voor werkend alarmLayar samsungLayar: LayerLive Wallpapers, PickerNodig om Live wallpapers te kunnen installeren en gebruikenMaps 5.0Google MapsMemoApp om notities te maken, standaard van samsungMini DiaryMini dagboek appMuziek spelerMiui Music Player

MusicPlayer - samsung standard

Music Player AOSP

MMS
Berichten appMMS - samsung standard

MMS AOSP
Mtp ApplicationNodig om je telefoon te laten werken met Kies. Niet nodig als je je telefoon via externe mediaopslag wilt benaderen op je computerSamsung AppsOm samsung apps te hebben, en dus bv Kies Air te kunnen downloadenSamsung All ShareAll Share applicatie om dingen te streamen mbv DLNA (bv met PS3)TouchWiz widgetsSamsung Widget Calendar Clock
Samsung Widget Feed And Update
Samsung Widget Program Monitor
Samsung Widget Stock Clock
BuddiesNow
Days
Dual Clock
Press Reader
ProtipsScreen CaptureAls je een screenshot wilt kunnen maken met behulp van lang indrukken van back en dan eventjes home indrukkenSTK - Sim ToolkitSim toolkit applicatieStreetGoogle Street ViewThinkDroidThinkFree OfficeTW (Touch Wiz) Live WallpapersNodig om Live wallpapers te kunnen installeren en gebruikenVoice RecorderGeluid opnemenVoice SearchMet behulp van je stem kunnen zoekenWipereceiverOm je mobiel te achterhalen als die gestolen isYouTube AppYoutube ApplicatieWrite and GoBericht typen, en later pas hoeven beslissen of het mail/smsof notitie is
Utilities
QuickbootQuick Boot
Applicatie om je telefoon in recovery te laten opstarten, zonder dat je zelf hoeft uit te zetten en 3BC hoeft te gebruikenSGS ToolsSGS Tools
Bied veel mogelijkheden om je SGS te verbeteren
*Ontwikkeling van deze app is helaas gestopt, maar wie weet dat iemand het overneemt*Spare PartsSpare Parts - Laat je wat dingen instellen zoals: Animaties, overgangen,Wifi Sleep PolicyFaster FixFaster Fix - Laat je je regio beter specifieren, waardoor GPS beter moet gaan werkenQuick OfficeQuick Office - Laat je office bestanden zien ala ThinkFree OfficeGenie WidgetGenie Widget - Een weer widgetCar HomeCar Home - Grote knoppen die handig zijn als je je SGS in de auto hebt

Bewerkt (13 januari 2011 16:11)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 16:16

Tweaks

Select the type of ringtone

Standard Ringtone
Steeds luider gaande ringtoon
Non Increasing Ringtone
Ringtone die niet steeds harder gaat

Voodoo Sound
- Groter bereik qua volume (kan veel zachter, maar ook veel harder dan standaard ge;uid zonder kwaliteit verlies)
- Beter geluid
- Super geluid bij FM-radio
- Veel betere opname geluid: Opgenomen met een SGS

Damian Tweak
Deze app laat je het volgende doen:
Poweroptions: Reboot, Reboot to recovery, Power off
Tweaks: Clear Battery Statts, Remove Bootanimation, media scannen aan/uitzetten,system read only/write mounten

LCD Density Changer
Laat je DPI veranderen, waardoor er meer zichtbaar is op 1 scherm.
Via Spare Parts moet je wel even compatibiliteits modus uitschakelen voor beste effect.
En voor een paar samsung apps is het handig om de volgende .zip te flashen voor mooier resultaat:
DPI .zip

Voltage Control
Om voltage te kunnen beheren bij kernels die OC/UV ondersteunen

Z4 Control
Enable startup tweaks, ADB als root toestaan, Boot animatie toestaan, LCD density aanpassen, Script runnen, Kernel installeren

WPA
WPA Supplicant Standard
Standaard
WPA Supplicant AdHoc
Als standaard niet werkt/Als je ad-hoxc nodig hebt

Themes

JS3 Stock Theme
Standaard theme van samsung

JS3 AOSP
Standaard theme van samsung, maar ander lockscreen. Namelijk lockscreen dat bij standaard android zit, en niet die door samsung is ontworpen

Doc Theme V4 AOSP

Generation X v1.14
Genaration X v1.14

Cozmic76 v6.0
Cozmic76 v6.0

LittlePro
Typefout, is namelijk LitePro (van AW zelf/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> )
LitePro

GingerMix v4
GingerMix v4

Androdena
Androdena

Jumba's NeonGT 1.5
Jumba's NeonGT 1.6.1

R64Theme
R64Themes

XXJPY AOSP
Standaard theme van samsung, maar ander lockscreen. Namelijk lockscreen dat bij standaard android zit, en niet die door samsung is ontworpen

XXJPY Stock Theme
Standaard theme van samsung

Bootanimations
Bootanimations zijn de animaties die je krijgt als je telefoon opstart.
Ik zou zeggen: Kijk op YouTube naar voorbeelden, en kies de leukste/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Sounds
Bepaal welke geluiden je wilt hebben:
Standard SGS
Standard Samsung Galaxy S sounds and ringtones
Nexus S
Cyanogen Mod 7 (Standaard Android geluiden)

Handig om te weten

Hoe moet ik updaten naar een nieuwe rombase?
Je zult weer een nieuw rom moeten maken, dus helemaal compleet. Een no_wipe is dan wel een goed idee, omdat je dan geen gegevens verliest. Zelf geinstalleerde apps kun je niet verliezen bij een no_wipe, maar apps die je in je oorspronkelijke rom had staan kun je wel verliezen. Je zult dus weer elke app moeten selecteren die je wilt. Vergeet je er eentje, dan zal die na het upgraden niet meer op je telefoon staan en zul je een update.zip moeten maken om die weer te kunnen gebruiken.

Moet ik lagfix uitschakelen?
Het is altijd veiliger om het uitteschakelen, zeker als je van kernel verandert kernel. Als je gewoon update zou het gewoon goed moeten gaan, en is het bij mij tot nu toe ook nog gegaan. Maar andere hebben problemen gemeld, dus altijd beter om veilig te doen.

Hoe moet ik Doc's Rom installeren?
Ik heb nog de standaardkernel
Volg deze handleiding:http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11929-how-installeren-speedmod-k12x-hz-500-hardcores-kernel-altijd-up-date.html
Hierna kan je onderstaande doen

Ik heb al een een andere kernel met CWM
In dit geval hoef je de gedownloade .zip alleen maar op je interne geheugen te zetten
Dan in recovery: Install .zip>choose.zip>naar je .zip gaan en selecteren
Opnieuw opstarten, en je hebt doc's rom (het opstarten kan erg lang duren, 10 minuten zou voor de eerste keer goed kunnen soms)

Makkelijk laten zien waar je ROM uit bestaat
Het bestand dat je download zal een naam krijgen in de trant van:
XXJPY_No_Wipe-ogYL3YAoSc
Hierbij is ogYL3YAoScn uniek voor jou gemaakte ROM. Dus stel je hebt vragen, dan kan je die geven en kunnen andere kijken wat je allemaal geinstalleerd hebt.

Mijn rom ziet er dan dus zo uit:
http://romkitchen.org/logs/ogYL3YAoSc.txt

Oeps, ik ben iets vergeten aan te klikken!
Je hoeft dan niet helemaal opnieuw te beginnen. Kies nu de 3e optie, bij de eerste keuze
“update.zip package”
En selecteer nu de app(s) die je vergeten was. Als je deze nu download, kan je via CWM (recovery) de update.zip installeren en zal je de vergeten alsnog hebben

Bewerkt (13 januari 2011 16:16)
DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 16:29

Nice goede info nu wordt het voor sommige een stuk makkelijker en hoef ik het niet meer te doen

Verzonden vanaf mij GT-I9000 via Tapatalk.

Bewerkt (13 januari 2011 16:29)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 16:32

Sooo, dat noem ik nog 's overzichtelijk, dit is!
Wat mij betreft, mag je solliciteren bij: http://www.androidworld.nl/forum/androidworld-sitenieuws/11815-nominaties-androidworld-community-vip.html/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (13 januari 2011 16:32)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 16:58

Je hebt er werk van gemaakt
Keurig hoor!

Bewerkt (13 januari 2011 16:58)

Samsung Galaxy S8+

Arjandudink

Arjandudink

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 970
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:11

Poeh Poeh. Goed werk ouwe.

Bewerkt (13 januari 2011 17:11)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:15

zeker zeer netjes!!!

Bewerkt (13 januari 2011 17:15)
MuayThai

MuayThai

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 1575
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:22

Niiice.. Echt zeer goede info over wat en how..
Thx man!

Bewerkt (13 januari 2011 17:22)
bedege

bedege

• Lid sinds 23 juli 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:29

hier kan je toch geen lite rom mee maken. maar alleen die op voodoo basis

Bewerkt (13 januari 2011 17:29)
Arjandudink

Arjandudink

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 970
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:32

bedege;81226
hier kan je toch geen lite rom mee maken. maar alleen die op voodoo basis

Dit is een Hele Rom.

Bewerkt (13 januari 2011 17:32)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren